miten sujuu suurperheen arki

• Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti
No, pyykki on sellanen meilläkin, että ikinä ei ole loppu. 1-3 koneellista pesen päivittäin. Ja kaaosta löytyy myös, lapset kun levittelee leikkejään ja kaikkea tavaraa on muutenkin niin paljon, nytkin noita luistimia tossa etesessä, voi hyvää päivää vaan niitäkin :ashamed:

suurperhe
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
meillä tulee pyykkiä paljon ja tuntuu ettei korin pohja näy koskaan. pysyykö muilla paikat ojennuksessa vai löytyykö teiltä välillä kaaos ninkuin meillä?
siinähän se... sotkuakin on mut mitä tuosta =) pyykkiä pestään yötä päivää

Hmm
Mitähän tähän nyt vastaisi. Meillä on sellainen hallittu kaaos. Paikat on aika lailla järjestyksessä, eikä pyykkikorikaan ehdi täyttyä, kun kone pyörii pari kertaa päivässä ja kuivauskone laulaa.

meil on kolme lasta vanhin täyttää 22.03, 4v sit keskimmäinen 28.05, 3v ja pienokaisemme tulee vuoden ikään 23.03
ja pyykkiä saa kyl pestä joka päivä. Siivoan aina sitten kun lapset olen saanut yö unil päivisin on turha ruveta siivoamaan kun ei siitä mitää tuu =(
vanhin on kylläkin päivät tarhassa. niin hän on noin vuoden iästään jäljessä puhumisen kanssa ja puh. teraupeutti ja toiminta teraupeutti ja neuvola kehottivat laittamaan tarhaan. en osaa kirjoittaa sitä ryhmää oikein mut sellainen kuitenkin erikois ryhmä se on.
eli mulla on sit nää pienimmät kotona ja itse myös. mies käy päivätyössä

uusperhe
Arki on yhtä kaaosta 8 henkisessä perheessä. Aikuiset kun on arkena töissä päivät, ainoa aika kotihommille on ilta. Pyykkiä tuntuu olevan niin paljon, ettei ehdi illalla kone mukaan. Astianpesukone käy samoin aikasta tiuhaan.... Ja kotona on muutenkin kivan näköistä kun lapset (5-16v) lähtevät keskenään kouluun.... Töiden jälkeen alkaa aina sama rumba, imuroisti, tiskit, ruuat, pyykit ja kaupassa käynti.

Meillä 4 lasta, en kyllä laske meitä vielä suurperheeksi, mutta pyykkiä pestään 2-4 koneellista päivässä, imuroidaan joka päivä...sellasta perussiistiä on aina, ei kaaosta.
Kaappeihin ei kannata kurkkia :xmas: :LOL:

Voi ihanaa kun olisi monta lasta! Elämää ympärillä ja sisarukset (toivottavasti) tukena ja turvana vielä aikuisiälläkin! Typerää ja inhottavaa aikuisilta ihmisiltä kauhistella suurperheitä, kyllä se on jokaisen oma asia montako lasta katsoo pystyvänsä hoitamaan ja kasvattamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
mä olen aina halunnut suuren perheen ja onneksi olen sen myös saanut. viimeisessä raskaudessa vaan tuli superylläri, oltii ajateltu et yks vielä.....
Mulla on jääkaappimagneetti ja siinä lukee:
"Siivoaminen, kun lapset ovat pieniä, on kuin loisi lunta lumisateessa!"

:wave:

Kuusi hlöä
Aina sotku ja kaaos!Pyykkiä pestään joka päivä. Se hyvä puoli, ettei pääse pitkästymään..!Kuinkas te suurperheen äidit, jotka olette töissä: ehdittekö mielestänne tehdä kotityöt hyvin? Nyt hoitovapaalla kun tuntuu, että kuinka joskus töihin ehdinkään! Toki silloin kotona ollaan vähemmän, ja sotkua ei tule niin paljon. Samaten silloin vain yksi ruoka ja siitä yhdet tiskit...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uusperhe:
Arki on yhtä kaaosta 8 henkisessä perheessä. Aikuiset kun on arkena töissä päivät, ainoa aika kotihommille on ilta. Pyykkiä tuntuu olevan niin paljon, ettei ehdi illalla kone mukaan. Astianpesukone käy samoin aikasta tiuhaan.... Ja kotona on muutenkin kivan näköistä kun lapset (5-16v) lähtevät keskenään kouluun.... Töiden jälkeen alkaa aina sama rumba, imuroisti, tiskit, ruuat, pyykit ja kaupassa käynti.
Meillä on 7-hengen perhe ja todella tutulta kuulostaa, tosin esikoinen ja kuopus vähän nuorempia :).

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Kuusi hlöä:
Aina sotku ja kaaos!Pyykkiä pestään joka päivä. Se hyvä puoli, ettei pääse pitkästymään..!Kuinkas te suurperheen äidit, jotka olette töissä: ehdittekö mielestänne tehdä kotityöt hyvin? Nyt hoitovapaalla kun tuntuu, että kuinka joskus töihin ehdinkään! Toki silloin kotona ollaan vähemmän, ja sotkua ei tule niin paljon. Samaten silloin vain yksi ruoka ja siitä yhdet tiskit...
En ehdi tehdä kotitöitä hyvin. Tai jos teen en ehdi mitään muuta. Niitä tärkeämpää on tällä hetkellä se, että lapset voi hyvin ja itse voidaan hyvin (ulkoilla ja harrastaa).

suuriperhe
Kun meillä oli vaan 4 lasta pysyi koti suht järjestyksessä..nyt on luisunut pahemman kerran kun työtkin täytyy tehdä ja kuudes tulossa: ).Meitin lapset on aikas suurpiirteisiä(ja niin äitikin)

Yhteistyössä