Miten te muut jaksatte? (valitusta valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammari

Vieras
Mulla on tässä viime aikoina ollut käsittämätön hanskat tiskiin-kausi. Kukaan tässä huushollissa ei tee mitään. Mies jaksaa mulle valittaa että ei ole puhtaita kalsareita,ei t-paitoja,kun ihan piruuttani olen lakannut niitä keräämästä pitkin taloa kun eivät sinne likapyykkikasaan koskaan päädy. Lautasia löytyy sieltä täältä,koska ajattelin että mies huomaisi sitten miten oikeen tavaroita jättelee. Mutta ei...
Musta tuntuu että mun ainoa tarkoitus tässä elämässä on siivota toisten jälkiä. Hoidan lapset ja sitten loppuajan siivoilen muiden jälkiä. Isommat lapset on ottaneet jo sen mallin isältään että kun ei tee mitään niin kyllä se äiti tulee ja tekee kun menee hermot sotkuihin. Meillä on siis neljä lasta joista pienin on vauva vasta.
On tullut käsittämätön väsymyksen kausi,en vaan jaksa. Voisin nukkua ja nukkua,mutta siltikin varmasti väsyttäisi.
Kaipaan sitä parisuhdetta joka meillä joskus oli,ruinaan turhaan että tehtäis jotain yhdessä,mutta tietokone,naapuri,työkaveri,serkun kummin kaima tms menee mun edelle aina.

Huoh...helpotti!

kuulostaa enemmän kuin tutulta....samassa veneessä ollaan.
jaksamisia, onneksi on pientä, verrattuna surullisiin tapahtumiin, joita jotkut perheet joutuu käsittelee(markkasen pojan kuolema esimerkiksi)

Siis sulla on pieni vauva ja pitäisi vielä miehen kalsaritkin siivota ympäri kämppää? En yhtään ihmettele, että olet väsynyt. Eikö miehesi voi itse pestä pyykkejään edes?

Mun mies, jota äitinsä on passannut ikänsä, yritti myös tuota samaa. Musta mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin se, että kysellään "missä mun sukat on"... niinkuin mä olisin niitä tarvinnut. Taipui sitten, kun viimenään huomasi, että mä en ole hänen pyykkärinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kuulostaa enemmän kuin tutulta....samassa veneessä ollaan.
jaksamisia, onneksi on pientä, verrattuna surullisiin tapahtumiin, joita jotkut perheet joutuu käsittelee(markkasen pojan kuolema esimerkiksi)

Juu,ei tää onneks oo niitä maailman pahimpia ongelmia,mutta joskus ottaa nuppiin ja kovin kun saa aikuisen ihmsen jälkiä siivota melkeen enemän kuin lasten.

Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
Siis sulla on pieni vauva ja pitäisi vielä miehen kalsaritkin siivota ympäri kämppää? En yhtään ihmettele, että olet väsynyt. Eikö miehesi voi itse pestä pyykkejään edes?

Mun mies, jota äitinsä on passannut ikänsä, yritti myös tuota samaa. Musta mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin se, että kysellään "missä mun sukat on"... niinkuin mä olisin niitä tarvinnut. Taipui sitten, kun viimenään huomasi, että mä en ole hänen pyykkärinsä.

Meillä kans...
missä mun sukat on,missä meil on pyyhkeet,missä muka lasten vaatteet on jne. Siis oikeesti,onko niin vaikeeta aukasta kaapinovet ja tutkia mitä se pitää sisällään?En ymmärrä

Tää on kans muuttanut mun kanssa saman katon alle suoraan äitinsä helmoista,ja äiti sattui olemaan sitä laatua joka läähestulkoon pureskeli ruuan valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammari:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Ja tiskikone rikki!! :headwall: :headwall:

Meillä seisoo tiskikone autotallissa odottamassa keittiörempan valmistumista.

Meillä odottaa koko talo valmistumistaan :D Jo 10 vuotta odottanut... :whistle:

Toissapäivänä Stasi oli revetä, kun pyysin lajittelemaan pestyt vaatteet "Miks AINA mä? Mä joudun tekemään aina kaiken..." Arvatkaapa, pääsikö nauru?

