miten tarkkoja ootte..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten tarkkoja te ootte, esim jos vauvan/taaperon tutti tippuu vaikka kahvilassa tai bussissa lattialle, annatteko sen vaan suoraan takasin suuhun putsaamatta?

Hyi mua ällötti kun kaverin 1vuotias konttaili pitkin kahvilaa tuossa viime viikolla tutti kädessä ja sitten sen laitto aina suuhunsa. Ja kun söi suklaapatukkaa,niin senkin sai takasin lattialta suuhunsa.

Oonko mä ylitarkka, kun en tosiaan anna lpselle suuhun mitään mikä on pyörinyt pitkin yleisiä lattioita??
No okei, 2kertaa bussissa on tippunu tutti lattialle kesken mahdottoman huutokonsertin, ekan kerran dippasin sen tuttipulloon jossa oli vettä ja huljutin siellä (sitä vettä ei juou enää) ja toisella kertaa kun ei vettä ollut, laitoin tutin ensin omaan suuhun. et joo,on sitte kariespöpöt tartutettu jos haluatte pilkkua nus nus..

Alkuperäinen kirjoittaja mun sääntö:
alle puoli minuuttia maassa/lattialle olleet esineet voi ottaa suoraan käyttöön, pidempään olleet pestään/desinfioidaan

:D

Oho! Mä kyllä viimeiseksi laittaisin tutin omaan suuhuni, uittaisin vaikka kuralätäkössäkin mieluummin. Mutta, olen tarkka, enkä anna enää suuhun jos pudonnut kahvilan tms lattialle. Tänään kyllä kaupassa lapsen tutti tippui lattialle ja nosti sen itse sieltä suuhunsa, shit happens :D

siinä vaiheessa kun mun lpoika teki ulkona muutakin kuin istui vaan rattaissa, en jaksanut olla kovin tarkka asiasta.
Kun oikeastaan siinä vaiheessa kun se taapero rymyää jossain pihalla maistelemassa kiviä, nurmikkoa ja kaikkea muuta mahdollista mitä ei kerkeä estämään vaikka istuisi vieressä, sillä ei ole enää mitään väliä, putoaako se tutti siihen maahan ja jätetään nostamisen jälkeen pesemättä.

Mä en anna lattialle tippuneita ennen pesua..
Ja juu myönnän, se olin minä, kuka kerran bussissa "huudatti" lastaan..en antanut tuttia suuhun lattialta, mulla ei ollut mukana vettä tms, enkä todella laita suuhuni lapsen suuhun meneviä juttuja..
No, ei siinä kyllä ollu ku pari pysäkinväliä, että pääsin pesee sen tutin :D

mä olen kans tosi tarkka. varatutit AINA mukana. ei mee enää suuhun se tutti, mikä on maassa käyny. en itekkään laittasi suuhuni jotain, mikä on käyny esim. bussin tai ravintolan lattialla. Miks ihmeessä mun lapsen sillon tarvis laittaa?! Ei hän mikään eläin ole, jolle voi suuhun laittaa mitä vaan. Vihaan kaikkea vastustukyky lisääntyy-juttuja. Joku tolkku.

minäkin sitä mieltä että suussamme on ne pahimmat pöpöt ja joskus joutunut vaan vähän omaan paitaan pyyhkäisemään kun maahan pudonnut kun niin kovin itkuinen ollut että saanu rauhoittuun.

Se vähän riippuu... Jos vettä tai varatuttia ei ole saatavilla, niin todennäköisesti antaisin jos ei kovin likaiseen paikkaan ole tippunut. Hiekkapihaan tippuneen tutin pyyhin kunnolla puhtaaksi. Yleensä tutit kyllä pysyvät matkassa (ja puhtaampina) tuttirenksun avulla. :)

ei enää tuttia tarvi, eipä siis siitä huolta. Mutta muuten kyllä saa vaikka leikkiä leluilla lattialla ja kyllähän niiden mukana kulkeutuu yhtälailla pöpöjä mahdollisesti suuhun (ainakin käsien välityksellä)

Alkuperäinen kirjoittaja meidän 1v:
ei enää tuttia tarvi, eipä siis siitä huolta. Mutta muuten kyllä saa vaikka leikkiä leluilla lattialla ja kyllähän niiden mukana kulkeutuu yhtälailla pöpöjä mahdollisesti suuhun (ainakin käsien välityksellä)

Niin ja mainittakoon, että ei ole ollut kuin kerran nuhassa. Tod.näk. hyvää sattumaa, mutta ehkä myös voi johtua vastustuskyvystä..Kiitos koiriemme ;) Eli montaa taitaa kauhistuttaa myös meidän kasvatus tämän asian suhteen.. ;)

olen antanut, lapset on myös ihan omatoimisesti syöneet hiekkaa, ruohoa, muruja, mitä vaan. bakteereita ja likaa on ihan kaikkialla. söipä toinen lapsista rattaidensa renkaitakin aina kun eteiseen ehti ja en ollut tarpeeksi nopea, niissä oli varmaan myös kaikkea tosi puhdasta ja terveellistä.

No kyllä mä annan lattialle tippuneen tutin pojun suuhun, jos sitä ei missään saa pestyä. Kahvilan lattiatkin pestään kuitenkin kerran vuorokaudessa joten vaikka kuinka niissä olis rapaa kertynyt niin ei ne niin järjettömän likasia voi olla. Suomen pienethän on kaikki allergisia ja yks tutkittu syy on toi ylihygieenisyys.

En ole kovin tarkka, koska kyllähän toi konttaaja ehtii maistella kengänpohjiakin ja tuolinjalkoja ja ties mitä. Miten se hetken maassa ollut tutti sitten muka noista eroaa?

Yhteistyössä