Miten tästä sairastelukierteestä pääsee eroon??!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Nyt alkaa jo mennä hermot!! Aina joku on flunssassa. Olisko mitään käteviä kotikonsteja miten tästä pääsis jo vähitellen eroon? Ollaan jokainen sairasteltu koko kevät. Kuumetta, nuhaa, yskää, kurkkukipua...
Pitäiskö alkaa syöttää tenaville jotain vitamiinijuttuja tai jotain?

joo mul kans muksu ollu nyt kohta 3 viikkoa kipeenä. Lääkäri oli sanonu että hanki SANASOLia....ootko kokeillu RELA-tippoja...?? mut ei kai noille vaa voi mitää. Mä oon jo duunissa ja joutunut olee tosi paljo poissa sairausten takia :(

Myö ollaa pojalle syötetty reilu vuosi ecowayn xylicol nappuloita. Koko talvena olt 2 nuhaa. Ikuna ei ole olt näin helppoa talvea. Tiiä sit auttoko noi vai joku muu.. Sanasolia myös joka pv annettu.

Otetaan maitohappojuttuja yleensä vain sillon ku mahatauti yllättää. Sanasolia vois kyllä hakea. Tää sairastelu alkoi jo ennen joulua. Koko ajan joku on sairaana. Tenavat uusii aina parin viikon välein.

joo siis meiän tarhatäti sano että kun sairastaa yhden taudin ni sit kuulemma tulee vaa immuuniksi sille YHDELLE taudille, että sit jos on jotain muita tauteja liikkeellä ni ne tarttuu koska ei o vastustuskykyä niille taudeille...näin hänelle oli terveysasemalta kerrottu!

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Otetaan maitohappojuttuja yleensä vain sillon ku mahatauti yllättää. Sanasolia vois kyllä hakea. Tää sairastelu alkoi jo ennen joulua. Koko ajan joku on sairaana. Tenavat uusii aina parin viikon välein.

Meillä ihan sama, joululta aloitettiin ja aina joku neljästä on jossain taudissa norosta keuhkokuumeeseen ja vesirokosta aftoihin varmaan kaikki mahdollinen pidetty, nyt aloin antaa rela-tippoja, kalaöljykapseleita ja multi-tabs-familya, saa nähä onko apua...onneks en oo töissä, varmaan potkut oisin saanu, kun koko aja lapset sairaana!

Alkuperäinen kirjoittaja neljänäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:

Meillä ihan sama, joululta aloitettiin ja aina joku neljästä on jossain taudissa norosta keuhkokuumeeseen ja vesirokosta aftoihin varmaan kaikki mahdollinen pidetty, nyt aloin antaa rela-tippoja, kalaöljykapseleita ja multi-tabs-familya, saa nähä onko apua...onneks en oo töissä, varmaan potkut oisin saanu, kun koko aja lapset sairaana!

Onneksi oon kans kotona. muuten olis saanu olla koko kevään poissa töistä. Meillä ei ole ollu kuumeilua ja flunssaa kummempaa mutta keskimmäinen aloitti just neljännen kierroksen... :headwall:

Suosittelisin ihan käsien pesua. Nykyään vanhemmat ei jaksa kiinnittää huomiota siihen. Monikaan tuttavistani ei patista lapsiaan pesemään käsiään ulkoa sisälle tultaessa ja aina ennen ruokailua ja tietenkin vessareissujen yhteydessä. Joka taas meidän perheessä on ihan ykkösjuttu. Lapset kyllä jo aika hyvin ne muistavat ja elleivät niin patistan niin tekemään. Kavereita kun meillä näkyy niin eivät he käsiään pese...eivät edes vessassa käydessään ja sekös iljettää minua suunnattomasti.
Käsien huolellisella pesulla välttyy monelta pöpöltä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Suosittelisin ihan käsien pesua. Nykyään vanhemmat ei jaksa kiinnittää huomiota siihen. Monikaan tuttavistani ei patista lapsiaan pesemään käsiään ulkoa sisälle tultaessa ja aina ennen ruokailua ja tietenkin vessareissujen yhteydessä. Joka taas meidän perheessä on ihan ykkösjuttu. Lapset kyllä jo aika hyvin ne muistavat ja elleivät niin patistan niin tekemään. Kavereita kun meillä näkyy niin eivät he käsiään pese...eivät edes vessassa käydessään ja sekös iljettää minua suunnattomasti.
Käsien huolellisella pesulla välttyy monelta pöpöltä!!!

Olen samaa mieltä. Vaikka en tosin nyt väitä, että ap: n perheen sairastelu siitä johtuisi. Minä kyllä patistan meillä vieraatkin lapset käsienpesulle ennen ruokailua tmv. :xmas:

Yhteistyössä