Miten suhtautuisit, jos miehesi tykkäilee fb:ssa toisten naisten profiilikuvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tykkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kavereilla on tosi hienojakin kuvia, siis kuvauspaikat, tunnelmat ja muut. Osa kuvista on tosi hyvi teknisestikin. Ei asiaan liity mikään kuolaaminen tai muu hämärä. Jos jollain on makee kuva, mä tykkään. Tykkään myös hassuista kuvista. Miksi puoliso ei saisi tykätä kivoista kuvista?

Vai onko ap:n tuttavapiirin kuvat... Millaisia...?

Amen.

Onko teillä muilla sitten kovinkin tapana seurailla miehenne edesottamuksia jossain FB:ssa? Eli ootteko haukansilminä kattomassa ja mieleenne painamassa, mitä on kommentoinut ja kenen sivuille ja mitä tykännyt? Kun mun mieleen ei ole oikeasti edes juolahtanutkaan moinen.

Kyllä pitää olla oma elämä sitten todella hankalaksi mitoitettu, jos pitää seurata puolisoaan ja hänen tekemisiään ja sanomisiaan aivan jokaikisessä jutussa ja tilanteessa. Mahtaa olla omassa itsessään eläminen myös tuolloin vaikeaa. Surullista.

En mä mitenkään seuraa, mitä mieheni tekee FB:ssa. Luotan kyllä. Mutta kunhan sanoin, että en tykkäisi, jos hän tykkäilisi naisten kuvista. Enkä ole tällaista vaatimusta esittänyt hänelle. Itse hän vaan usein sanoo, jos kysyn vaikka että huomasitkos millainen joku vaate jollain naisella on, että ei hän katsele muita naisia.

Jos tää ottaa päähän jotakuta niin voi harmi. Mutta musta on ihana näin.

Ei tartte miettiä kun ei olla kumpikaan facebookissa ja jos olisimme niin saisi ihan vapaasti tykkäillä. Kyllä minä sanon että parisuhde on aika huonolla tolalla jos pitää kyttäillä facebookissa kenen kuvista mies tai vaimo on tykännyt ja sitten ryhtyä miettimään että mitähän se sillä tarkoitti ja tykkääkö se nyt siitä sillain jne.

Olen kai liian vanha ymmärtämään moista toimintatapaa.

Itse en edes näe, mistä mieheni tykkäilee feissarissa, kun ei meillä ole niin montaa yhteistä kaveria. Suurin osa ihmisistä tajuaa nykyään rajata profiilinsa näkyvyyttä, ettei tissivakoherutukset näy koko maailmalle.

Oma mies vaikuttaisi olevan laiska tykkäilijä, joten saan kai nukkua yöni rauhassa. Tai mahdollisesti tykkäilee vain sellaisten kauniiden kaverinaisten kuvia, joiden kanssa minä en ole kaveri. Silloin ei jää kiinni, hitto soikoon. Porttiteoria pätee tässäkin eli ensin vaan tykkäillään ja sitten jo lykkäillään?? Pitänee mennä tekemään tarkastus ukon koneelle!!!

[QUOTE="vieras";27339971]En mä mitenkään seuraa, mitä mieheni tekee FB:ssa. Luotan kyllä. Mutta kunhan sanoin, että en tykkäisi, jos hän tykkäilisi naisten kuvista. Enkä ole tällaista vaatimusta esittänyt hänelle. Itse hän vaan usein sanoo, jos kysyn vaikka että huomasitkos millainen joku vaate jollain naisella on, että ei hän katsele muita naisia.

Jos tää ottaa päähän jotakuta niin voi harmi. Mutta musta on ihana näin.[/QUOTE]

Saako kysyä miksi et tykkäisi? Jos miehesi nyt vaikka katsoo serkkusi Marin kuvaa ja ajattelee että onpa onnistunut ja kiva kuva Marista ja laittaa tykkäyksen niin mitä se haittaisi?
Siis mitä se sinulle viestisi? Että Mari on parempi kuin sinä? Että miehesi haluaa Maria? Vai mikä tämän kummallisen ajatuksen taustalla on?

Amen.

Onko teillä muilla sitten kovinkin tapana seurailla miehenne edesottamuksia jossain FB:ssa? Eli ootteko haukansilminä kattomassa ja mieleenne painamassa, mitä on kommentoinut ja kenen sivuille ja mitä tykännyt? Kun mun mieleen ei ole oikeasti edes juolahtanutkaan moinen.

Kyllä pitää olla oma elämä sitten todella hankalaksi mitoitettu, jos pitää seurata puolisoaan ja hänen tekemisiään ja sanomisiaan aivan jokaikisessä jutussa ja tilanteessa. Mahtaa olla omassa itsessään eläminen myös tuolloin vaikeaa. Surullista.

