Miten tää on mahdollista: tummaihoisille syntyi valkoinen lapsi!!:-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mustaan perheeseen syntyi valkoinen vauva
21.7.2010 14:06
A A Helsingin Sanomat

Brittipariskunnan vastasyntynyt vauva on saanut lääkärit ymmälleen: tummaihoiset vanhemmat ovat saanet valkoihoisen lapsen. Valkean ihon lisäksi lapsella on siniset silmät ja vaalea tukka.

Lääkäreiden mukaan vauva ei ole albiino, vaan ilmiö johtuu jostain muusta, toistaiseksi selvittämättömästä syystä, kertoo Daily Mail -lehti.

Vanhempien mukaan kummankaan suvussa ei ole yhtäkään valkoihoista.

"Emme voineet kuin istua ja tuijottaa, kun näimme vauvan", vanhemmat kertoivat The Sun -lehdelle tiistaina.

Pariskunnalla on ennestään kaksi mustaihoista lasta.

"Totta kai tämä lapsi on minun. Vaimoni on minulle uskollinen. Ja vaikka ei olisikaan, lapsi ei silti näyttäisi tältä", tuore isä totesi.

Vanhempien mukaan lapsen ihonvärillä ei kuitenkaan ole merkitystä.

"Tärkeintä on, että hän on terve ja me rakastamme häntä", vanhemmat painottivat.

(moderaattori muokkasi otsikkoa)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nainen käynyt vieraissa eikä uskalla myöntää?

Idiootti, ei se lapsi silti olisi vaaleaihoinen.

Menehän bilsan tunnille ennen kuin tulet muita haukkumaan. Jos isä olisi valkoinen, olisi mahdollisuus, että lapsi on täysin vaaleaihoinen. Hyvin pieni mahdollisuus, mutta mahdollisuus silti.

Jos DNA-testit on otettu niin sitten toki ei, mutta Bonairella on varmaan enemmän tietoa asiasta kuin mitä tuossa jutussa lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

käsittääkseni dna-testit on tehty jo..

Niin ja siltikin, jos toinen vanhemmista on tumma niin onhan se "peittävä ominaisuus", eli ei syntyis ihan valkosta lasta, vaan ns. mulatti sitten.

Pakko kommentoida myös neekeri-asiaa: mun mielestä neekeri ei välttämättä oo haukkumasana, riippuu millä tavalla se sanotaan ja kenelle. Mutta tietysti vähän riskialtis sana käyttää muuta kun sellasessa seurassa jotka tietää mitä sanoja sillä tarkottaa.
Ei nyt tietenkään saman tason loukkaus, mutta vähän saman tapanen juttu on esim. sanan kakara tai mukula käyttö. Toiselle se on ihan "normaali" sana, mutta itse ainakin lapsena koin loukkaavana jos puhuteltiin mukuloina. Paitsi mummu jolle se sana tarkoitti ihan vaan lasta, ei ollut sellasta "ikävää kaikua" siinä sanassa:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

käsittääkseni dna-testit on tehty jo..

Niin ja siltikin, jos toinen vanhemmista on tumma niin onhan se "peittävä ominaisuus", eli ei syntyis ihan valkosta lasta, vaan ns. mulatti sitten.

Ottakaa nyt oikeasti selvää asioista. Ei se ole peittävä ominaisuus! Mahdollista on, että lapsesta tulee täysin valkoinen tai ihan tumma. Suurimmalla todennäköisyydellä jotain siltä väliltä.

Huomioikaa nyt oikeesti myös, että tää on the Sunin juttu. Sunin toimittajat ovat menneisyydessä jopa keksineet juttuja päästään.

Tuon jutun perusteella ei mistään DNA-testeistä voi päätellä mitään. Niistä olisi mainittu eikä olisi tarvinnut erikseen vakuutella kuinka nainen on "tottakai" uskollinen ollut.

Yhteistyössä