Miten suuret perheet pääsette lähtemään ?

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
hohhoijaa
Meillä 2 lasta.
Lähteminen jonnekin on perkeleestä.
Ensinnäkin se että molemmat suostuvat lähtemään. Se suostuttelu.
Toiseksi jos tekee sen helvetin duunin, että saadaan sovittua että lähdetään, se itse fyysinen autono meneminen. Aina joutuu odottaa jotakuta perheen jäsentä.
Yhden lapsen kanssa kaikki tuo on ihanaa ja helppoa ja mukavaa. No problem.
Minä olisin ollut täydellinen yhden lapsen äiti, mutta kahden lapsen äitinä olen surkea ja valitsettavasti sen tietää vasta kun paskat on housussa. Olen lähes koko ajan kypsä ja hermostunut. Yhdessä eivtä tee mitän, minun kimpussa molemmat.
 
lapsia 5
Me ei tehdä lähdöstä ongelmaa, ei suostutella, ei sirkustella eikä leikitä lähtöä vaan sanotaan selkeästi, että nyt lähdetään ja sillä siisti. Pienimmät kainaloon ja menoksi.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja lapsia 5:
Me ei tehdä lähdöstä ongelmaa, ei suostutella, ei sirkustella eikä leikitä lähtöä vaan sanotaan selkeästi, että nyt lähdetään ja sillä siisti. Pienimmät kainaloon ja menoksi.
meillä sama juttu! En mä kysele lapsilta lähdetäänkö? vaan sanon nyt mennään, kengät jalkaan. Pienimmät kainaloon ja autoon ja menoks.
 
ööö
Ei kyllä ymmärrä, meillä viisi lasta ikähaitarilla 1-11v. ja lähtö sujuu hyvin, ainut ketä joudutaan odottelee ja suostuttelee on mies joka vaihtaa paihtaa ja ajaa partaa viime tingassa.
 
miw
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsia 5:
Me ei tehdä lähdöstä ongelmaa, ei suostutella, ei sirkustella eikä leikitä lähtöä vaan sanotaan selkeästi, että nyt lähdetään ja sillä siisti. Pienimmät kainaloon ja menoksi.
meillä sama juttu! En mä kysele lapsilta lähdetäänkö? vaan sanon nyt mennään, kengät jalkaan. Pienimmät kainaloon ja autoon ja menoks.
Armeijatyylillä meilläkin lähdetään. Lapsia 4.
 
Meillä kolme lasta mut pienin vasta vajaa 3kk, lähtemiset olleet helppoja ihan koko ajan. Ei tosin olla koskaan kyselty lapsien mielipiteitä, todettu vaan että varautukaa siihen et kohta lähetään ja hetken päästä ollaankin menossa.
 
Ekat neljä kuukautta kahden kanssa oli yhtä rumpbaa, kun ei vielä ollut rutiinia lähtöön ja vauva onnistui kiemurtelemaan villapuvusta pois joka kerta siihen mennessä kun sain toppahaalarin päälle. Nyt kesällä on niiiin helppoa kun sanoo vaan isommalle että laitappa kengät jalkaan, nyt mennään.
 
Meillä onnistuu lähdöt hyvin, ja jokapaikkaan. En tiä mikä noissa meidän mukuloissa on, mut kun sanon et nyt mennään, ne kyllä valmistautuu hippulat vinkuen, oli sit kyseessä mikä lähtö tahansa. Jopa pienin 2v hakee innolla kenkänsä ja lakkinsa kun huomaa et muut tekee lähtöä. Autoon meno onnistuu hienosti, mitä nyt isommat tappelee et kumpi istuu keskellä ja kumpi takana.

Mut liekö se siinä, et ollaan aina menty paljon, ja lapset ovat tottuneet siihen, et mennään vähän sinne sun tänne. Nykyään isompien ei mihkään ruokakauppareissuille tartte lähtee jos eivät halua, mut monesti haluavatkin ihan vapaaehtoisesti.

Ja lapset siis 10v, 8v, 3v ja 2v.
 

Yhteistyössä