Miten taivutella mies naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surusirppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surusirppi

Vieras
Yhdessä ollaan oltu jo 15 vuotta ja seurustelun alkaessa puhuttiin paljon yhteisestä tulevaisuudesta ja naimisiin menosta jne.
No aikaa kului ja syntyi esikoinen. Pian myös keskimmäiset ja sitten neljäs.
Talokin ostettiin tässä välissä. Nyt kun otin puheeksi naimisiin menon sanoi mies, ettei moista tarvita. Siis wtf?:o
Olen ollut siinä uskossa että naimisiinkin mennään kun siitä alussa puhuttiin.
Tuntuu että minua on huijattu.

Mies vain sanoi vielä, että jos naimisiin haluan pitää minun etsiä toinen mies joka moiseen suostuu. Hän ei halua vielä sitoutua ja tuskin koskaan haluaa.
Ikää meillä kuitenkin jo päälle 35. Mies täyttää ensi kussa jo 45.

Onko kellään kokemusta tällaisesta? Kuinka taivuttelit lopulta miehen papin eteen?

Jos lupaat että todistajat ja pappi riittää tai sitten ihan vaan kaikessa hiljasuudessa maistraatissa... Miehet ei yleensä pelkää niinkään sitä naimisiinmenoa kuin siihen muuten liittyvää yleistä hässäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Surusirppi:
Hän ei halua vielä sitoutua ja tuskin koskaan haluaa.

Tuo on kyllä aika paksua jo. 4 lasta ja talo ei ole sitoutumista, mutta asiakirjan allekirjoittaminen/papin aamen on?

:hug: sinulle, en kyllä yhtään tiedä mitä tuommoisen kanssa voisi tehdä. Tottakai kannattaa mennä naimisiin kun on yhteisiä lapsiakin, ihan vaikka vain taloudellisista syistä, jos ei romanttisista.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Jos lupaat että todistajat ja pappi riittää tai sitten ihan vaan kaikessa hiljasuudessa maistraatissa... Miehet ei yleensä pelkää niinkään sitä naimisiinmenoa kuin siihen muuten liittyvää yleistä hässäämistä.

Tuota pitää koittaa ehdottaa. Kiitos vinkistä.:)

Hmm... Kehoittaisin miestäkin kyllä miettimään naimisiin menoa. Koska teillä on yhteistä omaisuuttakin ja lapsia, niin kaikille paras jos olisitte aviossa jos jotain sattuu. Toinen kuolee esim, niin ette peri toisiltanne yhtään mitään. Velat kyllä jää jos on molempian nimissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Tuota pitää koittaa ehdottaa. Kiitos vinkistä.:)

Usein se on juuri tuosta kiinni. Onnea yritykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja jkjk:
Hmm... Kehoittaisin miestäkin kyllä miettimään naimisiin menoa. Koska teillä on yhteistä omaisuuttakin ja lapsia, niin kaikille paras jos olisitte aviossa jos jotain sattuu. Toinen kuolee esim, niin ette peri toisiltanne yhtään mitään. Velat kyllä jää jos on molempian nimissä.

lapset perii.

Hmmmmm... Mä halusin myös joskus yli 10v sitten naimisiin. koska välitin. Noh, sitten halusin koska olisin halunnut "päiväni prinsessana" ja isot juhlat ja lahjat jne (pinnalista, juu, mut älkääs vielä mitään.. ). Sitte halusin koska tuli lapset ja talo. Että olis niinku juridisesti asiat kohdillaan. Vaikka maistraatissa nimet paperiin.Nyt, 12v myöhemmin en enää halua. Pelkään et mies kaikkien näiden vuosien jälkeen äkkiä haluaisikin. Koska kun lapset isompia, tästä systeemistä helpompi häipyä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja jkjk:

lapset perii.

Tiedän kyllä, mutta puolisot ei.

Kaikki ei vaan oo naimisiinmenijöitä, mut toisaalta jos antaa niin ymmärtää alusta pitäen niin onhan se väärin uskottella toiselle moista. Mä kans kokeilisin tuota kaikessa hiljaisuudessa mallia, voi olla kynnys korkea, kun aikaa on jo kulunut...

olttin 15 vuotta yhdessä ja lapsia muutama ei ollut puhetta naimisiinmenosta ennen kuin yksi ns.puolituttu piti miehelle ripityksen miksi ei vie ja tajuutko toi ottaa kohta jonkun muun keväällä piti ripityksen syksyllä astelttiin alttarille ja ikää on meillä myös aikasta paljon

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmmmm... Mä halusin myös joskus yli 10v sitten naimisiin. koska välitin. Noh, sitten halusin koska olisin halunnut "päiväni prinsessana" ja isot juhlat ja lahjat jne (pinnalista, juu, mut älkääs vielä mitään.. ). Sitte halusin koska tuli lapset ja talo. Että olis niinku juridisesti asiat kohdillaan. Vaikka maistraatissa nimet paperiin.Nyt, 12v myöhemmin en enää halua. Pelkään et mies kaikkien näiden vuosien jälkeen äkkiä haluaisikin. Koska kun lapset isompia, tästä systeemistä helpompi häipyä... :(

surullista, voimia sinulle.

Mulla on vähän sama homma. Välillä sitten sanon, etten mää sun kanssa naimisiin haluiskaan tai heitän, että hei mähän oon vapaa nainen. Ei mitään vaikutusta =(.

Alkuperäinen kirjoittaja ei aina niin helppoa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

surullista, voimia sinulle.

Niin on. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Miksi pitäisi?! :o

No koska rakastamme toisiamme, meillä on yhteinen perhe ja olen aina halunnut naimisiin.

Eli siis siksi, että sinä haluat... :whistle:

Niin onko siinä jotain väärää jos haluaa olla tavallinen suomalainen perhe?
Ja kyllä minä haluan naimisiin ja olen tähän saakka luullut että mieskin haluaa.

Jahas mies tulikin sopivasti kotiin. Pitää kysyä tuota maistraatti hommaa.:)
Pitäkää peukkuja.:)

Jos haluaa tehdä niin, kuin luulee muitten tekevän, ei siinä ole mitään väärää. Ja jos asia on sinulle tärkeä, mistä tahansa syystä, lycka till! :D

Joo ei sitä kiinnosta kuulemma tuo maistraatti hommakaan.
Ei vain halua sitoutua ja piste. Asiasta on kuulemma turha enää vängätä.:o

Täällä nyt istun kyyneleet silmissä. Ilmeisesti pitää miestä vaihtaa että saan haaveeni toteutettua..

Täällä nyt istun kyyneleet silmissä. Ilmeisesti pitää miestä vaihtaa että saan haaveeni toteutettua..

Se on yksi vaihtoehto B) muiden joukossa. En minäkään haluaisi olla suhteessa jotenkin varalla, jos parempaa ei sattuisi löytymään...

Yhteistyössä