Seurailen tuttujen pariskuntien puolisoiden facebook tykkäyksiä ja spekuloin onnellisuutensa astetta siltä pohjalta. Elämäni olen mitoittanut itselleni oikein sopivaksi.

Saako kysyä miksi et tykkäisi? Jos miehesi nyt vaikka katsoo serkkusi Marin kuvaa ja ajattelee että onpa onnistunut ja kiva kuva Marista ja laittaa tykkäyksen niin mitä se haittaisi?
Siis mitä se sinulle viestisi? Että Mari on parempi kuin sinä? Että miehesi haluaa Maria? Vai mikä tämän kummallisen ajatuksen taustalla on?

Miks itse olet päättänyt, että siinä on jotain kummallista ajattelua, jos mun mies vaan ei ole kiinnostunut katselemaan muita naisia ja on vaan itse niin sanonut?

Tykkään ja arvostan sitä, että hän ajattelee näin. Pidän sitä rakkauden ja arvostuksen osoituksena. Kai sitä jos tykkää toisen naisen kuvista, niin samalla jotenkin tykkää siitä naisestakin. Ehkä jos kyseessä olisi mun serkun taikka siskon tai äidin kuva, niin asia OK. Mutta jos se on joku hänen oma kaverinsa, varsinkin joku, ketä en tunne, niin mun mielestä on kivampi, että ei niistä tykkäile. Ei siitä mitään showta tule vaikka tykkäisikin, mutta on kiva, jos ei niistä tykkäile. Mun mielestä se on tapa osoittaa, että arvostaa omaa naistaan.

Ja kyllä se nyt jo on sairaalloista mustasukkaisuutta jos pahoittaa siitä mielensä että mies tykkää jonkun naiskaverin kuvasta! Ja osoittaa suurta omistushalua jos se ettei tykkäile ja katsele muiden kuvia, kertoo arvostuksesta omaa naista kohtaan? WTF?
Minä arvostan ja rakastan miestäni, mutta toki tykkään mieskavereiden kuvista jos ne hyviä ja onnistuneita on! Ilman että minä tippaakaan niistä miehistä olisin kiinnostunut tai heistä tykkäisin mitenkään muuten kuin kaverina!

Ja kyllä se nyt jo on sairaalloista mustasukkaisuutta jos pahoittaa siitä mielensä että mies tykkää jonkun naiskaverin kuvasta! Ja osoittaa suurta omistushalua jos se ettei tykkäile ja katsele muiden kuvia, kertoo arvostuksesta omaa naista kohtaan? WTF?
Minä arvostan ja rakastan miestäni, mutta toki tykkään mieskavereiden kuvista jos ne hyviä ja onnistuneita on! Ilman että minä tippaakaan niistä miehistä olisin kiinnostunut tai heistä tykkäisin mitenkään muuten kuin kaverina!

Toistatko vielä kerran ton saman pointtisi?

Ei se ole mitään mustasukkaisuutta. Jos tykkään siitä, että mun mieheni ei katsele eikä tykkäile muista naisista. Musta se on todella ihana ja arvostava ele.

Harmi jos sun miehes on niin kiinnostunut muista naisista. Kai sitä sitten sun pitää alistua ja hyväksyä se.

Toisaalta jos sinä olisit syystä tai syyttä epävarma siitä mitä puolisosi pohjimmiltaan sinua kohtaan tuntee, voisit hyvinkin kokea uhkaksi viattomankin "tykkäyksen" ja kaipaisit kipeästi " ketään katsomattomuuden" suojaa maailmassa joka sinun silmissäsi olisi pullollaan uhkia.

:)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";27340093]Miks itse olet päättänyt, että siinä on jotain kummallista ajattelua, jos mun mies vaan ei ole kiinnostunut katselemaan muita naisia ja on vaan itse niin sanonut?

Tykkään ja arvostan sitä, että hän ajattelee näin. Pidän sitä rakkauden ja arvostuksen osoituksena. Kai sitä jos tykkää toisen naisen kuvista, niin samalla jotenkin tykkää siitä naisestakin. Ehkä jos kyseessä olisi mun serkun taikka siskon tai äidin kuva, niin asia OK. Mutta jos se on joku hänen oma kaverinsa, varsinkin joku, ketä en tunne, niin mun mielestä on kivampi, että ei niistä tykkäile. Ei siitä mitään showta tule vaikka tykkäisikin, mutta on kiva, jos ei niistä tykkäile. Mun mielestä se on tapa osoittaa, että arvostaa omaa naistaan.[/QUOTE]

En ole päätynyt siihen että on jotain kummallista jos miehesi ajattelee niin vaan siihen että sinä ajattelet niin. Arvelen sinun olevan hyvinkin epävarma ihminen jonka maailma suistuisi raiteiltaan jos mies erehtyisi tykkäämään jonkun muun kuin sinun kuvasta ja etenkin vielä jonkun joka ei ole sinun kaverilistallasi. Kuten mainitsit sinun mielestäsi on kivempi ettei tykkäile ja olet varmasti sen useinkin miehellesi todennut =)
Toki on paljon miehiä jotka eivät tykkäile kenenkään kuvista jne. mutta suurin osa ihmisistä kiinnittään huomiota jos näkee mielestään kauniin miehen, naisen, lapsen, ihmisen, eläimen jne. Eli vastaan tulee ihminen josta ajattelee että onpa siinä kaunis/komea/suloinen jne. ihminen.

