Miten tämä on mahollista (kela ja työkkäri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hippoliina

Vieras
Mulla olis mahdollista olla vielä kotihoidontuella, mutta halusin ilmottautua työkkäriin..

Mulle työkkäristä sanottiin, että kun olen lopettanut kotihoidontuen, mun pitää sinne toimittaa siitä lappu.

Kävin tänään kelassa, eivätkä suostu lopettamaan kotihoidontukea, koska lapset ovat kuitenkin kotona hoidossa!

Miten mä voin työkkäreitä saada jos saan kotihoidontukea, ja siis kyse kotihoidontuesta ei hoitolisästä.

Mulle aiemmin sanottiin kelassa, että kannattaa lopettaa myös hoitolisä, kun se kuitenkin vähennetään työkkäreistä ja siinä on vaara että menee lisäprosenteilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Siis tajusinko oikein, että olisit työttömänä ja haluaisit työttömyyskorvausta vaikka lapset kotona hoidossa ja ois oikeus kotihoidontukeen?

Kyllä, koska mä olen kouluun hakemassa ja jos vaan sattuu työkkärin järjestämä koulutus, mulla olis sit mahdollisuus saada koulun ajan sieltä rahaa.
Olen kyllä hakemassa muihinkin koulutuksiin.. :)

kyllä niitä pitäisi saada yhtäaikaa. Että siitä työttömyyskorvauksesta sitten vähennetään kotihoidontuki. Nyt taitaa olla liikaa työttömiä kun työkkäri yritti muakin saada etten olisi hakenut päivärahaa.

Yhteistyössä