miten te muut 5 henkiset perheet asutte? minkä kokoinen asunto ja lasten ikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään nyt

Vieras
meillä pulma.

asuntoa ollaan ostamassa ja lainaa otetaan 180 000 euroa.

sillä saamme työpaikkojemme/kavereiden läheltä 3h+k+s rivitalo asunnon (n. 80 neliöö). toinen makuuhuone olisi tosi iso- lapsille?!

tai vaihtoehtoisesti jos lähdemme n. 40-50km työpaikoilta pois päin saisimme 4h+k+s rivitalon (n.92 neliöö).

molemmat käy työssä, 2 autoa olisi pakko olla.

asumme nyt 72 neliöisessä kerrostalossa 3h+k asunnossa vielä nelisin (laskettu tammikuussa) ja tänne ainakin hyvin mahtuu näin.

mitä te tekisitte? kumpi ratkaisisi - asunnon koko vai matka?
ja kiinnostaa kuulla kovasti miten muut 5 henkiset perheet asuu ja onko tiukkaa?

meitä helmikussa 6 henkilöä,asutaan 120m2 talossa,6h+k+s ,miehen työmatka piteni kun muutettiin tähän,ennen töihin 1km,nyt n. 32km.tällä paikkakunnalla halvemmat asunnot joten se ratkaisi meillä =) me mahutaan loistavasti tähän.

meil on 5h+kyökki,113 neliötä.mutta ostettiin 4v siiten jolloin hinnat oli paljon alempana,tällä hetkellä jos oltais ostamassa niin saatais jus se kolmio..

nii ja lapset on 8,6 ja 1v

Olisiko tuo kauempana oleva edullisempi?
Mä ottaisin ehkä sen joka tapauksessa. Kolme lasta yhdessä huoneessa on ahdasta... Kokemuksesta tiedän :)
Meillä on nyt 130m² ja kolme makkaria. Kaksi vanhinta nukkuu yhdessä, kuopus toisessa ja vanhemmat kolmannessa. Voiko tilaa koskaan olla liikaa.. ;)

Meillä on 2 autoa, vaikka vain mies käy töissä :)

ASUTAAN TÄLLÄSESSÄ rivarissa jossa on 2 kerrosta, 92m2 (tosin hukka tilaa on khh+vaatehuoneet. tää tuntuu ihan sopivan kokoiselta ainakin nyt kun lapset kaikki on alle kouluikäisä. alhaalla 2 poikaa nukkuu huonees ja meitin makkarissa pinnasänky. ylhäällä on leluhuone...
minä kyllä kattosin vähän pohjapiirustuksia, tässä on ainakin hukkaneliöitä ja huoneet oudonmalliset. voi olla että tuo pienenpi asunto onkin ns. isonpi, siis huoneissa enemmän tilaa? valkkaisin sen käytännöllisemmän pohja piirustuksen mukaan!
pärjätään täs ihan ok. kumpikaan ei tällähetkel töissä. asuntoon menee kk:ssa noin 850e...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Olisiko tuo kauempana oleva edullisempi?
Mä ottaisin ehkä sen joka tapauksessa. Kolme lasta yhdessä huoneessa on ahdasta... Kokemuksesta tiedän :)
Meillä on nyt 130m² ja kolme makkaria. Kaksi vanhinta nukkuu yhdessä, kuopus toisessa ja vanhemmat kolmannessa. Voiko tilaa koskaan olla liikaa.. ;)

Meillä on 2 autoa, vaikka vain mies käy töissä :)

aika saman hintaisia olisivat.

minkä ikäiset lapset? kyllä mä varmaan ostaisin sen isomman.vaikka lapset pieninä mahtuu hyvin yhteen mutta ei mee kun hetki kun ne kasvaa ja aikamoista sumplimista kolme majottaa samaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Erika:
minkä ikäiset lapset? kyllä mä varmaan ostaisin sen isomman.vaikka lapset pieninä mahtuu hyvin yhteen mutta ei mee kun hetki kun ne kasvaa ja aikamoista sumplimista kolme majottaa samaan....

