M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Mia, Mian, Mialla. Nea, Nean ja Nealla. Eikös ne silti lausuta Miia, Neea ja Tiia? Ainakin mun tuntemilla lausutaan pitkänä vaiks kirjotettais lyhkäsesti.
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:Tavuttamisesta taisi olla puhe eikä taivuttamisesta?
Alkuperäinen kirjoittaja mia:Siis juurikin tavuttamisesta oli kyse. Oletko Pinki ihan varma? Mä itse olen sun kanssa samaa mieltä mutta oon kuullut toisenlaisiakin mielipiteitä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä taas en tavuttais niitä ollenkaan.... mun mielestä on siis ykstavusia
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä taas en tavuttais niitä ollenkaan.... mun mielestä on siis ykstavusia
eikä ole![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Krs:mä tahdon nyt tähän vastauksensellasen 100% varman vastauksen
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Krs:"Sanan alusta tai lopusta ei saa erottaa yhden kirjaimen mittaista osaa, vaikka se olisi ääntämisessä tavu, ei siis: valti-o. Muutenkaan yhdestä vokaalista koostuvan tavun edeltä suoritettu jako ei ole hyvä, esim. ei: radi-ota. "
näin sanotaan täällä -> http://www.ling.helsinki.fi/kit/2003s/ctl190/kt-johd-at-art.html#htoc10
Alkuperäinen kirjoittaja mia:Elopompelo nyt tänne vastaamaan!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Krs:"Sanan alusta tai lopusta ei saa erottaa yhden kirjaimen mittaista osaa, vaikka se olisi ääntämisessä tavu, ei siis: valti-o. Muutenkaan yhdestä vokaalista koostuvan tavun edeltä suoritettu jako ei ole hyvä, esim. ei: radi-ota. "
näin sanotaan täällä -> http://www.ling.helsinki.fi/kit/2003s/ctl190/kt-johd-at-art.html#htoc10
Mutta ei puhuta mitään tuollaisista tosi lyhkäsistä sanoista?
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:Alkuperäinen kirjoittaja mia:Elopompelo nyt tänne vastaamaan!![]()
Hih. Mä kyl sanoisin, että ne on yksitavuisia, eli ei tavuteta lainkaan. Paitsi taivutettaessa, siis esim. Mial-le.