Miten tarhamaksut menee erotilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eli tilanne on se että olemme mieheni kanssa asumuserossa. Mieheni on muuttanut vanhempiensa luoksi ja hänellä ei ole lainkaan tuloja, ei siis työttömyyspäivärahaakaan (pitkä juttu....) tms.

Itse olen juuri lopettanut hoitovapaani ja aloitin työt. Lapsemme aloittivat kunnallisessa pk:ssa 2.8.
Miten nuo maksut nyt määräytyy kun mieheni ei asu luonani eikä hänellä edes ole tuloja?
Elatusmaksuja tms. emme ole vielä edes ehtineet ajatella, sillä olen vuorotyössä ja mieheni joka tapauksessa katsoo lapsiamme n. puolet kuukaudesta.

Se, kenen osoitteessa virallisesti lapset asuu (eli sinä?).. se maksaa maksut ja sen tulojen perusteella myös määräytyy maksun suuruus. Elareita tuskin tarvii miettiä, jos mies huolehtii lapsista puolet kuukaudesta. Eiköhän siinä ole ihan riittävästi elaria...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos ette virallisesti asu yhdessä ja lapset asuvat luonasi niin hoitomaksu kuuluvat sinun maksettaviksi ja niissä huomioidaan vain sinun tulosi.

Kiitos! :)
Elit tottakai siis minä ne maksan koska miehelläni ei ole edes tuloja, mutta jäin vain miettimään sitä että koska hänellä ei ole mitään tuloja tms. niin ei kai minun tarvitse kuitenkaan täysiä maksuja maksaa? Siis koska miehelläni ei ole esittää mitään tulolappua tms.
Mutta jos vain minun tulot otetaan huomioon niin asia on ihan ok. :)

Alkuperäinen kirjoittaja asumuserossa:
Se, kenen osoitteessa virallisesti lapset asuu (eli sinä?).. se maksaa maksut ja sen tulojen perusteella myös määräytyy maksun suuruus. Elareita tuskin tarvii miettiä, jos mies huolehtii lapsista puolet kuukaudesta. Eiköhän siinä ole ihan riittävästi elaria...

Juuri näin. :) Eli juuri tämän takia emme tee mitään elari-suunnitelmia koska lapsia hoidetaan kuitenkin 50-50. :)
Tarviikohan silti mennä sinne lastenvalvojalle, siis onko sinne pakko mennä? Kun meistä tuntuu että emme tarvitse sitä, ainakaan nyt.

Yhteistyössä