lapset nyt 4v ja 2v. ja laskettu alku vuodesta heti.
kaikki poikia (myös tulokas)

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Jospa jatkatte vielä katselua...? Olisihan se tila tarpeen, etenkin lasten kasvaessa!

täältä meidän läheltä ei rivtalo neliöö irtoa alle 190 000e. ja sellaista lainaa ei oteta vaikka saadaan. ei järkeä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Jospa jatkatte vielä katselua...? Olisihan se tila tarpeen, etenkin lasten kasvaessa!

täältä meidän läheltä ei rivtalo neliöö irtoa alle 190 000e. ja sellaista lainaa ei oteta vaikka saadaan. ei järkeä :/

mutta sitten ette tarvistsisi toista autoa? siinä tapauksessa kai noin isossa lainassa toi 10 000 on enää pikkusumma. kun säästäää yhden auton hankintahinnan ja vakuutukset, bensat ym. noista säästyvällä summalla lyhentää tota "ylimääräistä" 10 000!

Meillä itsellä on lapset 11-14 v ja asumme 136 neliön omakotitalossa. Lähipiirissä on 3-lapsinen perhe asunut 71 neliön rivitalossa siihen saakka, kunnes lapset ovat muuttaneet pois.

Luulen, että jos olisin teidän tilanteessa valitsisin tuon 80 neliöisen. Kun lapset aloittavat koulunkäynnin on aika hankalaa, jos työpaikka on etäällä. Ilmeisesti tuo 80 neliöinen on paremmalla paikalla kuin isompi asunto. Paremmalla paikalla oleva asunto helpompi myydä, jos asunnon vaihto tulee myöhemmin ajankohtaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä itsellä on lapset 11-14 v ja asumme 136 neliön omakotitalossa. Lähipiirissä on 3-lapsinen perhe asunut 71 neliön rivitalossa siihen saakka, kunnes lapset ovat muuttaneet pois.

Luulen, että jos olisin teidän tilanteessa valitsisin tuon 80 neliöisen. Kun lapset aloittavat koulunkäynnin on aika hankalaa, jos työpaikka on etäällä. Ilmeisesti tuo 80 neliöinen on paremmalla paikalla kuin isompi asunto. Paremmalla paikalla oleva asunto helpompi myydä, jos asunnon vaihto tulee myöhemmin ajankohtaiseksi.

kiitos- tämä avarsi pikkuisen

Paritalossa asutaan (Aso) 110 neliötä ja 5h,s + kodinhoitohuone.Lapsilla omat huoneet.Maksetaan 940e/kk,sisältää autopaikan ja veden 5-hengeltä.Mukava pientaloalue Espoossa.

Meillä myös 5-henkinen pesue, lapset 12v, kohta 9v ja 6½v. Talossa tilaa reilu 100 neliötä, johon mahtuu 4 makkaria, oh, köökki, 2 vessaa, ph+s, eteinen ja tuulikaappi, terassi ja parveke. Lisäksi on 2 varastoa, liiteri, autotalli ja leikkimökki :)

Meillä on töihin n. 20-25 km/suunta ja kaksi autoa. Toinen tosin vaan semmoinen kosla :D Toimii kyllä ihan hyvin isännän työmatka-autona.

Mä valitsisin sen isomman asunnon teidän tapauksessanne.

Paritalossa asutaan (Aso) 110 neliötä ja 5h,s + kodinhoitohuone.Lapsilla omat huoneet.Maksetaan 940e/kk,sisältää autopaikan ja veden 5-hengeltä.Mukava pientaloalue Espoossa.

asoakin mietittiin. mutta jouduttaisiin ottamaan se asomaksu lainaksi ja se ei kannata kun vastike/vuokra täällä myös 850-950e luokkaa ja siihen pitäisi lainaa lyhentää.

Joo ja isompi asunto on mukavampi tulevaisuuden kantilta.Meillä on eri ikäisiä lapsia niin omat huoneet on hyvä olla.Itse en vois kuvitellakaan asuvani enää kolmiossa koululaisten kanssa....

