Miten te selviätte 7v uhman kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyny

Vieras
Minä oon täysin poikki tuon lapsen kanssa. Ei suostu siivoamaan, jäkättää vaan kuinka minä en muka anna hänen koskaan leikkiä ja aina pitää siivota. Tämä on alkanut tänä syksynä. Saattaa huutaa ja kiukutella kolmekin tuntia eikä tee mitään. Oon ottanu jo sellasia keinoja käyttöön, että ei saa karkkipäivän karkkeja, ei saa aukasta suklaakalenterista luukkuja jne. jos ei tottele. HUUTAA mulle päin naamaa, tappelee sisarusten kanssa ihan hirveästi... Mä en millään enää jaksas taistella tuon kanssa... Joka päivä kun tulee koulusta alkaa se mieletön karjuminen ja kiukuttelu, jos pitää jotain tehdä tai jos ei saa esim. kattoa dvd:tä tms. Valittaa vaan kuinka aina äiti määrää.

Meillä pahin menee yleensä ohi kun istutan muksun kainaloon ja kysyn että mikä mättää?Kun sitä hetken kaivelee niin yleensä löytyy joku harmittava asia,ei toki aina,välillä se on ihan vaan kiukuttelua kiukuttelun vuoksi.

Yritän muistuttaa itseäni että vaikka tuo neiti onkin olevinaan niin isoa,niin onhan tuollainen ekaluokkalainen oikeasti niin pieni vielä.Välillä palaa tietenkin käpy ja neiti lähtee omaan huoneseen rauhoittumaan,on sitä sorttia että yleensä palaa hetken päästä paljon rauhallisempana pelipaikalle.

Toistoa toistoa toistoa,sillä meillä mennään.

• Tykkää
Reactions: cc
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä";25259385]Remmillä takamukselle, loppuu ne uhmailut.[/QUOTE]

Kieltämättä joskus tuntuu, että sa auttas nopeesti tuohon vaivaan, mutta ei se pitkäaikanen eikä laillinen ratkaisu ole, joten jätän tekemättä.

Meillä pahin menee yleensä ohi kun istutan muksun kainaloon ja kysyn että mikä mättää?Kun sitä hetken kaivelee niin yleensä löytyy joku harmittava asia,ei toki aina,välillä se on ihan vaan kiukuttelua kiukuttelun vuoksi.

Toimii myös kiukuttelevaan mieheen!! :D
Yhteiset "allekirjoitetut" säännöt siitä kuinka paljon ja mitä kotitöitä pitää tehdä ennen kuin leikitään. Ja sanktiot mietitään myös yhdessä.
Jos uhmailussa on huomionhakuisuutta niin huomiota aina hyvistä teoista, huonosta käytöksestä jää huomiotta.
Kysele onko koulussa samanlaista hankalaa käytöstä tai ohjeiden noudattamatta jättämistä? pärjääkö muuten koulussa? tuleeko toimeen kavereiden kanssa? opettajilla voi olla hyvä silmä siihen onko käyttäytyminen iänmukaista tai joutuuko lapsi ponnistelemaan erityisen paljon..

Toimii myös kiukuttelevaan mieheen!! :D
Yhteiset "allekirjoitetut" säännöt siitä kuinka paljon ja mitä kotitöitä pitää tehdä ennen kuin leikitään. Ja sanktiot mietitään myös yhdessä.
Jos uhmailussa on huomionhakuisuutta niin huomiota aina hyvistä teoista, huonosta käytöksestä jää huomiotta.
Kysele onko koulussa samanlaista hankalaa käytöstä tai ohjeiden noudattamatta jättämistä? pärjääkö muuten koulussa? tuleeko toimeen kavereiden kanssa? opettajilla voi olla hyvä silmä siihen onko käyttäytyminen iänmukaista tai joutuuko lapsi ponnistelemaan erityisen paljon..

