Miten suhtautuisitte, jos 21v siskonne/ystävänne kertoisi olevansa raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja Isosisko
  • Ensimmäinen viesti
Isosisko
Mun mielestä pikkusysterini on vielä ihan pentu, ja on raskaana -yhtälö jota en kykene hyväksymään... Soitti tänään ja itki onnesta puhelimeen, että plussasi, mutta mua alkoi lähinnä ketuttaan tuo. Oma elämä ei hällä millään lailla valmis, opiskelee eikä ole edes kihloissa tai töissä, seurustee kyllä.. Mutta kuitenkin. Miten tämänkin sit hyväksyisi.
:/

Tiedän,et oon ollu moukkamainen, ku en oo kyenny hänen kanssaan iloitseen vaan oon heti tuomitsemassa, se tuntuu kurjalta minustakin, mutta en tajua miksi lapsi alkaa värkätä lapsia!!!
 
toinen sisko
Mitä se kihloissa olo tai työssäkäynti vaikuttaa asiaan? Eikä 21v mikään teini enää ole.
Ole onnellinen siskosi puolesta! Oma siskoni teki lastaan monta vuotta, ennen kuin onnistui...
 
minäkin sisko
Mä olisin varmaan reagoinut just kuten sinäkin, valitettavasti... :( Oon niin negatiivinen luonne, mut ajan mittaan osaisin varmasti ilahtua uutisesta, kuten sinäkin varmasti !!!!
 
vieras
no jos asuu omillaan ja tulee toimeen ni eikö se ole hänen asia,ja tarviiko sitä varten olla kihloissa jos on raskaana....
onko sulla itellä lapsia vai oletko vain kateellinen siskollesi ja näin ollen et voi iloita hänen puolestaan?
21v,ei ole lapsi enään.
 
vieras
Oman esikoiseni sain 21v. yksinhuoltajana ja näin jälkeenpäin, pentu olin, mutta hyvin onnistui elämä lapsen kanssa. Aikuiseksi kasvoin nopeaa vauhtia ja nyt olen ylpeä 17v. fiksusta nuoresta miehestä.

Tukiverkot oli hyvät, mutta käytännön hoitoapua en pyytänyt enkä saanut. Riitti, että tiesin sellaista olevan, jos tiukka paikka tulee.
 
No minä tulin 19-vuotiaana raskaaksi, että en pidä 21-vuotiasta mitenkään "liian nuorena".
Tietysti riippuu paljon ihmisestä.
Eikä tuo kihloissa/naimisissa oleminen ole mikään edellytys lasta hankkiessa, itsekään en nimittäin ole.
Ja ennenkun kukaan ehtii ihmetellä, niin ei ollut vahinko, vaan ihan suunniteltu raskaus.
Mulla ei myöskään ole ammattia.
Ja kaikesta tästä huolimatta olen mielestäni täysin valmis äidiksi, tai siis yhtä valmis kuin mua 10 vuotta vanhemmat keillä on oma talo, pitkä kolutus, hyväpalkkaine työ yms...
Mutta siis paljon riippuu ihmisestä.
 
noh
Minä olisin kyllä aidosti iloinen siskoni/ystäväni puolesta ja olisin onnitellut. Sain itse esikoisemme 22-vuotiaana. Nyt olen 31-vuotias ja edelleen saman miehen kanssa ja lapsia meille on siunaantunut esikoisen jälkeen vielä kaksi lisää.

Mä en suoraan sanottuna tajua sinun ajatusmaailmaasi. 21-vuotias ei ole enää mikään lapsi ja toisekseen, minusta elämä ei koskaan ole valmis...
 
lokk65
en mitenkään erikoisesti, sanoisin että hyvä homma, koska se on jokaisen oma asia milloin lapset saa. minusta moittiminen on huono asia, eihän raskautta voi peruakaan...
 