Olin tiskannut 4 kertaa, Mossad kerran, IRA ja Heka poimineet Mossadin kanssa minulle omenoita, joita laitoin soseeksi ja autelleet ohimennen vähän muissakin jutuissa ja Stasi-raukka nikertyy työtaakan alle... Korjasin äijän työhaalarin ja muutamia muksujen vaatteita ja onnistuin ruokkimaankin koko porukan ja hoitamaan juoksevat asiat ja heittämän äijän bussille, että pääsee töihin.

Tänään taas uusiksi. Paitsi äijän kuskaamiset. :)

Meillä kans...
missä mun sukat on,missä meil on pyyhkeet,missä muka lasten vaatteet on jne. Siis oikeesti,onko niin vaikeeta aukasta kaapinovet ja tutkia mitä se pitää sisällään?En ymmärrä

Tää on kans muuttanut mun kanssa saman katon alle suoraan äitinsä helmoista,ja äiti sattui olemaan sitä laatua joka läähestulkoon pureskeli ruuan valmiiksi.

:laugh: :laugh: Äijä on joka kerta yhtä vilpittömän hämmästynyt, kun kerron, että hänen puhtaat sukkansa ja kalsarinsa ovat kalsari- tai sukkalaatikossa. "Ai, onks mulla sellanenkin? :o " Ja että lattialla makaavat sukat eivät puhdistu itse ja kömmi laatikkoon. :laugh:

Meillä kans...

Mun mies oli asunut omillaan jo kauan ennen yhteen menoa, silti se ei löydä mitään eikä viitsi edes etsiä vaikka kaapista :headwall: Tossa se panttasi viikon likasia työpaitoja ja kiukutteli kun ei ollu puhtaina...mulla taas riittää puuhaa kaikessa muussakin pyykissä ja iso mies osaa laittaa paitansa pesuun...

Ja tiskikone rikki!! :headwall: :headwall:

Meillä seisoo tiskikone autotallissa odottamassa keittiörempan valmistumista.

Meillä odottaa koko talo valmistumistaan :D Jo 10 vuotta odottanut... :whistle:

Toissapäivänä Stasi oli revetä, kun pyysin lajittelemaan pestyt vaatteet "Miks AINA mä? Mä joudun tekemään aina kaiken..." Arvatkaapa, pääsikö nauru?

Olin tiskannut 4 kertaa, Mossad kerran, IRA ja Heka poimineet Mossadin kanssa minulle omenoita, joita laitoin soseeksi ja autelleet ohimennen vähän muissakin jutuissa ja Stasi-raukka nikertyy työtaakan alle... Korjasin äijän työhaalarin ja muutamia muksujen vaatteita ja onnistuin ruokkimaankin koko porukan ja hoitamaan juoksevat asiat ja heittämän äijän bussille, että pääsee töihin.

Tänään taas uusiksi. Paitsi äijän kuskaamiset. :)

Meillä on kans koko talossa remppaa,mutta toi keittiö nyt vaikuttaa eniten tässä tilanteessa. Mä täällä päivisin teen tosi naisellisia juttuja,leikkelen kipsilevyjä, pakkeloin,maalaan,naulaan, poraan, sahaan (sain kuin sainkin lasten huoneet tehtyä melkeen yksin),hoidan lapset,kodin ja käydään yhden lapsen kanssa terapioissa ja sitten mies tulee kotiin ruikuttamaan etten tee mitään,makaan vaan.
Sen takia mä jätinkin piruuttani sen sotkut nyt just siihen paikkaan...kuinkahan kauan kattelee?

Meillä kans...