Koulussa toimii todella hienosti joka tilanteessa. Osaa lukea, laskea. Kaikki on koulussa helppoa ja jaksaa istua paikallaan nätisti jne.

jännä juttu.. koulussa osaa käyttäytyä mutta kotona iskee uhma.. Meillä olisi aikoinaan kotona saanut äitille rumasti huutamisesta mennä saunaan(tietysti kylmään) huutamaan niin kauan että oli valmis rauhoittumaan ja keskustelemaan ja pyytämään anteeksi. :D

Onko muut lapset nuorempia vai vanhempia? kuinka ne suhtautuu yhden riehumiseen? joskus tehokkain palautus realiteetteihin tulee vanhemmalta sisarukselta joka osaa tehdä selväksi ettei tässä yhdeltä kohtuuttomia vaadita..

jännä juttu.. koulussa osaa käyttäytyä mutta kotona iskee uhma.. Meillä olisi aikoinaan kotona saanut äitille rumasti huutamisesta mennä saunaan(tietysti kylmään) huutamaan niin kauan että oli valmis rauhoittumaan ja keskustelemaan ja pyytämään anteeksi. :D

Onko muut lapset nuorempia vai vanhempia? kuinka ne suhtautuu yhden riehumiseen? joskus tehokkain palautus realiteetteihin tulee vanhemmalta sisarukselta joka osaa tehdä selväksi ettei tässä yhdeltä kohtuuttomia vaadita..

Toiset ovat pienempiä. 5v on kans sitä mieltä, että ei tää siivous nyt niin iso juttu ole, jos pitää kerätä omat lelut, siistiä pöydän päällykset omasta huoneesta ja lisäksi auttaa vähän muussa järjestelyssä, joka lähinnä koostuu tuon ihan pienimmän leluista. Aikaa menee reippaalla tahdilla siivottuna n. puoli tuntia. Hälle ei tarvi ku vähän mainita, niin hän on jo auttamassa.

Mä olin ihan samanlaisessa tilanteessa vuos sitten tuon meidän tytön kans. En olis ikinä uskonu että rauhoittuu noin paljon kakkosluokalla, vaikka onhan tuo tyttö muutenkin hirveen temperamenttinen mutta ei oo joka päivä sitä hirveetä raivoamista.

[QUOTE="väsynyt";25259498]Koulussa toimii todella hienosti joka tilanteessa. Osaa lukea, laskea. Kaikki on koulussa helppoa ja jaksaa istua paikallaan nätisti jne.[/QUOTE]

No kyllähän tuollaisen urakan jälkeen väsyttää. Ja kun väsyttää, kiukuttaa. Ja kotona uskaltaa kiukutella ja rähjätä. Ota kohteliaisuutena! (Vaikka vaikeaahan se oikeasti on)

Sehän se onkin. Koulun aloitus on iso juttu! Siellä pitää tsempata ja osata kaiken aikaa. Kotona on sitten turvallista kiukkuilla. Välillä meilläkin tollasta. Miksi minä ? on alkanut tulla meidän eppulaisella nyt. Ja ihmeellistä vastaanhangoittelua. Aikuista syö se, että kiukku purkautuu juuri silloin kun itse haluaisi töistä kotiin tultua hetken hengähtää tai alkaa laittaa ruokaa.

En voi väittää toimivani aina johdonmukaisesti. Uhkailtua erilaisilla tekemättä jäämisillä tulee liikaakin, kaikkea kun ei voi toteuttaa. Ennemminkin pitäisi miettiä jotain POSITIIVISTA, jotain palkintoa hyvin tehdystä työstä. Ehkä voisi harkita jo ottaa viikkorahan käyttöön? Jos ei siihen halua ryhtyä niin miten olisi pienet arkiset palkinnot tyyliin -kun olet vienyt roskat, otetaan päiväkahvit, äidillie kahvia, lapselle mehua ja herkkukeksejä?

Yhteistyössä