Miten te tekisitte (ruoka+juhlat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eräs tuttava puhui juhlien tarjoilusta. Aikoo tehdä kinkkukiusausta.

Suunnitteli tekevänsä ne torstaina (juhlat sunnuntaina) ja antaa olla jääkaapissa sinne sunnuntaihin asti. Sanoin, että ei kyllä toimi noin - ei säily hyvänä kolmea päivää. Itse voisin kotona syödä vielä kolmantena päivänä, mutta en tarjoaisi vieraille.

Toinen vaihtoehto kuulemma, että laittaa pakastimeen ja yöksi huoneenlämpöön sulamaan. Sanoin, että huoneenlämmössä on kyseenalaista alkaa sulattamaan ja neuvoin sulattamaa jääkaapissa. Sanoi, että ei ne siellä sula - kestää kuulemma useita päiviä eli sitten on sama vaikka ne olisi kolme päivää jääkaapissa.

Sanoin, että itse tekisin ne edellisenä yönä. Ei olisi iso homma tehdä laatikoita valmiiksi jääkaappiin ja käydä yöllä vaihtamassa toinen laatikko uuniin kun edellinen valmistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Miksi ihmeessä ne pitäisi tehdä noin aikasin? Turha pilata hyviä juhlia huonolla ruualla, onneksi minua ei ole kutsuttu.

Sanoi ettei ehdi. Ehdotin sitten siis tuota edellisenä yönä tekemistä. Eikö se ole paras vaihtoehto? Vai miten siis itse tekisit?

Alkuperäinen kirjoittaja maryanne:
tekisin edellisenä iltana, jääkaappiin saa aina raivattua sen verran tilaa, eikä tarvisi uhrata yöunia.

Joo edellisenä iltana, mutta ehdotin tätä siitä syystä jos oletus oli, että uuni on muussa käytössä. Jos ei ole niin sitten tietysti jo illalla.

Mä tekisin edellisiltana. Jos uuni on käytössä, tekisin yöllä JOS ei olisi tässä lähellä niin paljon sukulaisia, tuttuja ym että joku varmasti suostuisi noin simppelin ruoan tekemään ohjeen mukaan ja tuomaan sen meille. Tuoreenahan toi nyt olla pitää, ei 3 päivää vanhaa juuri syödä kotonakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi ihmeessä ne pitäisi tehdä noin aikasin? Turha pilata hyviä juhlia huonolla ruualla, onneksi minua ei ole kutsuttu.

Sanoi ettei ehdi. Ehdotin sitten siis tuota edellisenä yönä tekemistä. Eikö se ole paras vaihtoehto? Vai miten siis itse tekisit?

No ehdottomasti. Jos ei ehdi tehdä, niin mitä sitten ylipäätään vääntää ruuat itse? Olisi tilannut jostain pitopalvelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ehdottomasti. Jos ei ehdi tehdä, niin mitä sitten ylipäätään vääntää ruuat itse? Olisi tilannut jostain pitopalvelusta.

Ei ole varaa.

Yhteistyössä