Miten synnytyksesi enteili?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tansuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tansuli

Jäsen
13.06.2007
131
0
16
Viikolla 39+0 oleva mamma olisi kiinnostunut tietämään, millaisia merkkejä synnytyksesi lähestymisestä oli etukäteen vai oliko ollenkaan? Mistä aavistit, että hetki lähenee ja minkä tajusit vasta jälkeenpäin ennakoineen synnytystä? Onko jonkun synnytys käynnistynyt ihan varoittamatta?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! On mukava lukea kokemuksia tässä odotellessa.

-Tansuli

Mulla ei enteilly mitenkään, 10pvää ennen laskettua aikaa vaan keskellä yötä klo 3 alkoi supistukset, heti säännölliset ja voimistuivat kerta kerralla. Kuus tuntia kotona niit kuullostelin ja eiku sairaalaan. 15.13 syntyi terve pitkä tyttö. :D

Enteilyä tai ei, torstaina menin nukkumaan rättiväsyneenä jo seiskan pintaan illalla ja nukuin varmaan ekaa kertaa koko raskausajan yhtä soittoa... En herännyt edes pissalle. Heräsin sitten perjantaina kahdelta iltapäivällä! Puolituntia sen jälkeen alkoi supistukset...

Oisko kroppa vaan pistänyt keräämään voimia synnytystä varten??

Tuolloin oli siis viikkoja 40 +6

Mulla alkoi valumaan pitkin reisiä jotain paksua ruskeeta limaa lauantaiaamuna, loppui ehtoommalla. Seuraavana päivänä sama homma. Täällä forumilla monet sanoi sen enteilevän synnytyksen kännistyvän alle kolmessa päivässä. Maanantaina limaa tuli edelleen ja alavatsa oli tosi kipeä. Oli muutenkin kurja olo. Maanantain ja tiistai välisenä yönä vedet sitten menikin. Eli jos ruskeeta limaa rupee tulemaan niin lähtö on lähellä :)

Niinhän ne väittää että juuri ennen synnytyksen käynnistymistä olo muuttuu energiseksi.
Näin kävi. JA itse supistelut alkoi siitä seuraavana päivänä. Tyttö syntyi seuraavana.
Onnea matkaan :heart:

Esikoinen alkoi ilmotella tulostaan täsmällisesti rv 39+6 supistuksilla, joita tuli heti 5-10min välein, mutta nepä kestikin 1½ vuorokautta eikä kohdunsuu ollut auennut kun 3cm!!!!
Lopulta käynnistettiin ja tyttö syntyi rv40+1.

Kuopukselta alkoi supistelut jo rv30 (ei kipeitä, vatsa vaan kovettui) Rv 40+2 yöllä meni lapsivesi kotona sänkyyn ja tyttö syntyi muutaman tunnin kuluttua aamulla.

Ykkönen siis rv 40+1 ja kakkonen rv 40+2...

en tiä oliko sattumaa mutta neljännestä 2 tuntia ennen kun meni vedet(ja yhtään ei supistellu tms)tuli kauhean paha olo,oikein mietin et kohta nousen ja menen oksentaan mutta sit olin nukahtanut kuiteskin ja heräsin sitten kahdelta yöllä kun vedet meni.

Ei mitenkään. Käynnistettiin myrkytyksen vuoksi 39+4, silloin lääkäri sanoi, että olis käynnistynyt lähipäivinä itekseenkin, oli kuulemma paikat jo siinä kunnossa...

Yhteistyössä