Minä saatan ajatellan ihan ventovieraastakin ihmisestä että helkkari miten kaunis nainen enkä ole lesbo enkä halua kyseisestä ihmisestä mitään. Saattaisin laittaa jopa fb:ssa tykkäyksen kuvalleen. Sama jostain miehestä "onpa todella komea mies" jne. eikä siltikään tarkoita että olisin hänestä millään muotos kiinnostunut. Sama lasten ja eläinten kohdalla "söpö tyttö/poika tai suloinen koira" ja se on vain toteamus, ei minkäänlainen eikä minkäänlaisen kiinnostuksen osoitus.
Kuitenkin totuus on että parisuhteessakaan ollessa ei lakkaa kiinnittämästä huomiota ympäristöönsä tai huomaamasta viehättäviä piirteitä muissa ihmisissä. Ja silti on uskollinen ja rakastaa vain puolisoaan.

• Tykkää
Minä en mun miehen tykkäämisiä seuraa, luotan hänen arvostelukykyynsä tässä asiassa. Mut kerronpa teille eräistä tyypeistä mun fb:ssä: Naisella on aina hirveet herutuskuvat, ja yks ukkomies tykkää ja kommentoi lähes jokaiseen tyyliin "uuh mikä kissa" "wow mikä sexy beibe" jne. Mun käy hänen vaimoaan (joka ei oo mikään "kissa" itse) sääliks, ja minusta toi on yököttävää. Vastenmielinen ukko |O

Minä en mun miehen tykkäämisiä seuraa, luotan hänen arvostelukykyynsä tässä asiassa. Mut kerronpa teille eräistä tyypeistä mun fb:ssä: Naisella on aina hirveet herutuskuvat, ja yks ukkomies tykkää ja kommentoi lähes jokaiseen tyyliin "uuh mikä kissa" "wow mikä sexy beibe" jne. Mun käy hänen vaimoaan (joka ei oo mikään "kissa" itse) sääliks, ja minusta toi on yököttävää. Vastenmielinen ukko |O

Tuollaiset kommentit ovat kiusallisia. Ei tunnu hyvältä saada minkäänlaista läähätyskommenttia omista kuvista, tai mainintaa niiden seksikkyydestä. En tosin laittaisikaan nähtäville sellaisia kuvia, jotka ovat jotenkin epäasiallisia. En myöskään tykkäile kuvista jotka on jotenkin käsitettävissä väärin, koska sellaiset ovat noloja. Ei mieskään ole sellaisista tykännyt.
Me tykätään yleensä kuvista, jotka on onnistuneita, hienoja tai hauskoja.

• Tykkää
Meillä ei ole koskaan edes keskusteltu, mitä siellä fb'ssä "saa" tehdä, ja mitä ei:D
Miksi pitäisikään?
Molemmille meille on annettu välineet ajatteluun, jos jostain ei toiselle voisi kertoa, se tekeminen ois liene väärin ja sitä ei sitten tehdä (ei me toisillemme kerrota kaikkea, mutta pitää pystyä jos niikseen tulis).
Mä en tiedä, tykkäileekö mies naisten kuvista. Kyllä varmaan, ne on sen ystäviä, kavereita, tuttuja.
Ja jotain niikin järkkyä, saattaa jopa jutella chatissa jonkun kanssa ketä mä en ole koskaan edes tavannut!
Mieheni fb on mieheni. Hän ei olisi mun mieheni, jos mun tulis epäillä hänen toimiaan. Mä en ala omaani, enkä puolisoni mieltä myrkyttämään turhilla epäilyiksillä. Sais olla jotain konkreettista näyttöä, ennen ku lähtisin syyttelemään.
Jos joku vaivaa, sitä voi kysyä.

Myös mä tykkään miesten kuvista, tiloista, kommentoin, ja juttelen chatissa.
Voisin näyttää ne kaikki miehelleni, mutta miksipä tuo niitä nähdä haluis.