Meitä on vain neljä, mutta saanen vastata?
Mä ottaisin tuon pienemmän, kolmion. Jos teillä molemmat ennestään poikia ja kahden vuoden ikäerolla, sama huone käy hyvin, ja tää nuorimmainen tulokas taitaa hetken verran nukkua vielä teidän vanhempien kanssa eikä muutenkaan vaadi mun mielestä silleen omaa tilaa ihan mininä. Ja jos poika, myöhemmin menee taas samaan huoneeseen isompien kanssa. Ja ehkä sitä voisi myöhemmin katsella sitten asunnon vaihtoa, jos siltä tuntuu.
Meillä on tyttö ja poika ja ikäeroa enemmän, 5 vuotta. Tuolla jakaumalla ei myöhemmin varmaan enää sama huone kelpaa, neiti kun lähtee kouluun niin tuskin haluaa 2 vuotiasta pikkuveikkaa samaan huoneeseen. Eli kun meidän huoneesta pois siirtäminen tulee ajankohtaiseksi, voipi olla että menee asunto vaihtoon...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä ottaisin tuon pienemmän, kolmion. Jos teillä molemmat ennestään poikia ja kahden vuoden ikäerolla, sama huone käy hyvin, ja tää nuorimmainen tulokas taitaa hetken verran nukkua vielä teidän vanhempien kanssa eikä muutenkaan vaadi mun mielestä silleen omaa tilaa ihan mininä. Ja jos poika, myöhemmin menee taas samaan huoneeseen isompien kanssa. Ja ehkä sitä voisi myöhemmin katsella sitten asunnon vaihtoa, jos siltä tuntuu.
Meillä on tyttö ja poika ja ikäeroa enemmän, 5 vuotta. Tuolla jakaumalla ei myöhemmin varmaan enää sama huone kelpaa, neiti kun lähtee kouluun niin tuskin haluaa 2 vuotiasta pikkuveikkaa samaan huoneeseen. Eli kun meidän huoneesta pois siirtäminen tulee ajankohtaiseksi, voipi olla että menee asunto vaihtoon...

Mitä järkeä on muuttaa pienempään jos isompi asunto on kuitenkin kohta ajankohtainen? Me asuimme kolmiossa hetken kolmen lapsen kanssa ja ahdasta oli (ei säilytystilaa tarpeeksi jne).Jos pitkällä tähtäimellä ajattelee niin ehdottomasti heti isompaan asuntoon jos sellainen mahdollisuus on!

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mitä järkeä on muuttaa pienempään jos isompi asunto on kuitenkin kohta ajankohtainen? Me asuimme kolmiossa hetken kolmen lapsen kanssa ja ahdasta oli (ei säilytystilaa tarpeeksi jne).Jos pitkällä tähtäimellä ajattelee niin ehdottomasti heti isompaan asuntoon jos sellainen mahdollisuus on!

No mä mietin niin ett kaikkea ei tarvii saada kerralla vaan voi hiljakseen katsella. Meillä ei ole kolmiossa säilytystilan puutetta, eikä tulisi vaikka tähän yksi vauva syntyisi lisää. Olisi ihan kätevää itseasiassa tehdä tähän nyt kolmas kun tuo kakkonenkin on vielä pieni, ne menisi molemmat vielä meidän makkarissa muutaman vuoden eteenpäin ja kun tarvitsisivat oman huoneen mahtuisivat samaan kun ikäeroa olisi vähän. Mutta mä pelkään sitä raskausaikaa niin julmetusti ettei tule kuuloonkaan ennenkö tuo jätkä on iso ja osaa toimia itse, eli vähintään se viisi vuotta menee taas heittämällä.

Meillä on kaksi isoa vaatehuonetta jotka rempattiin just meidän tarpeisiin sopivaksi, ja niitä on yhä vara muutella. Ainuttakaan vaatekaappia ei tästä kämpästä löydy, eikä tule löytymään. Sitten kun pitää vielä tavaramäärän kohtuullisena ollaan oikeilla jäljillä.. Asenne kysymys. :D

Yhteistyössä