Miten suhtautua työnantajan kommenttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on liukuva työaika. Ja sanoin että kun lapsilla koulu alkaa ni tulen eka viikolla puolta tuntia myöhemmin. Katson että lapset pääsevät ja uusinkin lähtiä selviää bussiin.
Ja kun minun työpaikka on aika lähellä niin jään katsomaan,että lapset selviää kouluun ja oikealle ovelle.
Työnantaja tuumas -no eikö ne ole päiväkodit sitä varten,että sinne viedään ne aamupäivähoitoon. Eikö se kuulu niiden huolehtia.
Olin vähän että ööö no jos mä nyt huolehdin itse ku se aamuhoito ei ole välttämätön. (kyse eskarilaisesta)
Haluan laittaa hänetkin linja-autolla menemään,että oppii jos joutuu kulkemaan joskus niin ettei pääsekkään minun kyydissä.

Jos firmassa on liukuma käytössä ja "Myöhästymisesi" menee liukuman rajoihin niin ei ole työn antajan asia miksi silloin liukumaa edes käytät. Eli ei muuta kun menet sitten vaan puol tuntia normaalia myöhemmin, mitä se siihen vois sanoa jos liukuma kerta on käytössä ja kysekin vielä vain viikosta.

Toinen juttu, eka (ja onko vielä toka) luokkaisen vanhemmallahan on oikeus olla osittaisella hoitovapaalla - kovin moni ei varmaan tätä edes tiedä mutta kelan sivuilta löytyy infoa. Eli käytännössä kun lapsi menee ekalla luokalle voi vanhempi siirtyä tekemään 30h/viikkoa sen vuoksi niin halutessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26651238:
Oikeassahan työnantaja oli, sinänsä.. että aamupäivähoito on mahdollinen ja sitä varten.

Sekä aamu- että iltapäivähoito maksaa. Koska ap:llä on liukuva työaika, totta ihmeessä hän huolehtii lapset itse lähtövalmiiksi. Ei työnantaja voi olettaa tai vaatia, että kallista päivähoitoa maksetaan ihan turhaa vain puolen tunnin takia!

[QUOTE="Neljän äiti";26651372]Sekä aamu- että iltapäivähoito maksaa. Koska ap:llä on liukuva työaika, totta ihmeessä hän huolehtii lapset itse lähtövalmiiksi. Ei työnantaja voi olettaa tai vaatia, että kallista päivähoitoa maksetaan ihan turhaa vain puolen tunnin takia![/QUOTE]

Juu, mutta silti työnantaja oli ihan oikeassa. Yleensähän lapset viedään aamupäivähoitoon. Ei kai työnantaja missään kohti sanonut että ap:n pitäisi tehdä näin?

Yhteistyössä