• Tykkää
En ole päätynyt siihen että on jotain kummallista jos miehesi ajattelee niin vaan siihen että sinä ajattelet niin. Arvelen sinun olevan hyvinkin epävarma ihminen jonka maailma suistuisi raiteiltaan jos mies erehtyisi tykkäämään jonkun muun kuin sinun kuvasta ja etenkin vielä jonkun joka ei ole sinun kaverilistallasi. Kuten mainitsit sinun mielestäsi on kivempi ettei tykkäile ja olet varmasti sen useinkin miehellesi todennut =)
Toki on paljon miehiä jotka eivät tykkäile kenenkään kuvista jne. mutta suurin osa ihmisistä kiinnittään huomiota jos näkee mielestään kauniin miehen, naisen, lapsen, ihmisen, eläimen jne. Eli vastaan tulee ihminen josta ajattelee että onpa siinä kaunis/komea/suloinen jne. ihminen.

Minä saatan ajatellan ihan ventovieraastakin ihmisestä että helkkari miten kaunis nainen enkä ole lesbo enkä halua kyseisestä ihmisestä mitään. Saattaisin laittaa jopa fb:ssa tykkäyksen kuvalleen. Sama jostain miehestä "onpa todella komea mies" jne. eikä siltikään tarkoita että olisin hänestä millään muotos kiinnostunut. Sama lasten ja eläinten kohdalla "söpö tyttö/poika tai suloinen koira" ja se on vain toteamus, ei minkäänlainen eikä minkäänlaisen kiinnostuksen osoitus.
Kuitenkin totuus on että parisuhteessakaan ollessa ei lakkaa kiinnittämästä huomiota ympäristöönsä tai huomaamasta viehättäviä piirteitä muissa ihmisissä. Ja silti on uskollinen ja rakastaa vain puolisoaan.

Tässä on taas esimerkki miten pieleen voi mennä, kun ryhtyy arvailemaan toisen ajatuksia tai elämäntilanteita.

Jos sulle on OK, että sun mies tykkäilee naisten kuvista niin kaikin mokomin, minä en ole miehelleni mitään vaatimuksia tai toiveita esittänyt, olenpa vain mielessäni aina miettinyt, että onpa kultainen mies, kun hän itse jossain tilanteessa on maininnut, että ei hän katsele muita naisia. Tosiaan kun olen vaikka kysynyt, huomasitko millaiset vaatteet jolllain naisella on.

Ja FB:ssahan on ihan kiva tykkäillä toisten tilapäivityksistä. Ja voihan sitä vaikka jostain harrastus- tai luontokuvasta tykätä. Mutta jos alkais tykkäileen voittopuoleisesti naisten kuvista, niin sitten en ilahtuisi. Harvoin sitä miehet tykkäilee toisten miestenkään naama-/vartalokuvista.

niiden ukkojenne vaan tykätä, muttei lykätä..paitsi saattaahan ne haaveilla niistä toisista sitten kun teitä lykkää ooh irmeli aah annikki sullon niin isot aaaaaaah..

[QUOTE="vieras";27340154]Toistatko vielä kerran ton saman pointtisi?

Ei se ole mitään mustasukkaisuutta. Jos tykkään siitä, että mun mieheni ei katsele eikä tykkäile muista naisista. Musta se on todella ihana ja arvostava ele.

Harmi jos sun miehes on niin kiinnostunut muista naisista. Kai sitä sitten sun pitää alistua ja hyväksyä se.[/QUOTE]

Ilman muuta mun mies saa olla kiinnostunut muista naisista, kuten minäkin olen kiinnostunut muista miehistä. Samalla tavalla ollaan kiinnostuneita kaikista kavereistamme, sukupuoleen katsomatta. Siihen kiinnostukseen ei sisälly romanttisia ajatuksia katsos :)
Mielenkiintoista miten jotkut ihmiset kokevat omistavansa puolisonsa silmät ja ajatuksetkin.

[QUOTE="vieras";27340093]Miks itse olet päättänyt, että siinä on jotain kummallista ajattelua, jos mun mies vaan ei ole kiinnostunut katselemaan muita naisia ja on vaan itse niin sanonut?

Tykkään ja arvostan sitä, että hän ajattelee näin. Pidän sitä rakkauden ja arvostuksen osoituksena. Kai sitä jos tykkää toisen naisen kuvista, niin samalla jotenkin tykkää siitä naisestakin. Ehkä jos kyseessä olisi mun serkun taikka siskon tai äidin kuva, niin asia OK. Mutta jos se on joku hänen oma kaverinsa, varsinkin joku, ketä en tunne, niin mun mielestä on kivampi, että ei niistä tykkäile. Ei siitä mitään showta tule vaikka tykkäisikin, mutta on kiva, jos ei niistä tykkäile. Mun mielestä se on tapa osoittaa, että arvostaa omaa naistaan.[/QUOTE]

Onko sinulle sattunut silmään koskaan mitään visuaalisesti kaunista vai hahmotatko maailman potentiaalisten panojuttujen kautta muutenkin?

Yhteistyössä