miten te muut saatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja muilta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja muilta

Vieras
viisivuotiaan rauhotettua.

siis kun on ihan kauhea.

sanoo kun yritän laittaa nurkkaan rauhottuu niin että poltan tän asunnon,hakkaan sut.rikon lamput ja ovet räpäytän seiniin ja potkin kaikki hajalle yms :o
On myös oppinut sanan vittu ja sitä toistellaan koko ajan.

on siis 5 vuotias tyttö kyseessä.on vilkas,ei usko mitään.puree ja repii.
joskus myös lyö ja potkii.

oon niin väsynyt tohon kaikkeen.
oon alkanut käyttää "nurkkaa" että sinne menee rauhottumaan,menee kyllä suht hyvin mutta sitten alkaa toi kirkuminen,uhkailu ja kaikki.

kiusaa pienempää siskoaan,lyö koko ajan ja tönii että kaatuu yms :(

oon neuvolassakin puhunut mut ei ne sanoneet oikein mitään.

oon yrittäny rauhallisesti komentaa mutta ei.
puhuminen ei auta.
mies hermostuu usein ja alkaa raivota ja riehua ja kyllä sitten uskoo ainakin mut musta ei saisi huutaa yms.
joskus kyllä itsellä menee myös hermot tuohon.

Mistäs tytär on tuollaista kieltä oppinut? No, ei se ole olennaista tässä, mutta yrittäkää antaa tytölle paljon positiivista huomiota. Eli niin, että hän saa kaipaamansa huomion hyvistä teoistaan, eikä sitten tarvitse hakea sitä ilkeilemällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mistäs tytär on tuollaista kieltä oppinut? No, ei se ole olennaista tässä, mutta yrittäkää antaa tytölle paljon positiivista huomiota. Eli niin, että hän saa kaipaamansa huomion hyvistä teoistaan, eikä sitten tarvitse hakea sitä ilkeilemällä.

no,ehkä miehen opista.se kiroilee usein :(
ja serkkupoika myös on kova suustaan.siltä kuulee aina kaikenlaista rivoa ja sen vanhemmat ei komenna sitä mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no,ehkä miehen opista.se kiroilee usein :(
ja serkkupoika myös on kova suustaan.siltä kuulee aina kaikenlaista rivoa ja sen vanhemmat ei komenna sitä mitenkään.

Jep, no se ei ollut olennaista, mutta siistikää nyt koko joukolla myös omaa suuta ja käytöstä. Siitä se lähtee, vähitellen tytön käytös muuttuu parempaan suuntaan, kun hän saa huomiota kivoista asioista. Ottakaa tyttöä mukaan kotitöihin, silloin hän saa tunteen siitä, että on tarpeellinen ja hän osaa. Neuvo, jos hän ei heti jotain osaakaan. Tehkää yhdessä, pelailkaa, ulkoilkaa, retkeilkää yms. mutta tärkein juttu on se, että hän huomaa saavansa teidän huomionne kivoilla asioilla paremmin kuin tuollaisilla ilkeyksillä.

Niin, lisää vielä, että tietysti huonosta käytöksestä on tultava seuraamus, mutta sen voi myös poistaa hyvällä käytöksellä. Esim. karkkipäivän peruminen... mutta kun käyttäytyy hyvin, niin sen saa takaisin.
Ja paljon kehuja hyvistä jutuista ja kannustusta.

Jos tuolla tavalla käyttäytyisi niin meillä lentäisi jäähylle kuin leppäkeihäs ja pitäisin vaikka itse kiinni siellä jäähyllä. Yhdestäkin v- alkuisesta tai kirosanasta pesisin suun saippualla ja ihan oikeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Jos tuolla tavalla käyttäytyisi niin meillä lentäisi jäähylle kuin leppäkeihäs ja pitäisin vaikka itse kiinni siellä jäähyllä. Yhdestäkin v- alkuisesta tai kirosanasta pesisin suun saippualla ja ihan oikeasti!

Meillä 14v:lle yksi kirosana maksaa 20cnt. Että näin mä yritän vielä tuonkin ikäistä pitämään suunsa siistinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Meillä 14v:lle yksi kirosana maksaa 20cnt. Että näin mä yritän vielä tuonkin ikäistä pitämään suunsa siistinä.

joo. Tuo on teinille hyvä!

Meillä samanlainen poika mut ei sentään kiroile. Perheneuvolassa ollaan käyty mut siitäkään ei ollut mitään apua kun siellä pohdittiin ihan asiaan kuulumattomia juttuja. 3 kerran jälkeen meille sanottiin että tää oli tässä hyvää jatkoa. Joka kerralla sanoin että poika käyttäytyy agressiivisesti ja kiusaa siskoaan kokoajan. Tädit siel p.neuvolassa vaan kyseli että millon meillä syödään. Kyllä ketutti kun ei apua saatu.

Perheneuvolaan juu mars! Kuulostaa kovalta ahdistukselta mitä ilmenee myös tuon ikäisillä lapsilla. Käykää nopeasti hakemassa apua, se ei mitään ota jos ei annakaan!!!

Kuulostaa vähän siltä että tyttö hakisi arestissa ollessaan teidän huomiota tuolla uhkailulla ja kiroilulla.

Eli älkää olko kuulevinaankaan. Kunhan lapsi pysyy arestissa niin antakaa meuhkata älkääkä kiinnittäkö häneen mitään huomiota.
Mutta sitten kun rauhoittuu ja istuu nätisti niin kehukaa kovasti miten hienosti jaksoi olla arestissa ja muistakaa aina selittää miksi joutui arestiin.

Ja ehdottomasti siistikää myös oma suunne.

Aivan liikaa vanhemmat kiinnittävät huomiota ainoastaan lapsen negatiiviseen käytökseen. Ja näin lapsi oppii että saa huonolla käytöksellä vanhempien huomion.

Jättäkää huono käytös mahdollisimman vähälle huomiolle ( tottakai jos lyö toista tms. on kiellettevä ja rangaistava, mutta mahdollisimman vähä eleisesti )

Ja muistakaa kehua ja kiinittää huomiotanne lasten positiiviseen käytökseen. Voi kun osasitte leikkiä hienosti ettekä tapelleet yhtään. Äiti on ylpeä sinusta kun leikit noin nätisti pikkusiskon kanssa etkä satuttanut häntä yhtään.

Alussa voi olla ylitsevuotavaisen onnellinen kaikista pikkujutuistakin. Jotta lapsi oppii sen että ne ovat hyvä, niillä saa äidin huomion. Ei sillä että lyö pikkusiskoa.

Sitten pikkuhiljaa tasoittaa omaa käytöstään että siitä tulee lapsen elämässä normaalia ettei kirota, lyödä toista jne. Ei siis loppuelämää kehuta siitä että osasi olla lyömättä. Vain alussa että saa käytöksen muuttumaan positiivisemmaksi.

Yhteistyössä