:laugh: :laugh: Äijä on joka kerta yhtä vilpittömän hämmästynyt, kun kerron, että hänen puhtaat sukkansa ja kalsarinsa ovat kalsari- tai sukkalaatikossa. "Ai, onks mulla sellanenkin? :o " Ja että lattialla makaavat sukat eivät puhdistu itse ja kömmi laatikkoon. :laugh:

Voih,niin tuttua:D

Meillä on kans koko talossa remppaa,mutta toi keittiö nyt vaikuttaa eniten tässä tilanteessa. Mä täällä päivisin teen tosi naisellisia juttuja,leikkelen kipsilevyjä, pakkeloin,maalaan,naulaan, poraan, sahaan (sain kuin sainkin lasten huoneet tehtyä melkeen yksin),hoidan lapset,kodin ja käydään yhden lapsen kanssa terapioissa ja sitten mies tulee kotiin ruikuttamaan etten tee mitään,makaan vaan.
Sen takia mä jätinkin piruuttani sen sotkut nyt just siihen paikkaan...kuinkahan kauan kattelee?

Nuo luettelemasi jututhan ovat kaikkien äitien normaaleja pikku puuhasteluja :whistle: Joidenkin miesten mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
täällä kohtalotoveri. 4 lasta kanssa, ja mies jolle eväsleivätkin pitää tehdä valmiiksi.

Miks teet ne eväsleivät? Meillä ukko saa ihan itse tehdä, joskus jaksaa valittaa et ku muillekkin ttehdään valmiiksi, mut oon sanonu et tee itse tai ole nälissään. Tietenki joskus kiva tehdä oikein hyvät eväät matkaan, mut en tod ala joka ilta vääntään.

Meillä kans...

:hug: Nää äidit ei tiedä, minkä karhunpalveluksen ne on tehneet pojilleen ja heidän vaimoilleen. Sama vaan jatkuu seuraavassa sukupolvessa, kun meidän lapset oppii saman tyylin. Mä olen kyllä "kouluttanut" mun miestä pois siitä, mutta helppoa se ei ole ollut. Parhaiten on auttanut se, että on itse tehnyt pitkää päivää duunissa, jolloin mies on joutunut pärjäämään. Kummasti ne sukatkin alkaa löytymään. Tsemppiä

Tuttua arkea. Itsellänikin joku ihme kausi menossa, etten oikein siivottua saa. Perus siistiä on kuitenkin,mutta tuota pyykkivuorta en ymmärrä. Se ei meinaa loppua edes pesemällä. Nytkin niitä roikkuu talineissään ympäriinsä ja huomenna kun ovat kuivia laitan uuden satsin koneeseen.

hyvinkin tutulta kuulostaa.Aika ajoin saankin niin kurkkua myöten täyteen ja pidän miehelleni asiasta puhuttelun jolloin saan koko perheen siivoamaan sen sotkunb yhdessä ja seuraavana päivänä kaikki on entisellään.Muutamia tapauksia tiedän joilla mies siistimpi osapuoli mutta todella harvassa ne tuntuu olevan.
Tsemppiä!

Isommat lapset on ottaneet jo sen mallin isältään että kun ei tee mitään niin kyllä se äiti tulee ja tekee kun menee hermot sotkuihin.

Ehei. Ei tuota ole isä lapsille opettanut, vaan sinä itse. Jos sinä siivoat muiden sotkut, niin tottahan he siihen oppivat. Turha siitä on isää syyttää.

Mun exä (ja myös sitä edellinen) oli juuri tällainen siisti mies, joka pesi munkin vaatteet. Niin arvaahan sen mikä järkytys tää nykyinen mammanpassaama äijä on. Tätä ennen en edes tiennyt että sellaisia on vielä olemassa. Mutta selvästi huomaa sen näissä miehissä, että kotoa se malli tulee.

Vaikea ymmärtää, miksi passaatte. Jos mun mies kysyy, eikö pelipaitaa tms. ole pesty, sanon, että en mä vaan tiedä, ootko pyykännyt tms. Vaatteet, jotka lojuu pitkin asuntoa, tungen mytyssä miehen vaatekaappiin. Siinähän suoristelee niitä...
Oikeesti mulla on kyllä suhteellisen siisti mies, pyörittää tiskikonetta ja siivoaa jotenkuten jälkensäkin, mutta välillä meinaa tasa-arvo unohtua ja silloin kyllä muistutan enkä leiki marttyyria.

Yhteistyössä