lokk65
milloin lapsen tekemisestä on tullut "kielletty hedelmä" ? että vain tietyn ikäiset saavat tehdä lapsia? ihmettelen suuresti. olisiko sinusta ollut kivaa jos joku olisi tullut sanomaan sinulle että olet liian nuori ja kypsymätön, juuri kun saat tietää olevasi raskaana. :(
 
lokk65
Alkuperäinen kirjoittaja Isosisko:
Mun mielestä pikkusysterini on vielä ihan pentu, ja on raskaana -yhtälö jota en kykene hyväksymään... Soitti tänään ja itki onnesta puhelimeen, että plussasi, mutta mua alkoi lähinnä ketuttaan tuo. Oma elämä ei hällä millään lailla valmis, opiskelee eikä ole edes kihloissa tai töissä, seurustee kyllä.. Mutta kuitenkin. Miten tämänkin sit hyväksyisi.
:/

Tiedän,et oon ollu moukkamainen, ku en oo kyenny hänen kanssaan iloitseen vaan oon heti tuomitsemassa, se tuntuu kurjalta minustakin, mutta en tajua miksi lapsi alkaa värkätä lapsia!!!
oletko kateellinen?
 
kateellista tai
Alkuperäinen kirjoittaja lokk65:
Alkuperäinen kirjoittaja Isosisko:
Mun mielestä pikkusysterini on vielä ihan pentu, ja on raskaana -yhtälö jota en kykene hyväksymään... Soitti tänään ja itki onnesta puhelimeen, että plussasi, mutta mua alkoi lähinnä ketuttaan tuo. Oma elämä ei hällä millään lailla valmis, opiskelee eikä ole edes kihloissa tai töissä, seurustee kyllä.. Mutta kuitenkin. Miten tämänkin sit hyväksyisi.
:/

Tiedän,et oon ollu moukkamainen, ku en oo kyenny hänen kanssaan iloitseen vaan oon heti tuomitsemassa, se tuntuu kurjalta minustakin, mutta en tajua miksi lapsi alkaa värkätä lapsia!!!
oletko kateellinen?


Joko sitä tai muuten vain jotain häikkää ajattelutavassa...... :) Ihtel tos vaihees jo kaks lasta, ei ammattia jne, mutta en ole katunut päivääkään. :D
 
Mun sisko sai lapsen 19-vuotiaana eikä se ollut mikään kauhistus, vaikka vahinko olikin. Seurusteli ja poikaystävä oli jo miehen iässä. Olin ihan täpinöissäni ja ostelin siskon vauvalle kaikkea ihanaa :) . ja yllättäen siskon tytöllä ka kolmosellani on ikäeroa vain vuosi :snotty:

Oishan tuo toki helpommalla päässyt jos olisi pitänyt ehkäisystä huolen mutta toisaalta taas ihana tytär on ilo koko suvulle joten tukiverkostoa löytyy ja on voinut mennä kuten muutkin ikäisensä.
 
hän ei tarvitse hyväksyntääsi
Ja siskos ei todellakaan tarvitse sinun hyväksyntääsi, vaikka onkin raskaana. Tukea varmaan haluaisi, mutta ilmeisesti sinulta ei ole syytä sitä odottaa! Voisit soittaa siskollesi ja edes onnitella.
 
mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja lokk65:
Alkuperäinen kirjoittaja Isosisko:
Mun mielestä pikkusysterini on vielä ihan pentu, ja on raskaana -yhtälö jota en kykene hyväksymään... Soitti tänään ja itki onnesta puhelimeen, että plussasi, mutta mua alkoi lähinnä ketuttaan tuo. Oma elämä ei hällä millään lailla valmis, opiskelee eikä ole edes kihloissa tai töissä, seurustee kyllä.. Mutta kuitenkin. Miten tämänkin sit hyväksyisi.
:/

Tiedän,et oon ollu moukkamainen, ku en oo kyenny hänen kanssaan iloitseen vaan oon heti tuomitsemassa, se tuntuu kurjalta minustakin, mutta en tajua miksi lapsi alkaa värkätä lapsia!!!
oletko kateellinen?
Tämä tuli minullakin mieleen!
 
erppa
Onko ap:lla itsellään lapsia tai onko eronnut, vauvakuume päällä tms. mutta ei miestä jonka kanssa lisääntyä??
Hiukan katkeran kommentoinnilta kun tuo aloitus kuulostaa.. Ja mieheni isosiskolta, lapseton vanhapiika ja pikkuveli on saanut aikaan neljä lasta...
 

Yhteistyössä