Miten te jaksatte käydä kaupassa lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Myönnän otsikko on hieman huonosti muotoiltu mutta mua ahdistaa jo valmiiksi :( Vauvan kanssa on helppoa koska on kaukalossa ja nukkuu yleensä koko ajan... mutta tuo 2v 3kk |O En saa ostoksia tehtyä koska jatkuvasti pitää olla komentamassa tai ottamassa kiinni kun juoksee karkuun. Kärryissä jos istuu niin huutaa suoraa huutoa koko ajan. Siis ihan koko ajan. Monesti joku ystävällinen tulee jo sanomaan että voisinko viedä lapsen muualle. Taas pitäisi tänään mennä kauppaan ja tehdä viikon ostokset mutta hermot on nyt jo kireellä kun tiedän ettei siitä tule mitään. Joku siinä kaupassa saa tuon lapsen villiintymään, muuten vaan jos ulkona vaunuillaan niin kävelee niin kiltisti vaunujen vieressä ettei tosikaan! Hyviä neuvoja?

:o Meidän samanikäinen kyllä istuu yleensä kärryissä, harvemmin huutaa, mutta jos huutaa ja joku siitä tulisi sanomaan niin antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Kyllä siellä kaupassa pahempiakin häirikköjä on kuin kiukutteleva 2v :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Etkö voi käydä kaupassa sitten kun miehesi tulee töistä ?

Yleensä voin, mutta mies on nyt 2 viikkoa työmatkalla joten sitä mahdollisuutta ei ole. Voisin tietenkin yrittää saada hoitajaa siksi aikaa kun käyn kaupassa, mummi tulisi varmaan mielellään, mutta musta se tuntuu hölmöltä. Siis että tarviin lapselle hoitajan sen takia että menen kauppaan :/

Teen ostokset vaikka kiljuva lapsi kärryissä. Isompaa olen monasti roikottanut kainalossa että saa ruuat ostettua. Aika äkkiä huomaavat ettei kiljumisesta ole mitään iloa.

Sulje korvat kiljumiselta ja jos joku tulee "neuvomaan" sanot ettette tekään elä pyhästä hengestä.

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
:o Meidän samanikäinen kyllä istuu yleensä kärryissä, harvemmin huutaa, mutta jos huutaa ja joku siitä tulisi sanomaan niin antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Kyllä siellä kaupassa pahempiakin häirikköjä on kuin kiukutteleva 2v :D

näin. Onhan se käytävä kaupassa vaikka kommentteja tuleekin.

juu en teekkään eilisen jälkee :kieh: menin vain kolmen kanssa pulkalla kauppaan ja ku piti lähtee pois ni 3v alkoi suojatiellä rimpuileen ettei istu pulkassa..meinas jo jäädä auton alle..otin sen syliin VÄKISIN se riehui ja potki ja repi mun silmälasitkin pääsät..kaikki varmaa katto että hullu äiti mutta minkäs teet..tähän loppui mun kauppa reissut lasten kans.ainoostaan maks 1 kerralla mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:

Joo, no jos kävisin vaan pikaisesti hakemassa vaikka maitoa ja leipää, annan lapsen huutaa ja en välitä murhaavista katseista. Mutta nyt joudun tekemään koko viikon ostokset joten aikaa menee, no yleensä ainakin yli puoli tuntia, ja todellakin lapsi huutaa koko sen ajan.

tuota jos tunnet että teidän kaupassakäynti on yhtä tuskaa niin mummin pyytäminen paikalle lapsia katsomaan siksi aikaa tuskin on huono idea.. :whistle:

mumminkin varmasti nauttii lapsien seurasta.. ja sinä ehkä pääset käymään muualla hetken kaupankäynnin ohessa.. :)
ja heitä koko viikon ostokset kerralla niin ettei tarvi käydä useammin, eli tee lista viikon ruoista suunnittele etukäteen valmiiksi, pidä kiinni listasta, niin ei tartu mtn ylimääräistä mukaan..

Säästät hermoja ja aikaa ja isovanhempi saa nauttia lastenlasten seurasta ? sou mitä ongelmaa :D ?

muoks
musta kiljuvat lapset kaupassa (välttämätön paha) omani myös joskus kapinoi ja tekee sitä, ei häiritse minua joten ei pitäisi häiritä muitakaan, emme kuitenkaan kaupassa vietä koko iltaa ja saa painua muulle osastolle siksi aikaa kun ostoksiaan tekee jos lapsemme melun pito häiritsee, lapsi voi saada hepulin vaikka olisikin "kiltisti" käyttäytyvä yksilö tuon ikäisenä (2v3kk)..
Sympatioin vanhemmille usein että sellaista se elämä on välillä lapselle, rankkaa kun ei voi tehdä mitä haluaa :D

Toi oli se pahin vaihe meilläkin. Tilitin sitä täällä joskus ja sain vastauksen, että olen huono äiti kun en saa pidettyä 2veetä kurissa. :laugh: Ne kerrat kun oli pakko käydä kahden kanssa, laitoin isomman kärryihin istumaan (ja kerran sidoin hänet siihen kaulaliinalla, ettei pääse nousemaan :saint: ) ja pienempi kulki kantoliinassa.

Nyt noiden kummankin kanssa voi jo käydä kaupassa kun isompi oli yli 3v ja ymmärtää jo käskyjä ja tajuaa miten kaupassa pitää käyttäytyä. Pienempi istuu sitten kyydissä.

