Miten te saatte yhdistettyä työt, lasten kotihoidon jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Huh huh, enpä arvannut millainen härdelli :/

Isompi nyt 3 v, pienempi täyttää vuoden. Olen aloittamassa sijaisuuksien tekemiset miehen työaikojen puitteissa (jossa ihan oma säätönsä koska miehen työajat on yhtä silppua). No jotenkuten niitä nyt varmaan saadaan sumplittua. Sen jälkeen törmäsin ongelmaan KELA. Siis miten ihmeessä saan tehtyä hakemukset oikein kun miehen tulot on vaihtelevat ja minun tuloista nyt ainakaan ole mitään varmuutta. Mies voi tienata kuussa 1500-2100€. Omat tulot tulee varmaan olemaan jossain 300-800€:n välillä. Ja koska tulot on pienet, pitäisi hakea asumistukea ja hoitolisää, että niukkoinakin kuukausina tulee laskut maksettua. Ja niissä tietenkin on melko tarkat tulorajat.

Helpompaa olisi vaan mennä töihin kokopäiväiseksi. Mutta kuopus on vielä niiiiin pieni... :/ Eikä kyllä rahat oikein riitä jos vaan kotiin jään kokonaan maleksimaan. Miten te saatte pakan pysymään kasassa?

Onko mies yrittäjä vai palkkatöissä? Kai tuloista on paperit? Itse menin töihin kun poika 9 kk. Ei vaihtoehtoa. En yllytä mutta hyvin meni eikä tuo poika siitä miksikään särkynyt.

Yhteistyössä