Miten te eronneet hoidatte lasten tapaamiset, jos matkaa on 600km?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeäkö?

Vieras
Moi, Miten te hoidatte tapaamiset pitkillä matkoilla? Milloin etävanhempi tapaa lasta ja missä?

Meillä on inhottava tilanne. Miehen veli on eronnut avovaimostaan. Ja hänen ex avovaimo muutti tänne seudulle missä me asutaan 600km päähän ex miehestään ( mieheni veljestä).

Nyt on sitten niin, että mies tulee n. 1kk kuussa meille v-lopuksi ja hakee lapsensa meille myös? He majailevat meillä v-lopun ja näin tapaa lastaan? Lapsi on 3 vee.

Hän tulee v-lopuksi meille ja tuo tulleessa 2 viiliä, yhden maidon ja yhden jauhelihan.

Minua on alkanut sapettaa tämä asia...ollaanko me velvollisia tähän hommaan, että aina vaan tulee meille että voi tavata lastaan. Ja meijän ruuilla elättää v-lopun lastaan, koska noilal tuskin koko v-loppua eletään.

Lapsi käy noin 1kk kuukaudessa isänsä luona. lapsen äiti vie lapsen sinne ja norkoilee jossain kavereillaan sen v-lopun. Yleensä niinä v-loppuina lapsi ja sen isä menee isänsä vanhemmille.

Jos snaon asiasta, että meille tämä ei käy, niin silloinhan mä olen ilkeä...mutat onko oikeasti normaalia että me joudutaan 1kk kuukaudessa majottaa isää ja lasta..... miettiä että meillä on ylimääräisiä ihmisiä 15- vuotta 1x kk. Huoh.

No ei kai teidän ole pakko ottaa ketään kylään, jos ette itse halua. Voitte sille miehen veljelle sanoa, että pitäisi vähän enemmän niitä ruokia ostella tai voi sitten vaikka hotellista varata huoneen.

Tuttujen isommat lapset ainakin matkustavat itsekseen pidemmänkin matkan, illalla junaan ja aamulla isä on vastassa asemalla. Yksi kesä sitten olivat ihan toisella puolen maapalloa, kun isä oli ulkomaankeikalla.

mä en tajua miten tää on mahdollista? Miten tässä tilanteessa voisi toimia, miten jotkut voi toimia näin että änkee vaan toisten kotiin hoitamaan omaa lapsiaan.... 1x kuussa, mä en ikinä kehtais.

Mitäs mieltä miehesi on aiheesta? Oletteko huomauttaneet miehen veljelle ruuan vähäisyydestä? Tottakai ymmärrän sen että sukua halutaan auttaa ja pitääkin mutta pidemmän päälle tuollainen on rassaavaa. Olette ihan sidottuja olemaan läsnä kerran kuussa viikonlopun ajan. :/ Onko teillä omia lapsia?

Mä tekisin niin että majoittaisin heidät mökille tai tuohon asuntovaunuun siksi aikaa. :) voidaan laittaa yhdessä ruokaa mut evästä pitää olla sit enempi heiltäkin.
Tehkää selvät pelisäännöt seuraavalla kerralla tästä asiasta. Jos loukkaantuu ni sit loukkaantuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeäkö?;29214323:
mä en tajua miten tää on mahdollista? Miten tässä tilanteessa voisi toimia, miten jotkut voi toimia näin että änkee vaan toisten kotiin hoitamaan omaa lapsiaan.... 1x kuussa, mä en ikinä kehtais.

Jos te ette vierailuista pidä, niin ei kai siinä tarvii sen kummempaa tehdä, kuin sanoa, että te ette halua yövieraita joka kuukausi. Mä ehdottaisin, että lähivanhempi käy viemässä lapsen puoliväliin, eli isä hakee lapsen jostain 300km päästä. Ei ole liian pitkä matka ajettavaksi edestakaisin.

No tottakai lähdetään siitä, että on jeesattava läheisiä, mutta itse suostuisin ko. hommaan vain jos se on väliaikainen ratkaisu. Eihän ne voi loputtomiin teillä majailla. Ihme juttu, että ovat tuohon jamaan homman hoitaneet, että on 600 km välimatkaa. Aikamoinen rasite, kaikille. Lapsille varsinkin.

No, kyllä ehdottaisin tälle veljelle, että muuttaa myös ko. paikkakunnalle tai sitten hoitaa itselleen jonkun toisen majoitusvaihtoehdon, motellit on varmaan edullisin vaihtoehto ja useissa paikoissa on ns. matkakoteja, jotka varmaan on halvempia kuin hotellit.

Minä ottaisin sinuna reilusti asian puheeksi miehen veljen kanssa. Ruuan ja muutenkin tapaamiset. Jos suuttuu niin sou what, mutta teillä on oikeus määrätä omasta kodista ja ketä siellä vierailee milloin.
Asuimme 500km päässä aiemmin. Tapaamiset hoidettiin siten, että joskus vein lapset isälle ja vierailun mummolla viikonlopun tai sitten lapset (jotka olivat jo alakoulussa) menivät bussilla isälle. Maksoimme bussikulut puoliksi. Tuttava perheessä molemmat vanhemmat ajaa autolla puoliväliin ja vaihtavat lapset siellä.

Yhteistyössä