Vauvan kanssa oli helppo kun huudin alkaessa nostin olalle ja toisella kädellä hoitelin ostokset, nyt mekin herätetään varmasti pahennusta kun taapero huutaa, kiukkuaa jne kärryssä. Käytävä se vaan on sillon kun ei voi kotiin jättää.

Pakko käydä tai nälkä yllättää ;)
Mutta joo, tiedän tuon juoksu kilpailun uhmaikäisen kanssa.
Meillä ei auta kuin uhkaus :saint: Joko kävelee nätisti isojen kärryjen vieressä tahi omien kärryjensä kanssa siinä mun vieressä TAI sitten tulee istumaan kärryn kyytiin. Vaihtoehtoja ei ole.

Meillä ei ole mitään ongelmia, vaan yleensä jopa kaikkien kolmen kanssa kaupassa käyminen on / on ollut ihan kivaa. Olen siis käynyt siitä asti, kun lapset olivat alle 1 kk+ 1v11kk + 4v3kk. Mutta nuo onkin opetettu kärry-addikteiksi, joten pieninä pysyivät lähellä tai istuivat kärryissä. Nykyään iät ovat 3 v+vajaa 5 v+ 7 v ja edelleen menee hyvin, pienin istuu vielä pääosan ajasta kärryissä (alle 15 kg) ja muut joko auttavat ostoksissa tai pitävät huolen itsestään.

Meillä esikoinen oli vajaa kaksi vuotta, kun hän rupesi lykkimään omia pienia kauppakärryjä :) ta jos noita ei ole, niin hän saa painaa vaakapnappuloita, laitta omenoita pussiin, otta hyllyltä ketsuppipurkin yms..... Hän tykkää kaydä kaupassa, kun saa tehdä siellä jotain. Ja kyllä hänelläkin on noita kiukkupäiviä, kun huudetaan suoraa huutoa ja reihutaan, mutta sitten ipana kainaloon, ostoksen kassan kautta pussiin ja autoon :)

meillä tyttö menee yleensä mummulle siksi aikaa jos menee ostoksille ja tietää et voi mennä kauan. ku on niin vaikea kaupassa sen kans. ei pysy kärryissä ja paha tapa nykkiä tavarat hyllyiltä.

Mä olen käynyt yksin kaupassa meidän kolmen tytön kanssa aina. Nyt ovat 6v, 4v ja 2v. Ei kyllä ole ollut ongelmia. Pienempänä istuivat kärreissä. Nyt esim. tämä 2,5 vuotias istuu kärrissä tai sitten hän kävelee oman pikkukärrinsä kanssa rinnall ja laitan hänenkin kärriinsä ostoksia. Tosi vaikea antaa mitään neuvoja, koska en osaa itsekään selittää, että miksi lapseni käyttäytyvät kaupassa niin rauhallisesti. Monet ovat ihmetelleet, että miksi käyttäytyvät niin hyvin. Itsekään en tiedä vastausta. Olen kuitenkin käynyt heidän kanssaan paljon kaupoilla, uimahallissa, ravintolassa ja vast. paikoissa. Ehkä ovat niin tottuneita sihen sitten.

meillä 3v poika on "apulaisena" kaupassa ja saa laittaa koriin/kärryyn ostokset. toimii tosi hyvin kun saa osallistua siihen ostosten tekoon eikä tarvitse vaan istua kyydissä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä esikoinen oli vajaa kaksi vuotta, kun hän rupesi lykkimään omia pienia kauppakärryjä :) ta jos noita ei ole, niin hän saa painaa vaakapnappuloita, laitta omenoita pussiin, otta hyllyltä ketsuppipurkin yms..... Hän tykkää kaydä kaupassa, kun saa tehdä siellä jotain. Ja kyllä hänelläkin on noita kiukkupäiviä, kun huudetaan suoraa huutoa ja reihutaan, mutta sitten ipana kainaloon, ostoksen kassan kautta pussiin ja autoon :)

Pakko kysyä, että eikö hän ottanut ylimääräisiä tavaroita hyllyistä? Tai napsinut muita kuin omenoita pussiin? Jaksoitko nostella lasta jokaisen hedelmätiskin kohdalla, että hän valitsee hedelmät pussiin? Eikö hän koskaan ottanut niitä pikkuruisia kärryjään ja lähtenyt juoksemaan niiden kanssa karkuun? Tai jättänyt kärryjään ja lähtenyt käkättäen juoksemaan piiloon hyllyjen väliin?

Onks kaikkien muiden lapset rauhallisia paitsi meidän? :D

Ottakaa ne tenavat mukaan siihen kaupankiertoon eli lapselle oma lista käteen ja annattte heillekin tekemistä eli saavat hakea hyllystä, painaa nappia yms. meillä tuossa iässä ajettiin yleensä autokärryllä ja bensa loppui vähän väliä ja jostain purkista auto sitten tankattiin ja matka jatkui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa ne tenavat mukaan siihen kaupankiertoon eli lapselle oma lista käteen ja annattte heillekin tekemistä eli saavat hakea hyllystä, painaa nappia yms. meillä tuossa iässä ajettiin yleensä autokärryllä ja bensa loppui vähän väliä ja jostain purkista auto sitten tankattiin ja matka jatkui.

Tää on hyvä jos on reilusti aikaa tehdä niitä ostoksia.

Yhteistyössä