Miten te tämän ymmärtäisitte, tai lukekaa nyt vaan kaikki :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kasa

Jäsen
04.09.2008
484
0
16
Kun mulla oli lääkäri jossa katottiin kohdunsuun tilanne ja vauvan painoarvio viime viikolla.
Sitten eilen neuvolassa se täti sanoi, että lääkäri on kirjoittanut, että kohdunsuu on täysin kiinni, eikä kohdunkaula ole lyhentynyt.
Täti sit varas heti pariksi viikoksi vielä neuvolan aikoja.
Voisko silti vauva syntyä ajallaan, et voiko se synnytys käynnistyä, vaikka mtn ei ole tapahtunut?Kun huomenna ois laskettuaika :ashamed:

Tilanne voi tuossa vaiheessa muuttua niin yllättäen, että voit olla jo vaikka ens yönä laitoksella. Ja ihan ajallaanhan tuo silti tulee vaikka menis pari viikkoa sen lasketun yli, kun suuntaa antaviahan nuo ajat on, mutta ei kyllä lohduta tuossa tilanteessa kun tuntee itsekin olevansa jo kainaloitaan myöten tiineenä. Kärsivällistä odotusta sulle, kyllä te viimeistään parin viikon päästä jo tapaatte =)

Voi tietty syntyä tai sit tykkää olla viel kyydissä. Mä peruin vikan neuvola-ajan suppareiden lomassa joten ei ne ajat siel valmiina mitään haittaa. Hiukan se täti ihmetteli ku kysy et joko on vauva maailmassa ja vastasin et ei viel mut kovasti on tulossa :D

Mulla oli kohdunsuu ihan kiinni, kun tehtiin loppuraskaudesta lääkärintarkastus. Ja kaulaa jäljellä kai 2 cm. Sovittiin käynnistys 2 päivän päähän, mutta synnytys käynnistyikin itsestään alle vrk tarkastuksesta.

Voi käynnistyä ja syntyä huomenna, mutta voi mennä vaikka kaksi viikkoa ylikin. Eipä sitä paljon etukäteen voi tietää.
Paitsi jos kohdun suu on auki ja kaulakanava lyhentynyt, niin arvailla voi, että saattaa syntyä ennemminkin.

Onko eka lapsi? Ensimmäisestä on aika usein kohdunsuu kiinni ja kaula lyhenee hitaasti ihan synnytykseen asti. Uudelleen synnyttäjällä suu voi olla melko aikasilta rv vähän auki ja kohdunkaula lyhentyy jo pitkään enne tosi toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko eka lapsi? Ensimmäisestä on aika usein kohdunsuu kiinni ja kaula lyhenee hitaasti ihan synnytykseen asti. Uudelleen synnyttäjällä suu voi olla melko aikasilta rv vähän auki ja kohdunkaula lyhentyy jo pitkään enne tosi toimia.

No tämä on kolmas lapsi :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tämä on kolmas lapsi :|

Jaa no sitte voi mennä pitkään tai sitten ei :/ onko harjotussuppareita ollu?

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ai sut huolitaan vielä neuvolaankin yli lasketun..mua ei tässä raskaudessa huolittu enään neuvolaan kun meni yli la:n...

joo huolitaa ja vielä kaksi krt viikossa :o

Mä olin viimeks neuvolassa kun oli laskettu ja sillon th sano, et soita sit kun vauva on syntynyt ja tilas ajan ä.polille..eli oon käynyt la:n jälkeen kerran omalla ä.polilla ja kerran synnytyssairaalassa..nyt 11pvä yli..

Yhteistyössä