Miten te oikein jaksatte lastenne aamu- ja iltapäiväkuskailuja? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolmen lapsen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kolmen lapsen äiti"

Vieras
Meillä se meni vielä, kun itse olin kuopuksen kanssa kotona. Silloin jaksoi ihan ok hakea esikoisen ip-kerhosta ja keskimmäisen päiväkodista, mutta nyt... Kuopuskin täytti 3v ja piti mennä töihin. Onneksi teen osapäiväistä, mutta niin rankkaa on silti. KAIKKI kolme lasta on tietysti eri paikoissa hoidossa.

Kuopus meni 2-4v ryhmään. Keskimmäinen on 5-6v ryhmässä ja esikoinen on siis koulussa+pitää hakea iltapäiväkerhosta, joka on ihan toisella puolen kylää kuin päiväkoti. Tietysti voisin pistää ekaluokkalaisen 7-vuotiaani kävelemään ip-kerhosta 3 km kotiin, mutten raaski kuitenkaan.

Eka haen keskimmäisen ja juttelen hänen hoitajan kanssa. Sitten kuopuksen ja taas juttelua. Sitten haetaan esikoinen eskarista ja taas pitäis jaksaa jutella kuulumiset ip-tätien kanssa.

Rassaavaa äidille ja lapsille!!! Ja aamulla menee yli puoli tuntia siitä kun lähdetään kotoa siihen kun pääsen lähtemään kohti työpaikkaa.

Nyt kun kuljen omalla autolla, ei tunnu niin raskaalta. Ennen kun menin kolmella bussilla, silloin ärsytti. Menomatka 1t + , paluumatka 1½t +. Nyt autolla koko ruljanssi alle ½t .

Ekana tulee mieleen, että voisiko ekaluokkalainen pyöräillä koulumatkan näin keväisin ja syksyisin? :) 3 km on ihan sopiva pyöräilymatka tuon ikäiselle, jos vaan turvallinen reitti löytyy.

En mä kuskaa...koululainen menee bussilla itsekseen (reilu 3 km on matkaa kouluun ja on mennyt itse ekan luokan alusta asti) eikä ole koskaan ip-kerhossa ollut. Ja päiväkotimuksun vien päiväkotiin (tai mies vie), joka on ihan kotimme lähellä.

En varmaan jaksaisikaan kuskata kolmeen eri paikkaan. Mutta pakkohan se olisi, jos tilanne sitä vaatisi.

Tuota en tiennytkään että kotiäidit vie lapsensa koulun jälkeen vielä iltapäiväkerhoon.. Miksi ihmeessä pidentää lapsen koulupäivää?? Joo, tästä ei kysytty mutta minäpä kysyn. :D

[QUOTE="miksi";26084124]Tuota en tiennytkään että kotiäidit vie lapsensa koulun jälkeen vielä iltapäiväkerhoon.. Miksi ihmeessä pidentää lapsen koulupäivää?? Joo, tästä ei kysytty mutta minäpä kysyn. :D[/QUOTE]

Käsittääkseni kotiäiti on äiti, joka hoitaa lapsia kotona, ei siis käy töissä. Ja käsittääkseni ap tuskaili tätä rundailua juurikin, kun työt oli alkanut. Lapsi on varmaan ip.ssä, jos ei vanhemmat oo kotona vielä koulun loputtua..

Kun olin pätkän töissä niin mies vei kakkosen ja kolmosen,ekaluokkalainen käveli matkaa 1,5 km.Minä hain pojat ja ekaluokkalainen käveli koulun päätyttyä kotiin.Ei mua se hoidosta hakeminen,mutta sitten kaikki harrastusmenot yms vähän pisti väsyttämään.

Olisiko mahdollista että teidän ekaluokkalainen lähtisi kävelemään vastaan,vaikka jollain tietyllä kellonlyömällä,näin ollen ei tarvitsisi kuin koukata hänet auton kyytiin ilman sen suurempia jutteluita?

Käsittääkseni kotiäiti on äiti, joka hoitaa lapsia kotona, ei siis käy töissä. Ja käsittääkseni ap tuskaili tätä rundailua juurikin, kun työt oli alkanut. Lapsi on varmaan ip.ssä, jos ei vanhemmat oo kotona vielä koulun loputtua..

Ap kirjoittaa

"Meillä se meni vielä, kun itse olin kuopuksen kanssa kotona. Silloin jaksoi ihan ok hakea esikoisen ip-kerhosta ja keskimmäisen päiväkodista, mutta nyt..."

Ihan hyvin! autoon vaan musaan ja ajelen hakemaan. Enkä mä jää turisemaan joka autuas päivä, kysyn vaan että menikö kaikki hyvin ja kiitos heippa ja muksu kainaloon :)

[QUOTE="daa";26084105]Ekana tulee mieleen, että voisiko ekaluokkalainen pyöräillä koulumatkan näin keväisin ja syksyisin? :) 3 km on ihan sopiva pyöräilymatka tuon ikäiselle, jos vaan turvallinen reitti löytyy.[/QUOTE]

Meillä ei saa mennä pyörällä kuin vasta 3. luokalla ja bussitkaan ei tänne kulje.

Kaveriseuran vuoksi oli eppuluokkalainen ip:ssä kun itse olin kotona.

[QUOTE="miksi";26084124]Tuota en tiennytkään että kotiäidit vie lapsensa koulun jälkeen vielä iltapäiväkerhoon.. Miksi ihmeessä pidentää lapsen koulupäivää?? Joo, tästä ei kysytty mutta minäpä kysyn. :D[/QUOTE]

Vein siksi, kun kuskasin toista lasta kahtena päivänä viikossa terapioihin. Lisäksi n oli lyhyenä päivänä tuon lisäksi olin kuskaamassa kuntouttavassa puolipäiväisessä päivähoidossa. Bussilla kuskatessa aikaa kului kunnolla.

[QUOTE="Kolmen lapsen äiti";26084328]

Kaveriseuran vuoksi oli eppuluokkalainen ip:ssä kun itse olin kotona.[/QUOTE]

oliko luokkansa ainut oppilas, jos ei koulussa saanut sitä kaveriseuraa?? :O

Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh;26084584:
oliko luokkansa ainut oppilas, jos ei koulussa saanut sitä kaveriseuraa?? :O

Ei, vaan kaikki muutkin luokalla menivät koulusta ip-kerhoon. Ip-kerhossa oli vapaita paikkoja, joten otettiin kotona olevien vanhempienkin lapsia sinne (meillä etusijalla on toki ne, joiden molemmat vanhemmat töissä).

Yhteistyössä