Miten tässä kannattaisi toimia? (imetyksestä)

Miks oisit lopettamassa?

Mulla on vauva nyt 8 kk ja mietin samaa. Sit iski itselle flunssa päälle ja oon taas ollu tosi tyytyväinen, kun en vielä ollu lopettanu. :D ei meinaan tullu vauva kipeeks. Ja meinasin, et jos kuun perästä tulee se possuköhä yleisemmäks, niin imetellään tässä nyt vielä ainakin sit se kuukausi, vähän reilu. Ei meillä enää syö paljon, kun syö jo soseitakin, mut silti toimii kuitenkin. :)

Eli jos ei syytä ole, niin jatka ihmeessä. Mieti sitä flunssasta lasta ja sitä, et voisit sen hyvällä säkällä estää. Se auttaa jaksamaan kummasti. =)

Mut jos sulla on jokin este (oma terveys uhattuna), sit on eri asia.

Mun vauvani täytti just yksi ja mietin samaa, Päädyin jatkamaan imetystä ainakin nyt talven yli. Itse olin viime viikolla tosi kipeä mutta lapsi säästynyt terveenä.

Syynä lähinnä se et oon töihinpaluuta ajatellut. Tosin ei oo vakituista työpaikkaa että sen puoleen tällä asialla ei nyt niin hirmu kiire olisi. Enkä aio alle vuoden ikäistä viedä hoitoon. Poika nyt 10kk. Ja sit toinen syy: aloittaisin lääkityksen (champix), joka auttaisi mua vihdoin lopettamaan tupakoinnin (kaikki muu jo monta kertaa kokeiltu). *avaa sateenvarjon*

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän mitä onni on:
Ottaen huomioon nyt varsinkin tuon seikan että polttelen, mitä mun olis tässä nyt viisainta tehdä tai miten sinä tekisit?

no toisaalta, käsittääkseni aika moni tutkimus puoltaa sitä, että jos äiti kuitenkin tupakoi, on parempi myös imettää. koska vaikka et imettäisikään, lapsi saa vaatteistasi ja ihostasi kuitenkin ne tupakan myrkyt, muttei maidon hyviä vasta-aineita.

Työssäkäynti ei mitenkään estä imetystä. Tiedän monia jotka imettää vaikka ovat töissä, ja suunnittelen itsekin tekeväni niin. Tottakai imetyskerrat vähenee, mutta ei isompi lapsi muutenkaan tarvitse tissiä (muuta kuin lohdutus/läheisyysmielessä ) niin usein. Aamulla ennen päivähoitoon lähtöä, kotiin tullessa ja vaikka illalla voi olla hyvä rytmi. Tosiaan itse aion jatkaa imetystä vaikka lapsi menee hoitoon juurikin sen takia että taudit eivät sitten tartu niin helposti, ja muutenkin rinta auttaa ja lohduttaa lasta uudessa oudossa tilanteessa.

Kyllähän sen tupakoinnin ehtii lopettaa myöhemminkin, mutta imetys on vain hetken, eikä sitä hyötyä saa sitten uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Työssäkäynti ei mitenkään estä imetystä. Tiedän monia jotka imettää vaikka ovat töissä, ja suunnittelen itsekin tekeväni niin. Tottakai imetyskerrat vähenee, mutta ei isompi lapsi muutenkaan tarvitse tissiä (muuta kuin lohdutus/läheisyysmielessä ) niin usein. Aamulla ennen päivähoitoon lähtöä, kotiin tullessa ja vaikka illalla voi olla hyvä rytmi. Tosiaan itse aion jatkaa imetystä vaikka lapsi menee hoitoon juurikin sen takia että taudit eivät sitten tartu niin helposti, ja muutenkin rinta auttaa ja lohduttaa lasta uudessa oudossa tilanteessa.

Kyllähän sen tupakoinnin ehtii lopettaa myöhemminkin, mutta imetys on vain hetken, eikä sitä hyötyä saa sitten uudestaan...

Tuo syö öisinkin vielä kertoja muutamia. Mun työ on kolmivuorotyötä. Oon siis lähihoitaja ja hankalaa on löytää päivätyötä.

No kyllä lapset tottuu vaikka rytmi vaihtelisi. Vaikka saisi rintaa "vain" kerran tai kahdesti päivässä, niin siitä saa jo kuitenkin vasta-aineita, läheisyyttä yms. Mutta tosi hyvä että mietit näitä asioita etukäteen! Vielä paremmin osaavat neuvo imetystukipuhelimessa esim. noista tupakka- ja korvausasioista. Imetyksen tuki ry:n sivuilta löytyy myös tietoa.
Tsemppiä valitsit sitten miten tahansa, ja 10 kk:n imetys on jo hieno saavutus! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
No kyllä lapset tottuu vaikka rytmi vaihtelisi. Vaikka saisi rintaa "vain" kerran tai kahdesti päivässä, niin siitä saa jo kuitenkin vasta-aineita, läheisyyttä yms. Mutta tosi hyvä että mietit näitä asioita etukäteen! Vielä paremmin osaavat neuvo imetystukipuhelimessa esim. noista tupakka- ja korvausasioista. Imetyksen tuki ry:n sivuilta löytyy myös tietoa.
Tsemppiä valitsit sitten miten tahansa, ja 10 kk:n imetys on jo hieno saavutus! :flower:

Tuoltapa käynkin lukemassa, kiitos! =)

Yhteistyössä