miten suhtaudut parkkihalleihin

Tosi moni nainen tuntuu kammoavan parkkihalleja - minä puolestani pidän niistä. Luulen, että suurin ero liittyy tilan ja auton mittojen hahmottamiseen eli avaruudelliseen ajatteluun. Siinä on sukupuoleen liittyviä geneettisiä eroja.
Nainen, jonka on mahdotonta peruuttaa autoaan suoraan ruutuun kahden pylvään välistä, ei siis luultavasti ole tyhmä, vaan hänen ajattelunsa vain toimii toisin - naisellisesti? :rolleyes:
No jaa.... Avaruudellisessa hahmottamisessa olen ilmiömäinen ja pesen miehet mennentullen. Mittoja on vaikea hahmottaa. Vaikkapa miten pitkä talon seinusta on tai kuinka pitkä väli on kahden männyn välissä...

Mitä tulee auton parkkeeraamiseen, niin olen onnistunut siinä reilut 20 vuotta ilman naarmun naarmua. Ensisijaisesti ahdistun parkkihallissa ahtaista tiloista, koska tutkat huutaa jokasuunnasta ja sekös se vasta ottaa aivoon!!!

Suosin siis tilavia parkkihalleja. Yksinkertaisesti siksi, että ne ovat mukavan helppoja. Omassa tuttavapiirissäni naiset kyllä osaa parkkeerata ja ajaa autoa, jos mutsia ei lasketa mukaan:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria ja m1es
vierailija
Mä olen nähnyt kerran eläissäni naisautoilijan, joka ei pelännyt peruuttaa, ja osasi parkkeerata. Ja tarina on tosi :sneaky:

Avaruusajattelu ja myös suunnistus ilman apuvälineitä, suuntavaiston pohjalta siis ovat yleensä naisille vaikeita.

Se on taas sitä evoluutioon liittyvää.... Kun noin 200.000 v sitten h. sapiensit lähtivät vaeltamaan Afrikasta, niin naiset jäivät leireihin lasten kanssa, valmistivat ruokia ja tekivät vaatteita turkiksista jne

Miesten hommia oli metsästys, ja heidän myös piti löytää takaisin naaraiden ja jälkeläisten luo ruokkimaan oman klaanin jäsenet.

Jos se suunnistus ei onnistunut, ja leirillä kuoltiin nälkään, niin eihän nuo huonot suunnistugeenit perineet poikalapsetkaan lisääntyneet, ja näin huonot suunnistajamiehet karsiutuivat huonoina pois.

Cést la vie :coffee:
Minua kiinnostaisi tietää, koska te miehet tuotte tuon ajattelun sieltä kivikaudelta tähän päivään?
-Vasta löydettiin viikinkihauta, jossa oli sepän työkaluja. Ensin ajateltiin, että kyseessä on mies. Sitten tehtiin DNA-testi, joka osoitti, että kyseessä on nainen. Huomattiin, että kun argeologia alkoi joskus 1300- luvulla(?) ajatus työkaluista oli automaattisesti, että ne kuuluivat miehelle. Sukupuolta ei tarkastettu, no, silloin ei ollut DNA- testejäkään. Pistää miettimään.. Kuinkas paljon me ollaan menty sukupuolten määrittelyissä harhaan vuosisatojen aikana? Onko muita keissejä?
-Muut ajatukset, ajatussuunnat: Politiikka on heittänyt häränpyllyä; Täysin vastakkaiset ajatukset on noussut valtaan eri aikakausina. Sama uskonnoille. Sama lasten kasvatukselle ja eläintenpidolle. Mutta naiset ovat olleet perheenkasvattajia 10 000 vuotta, piste.
Keksitkö, tai keksiikö joku jonkun muun muuttumattoman ilmiön, mikä on pysynyt samana, vai onko ainoa asia, mikä on periytynyt sukupolvelta toiselle, tuo naisen asema?:coffee:
 
No jaa.... Avaruudellisessa hahmottamisessa olen ilmiömäinen ja pesen miehet mennentullen. Mittoja on vaikea hahmottaa. Vaikkapa miten pitkä talon seinusta on tai kuinka pitkä väli on kahden männyn välissä...

Mitä tulee auton parkkeeraamiseen, niin olen onnistunut siinä reilut 20 vuotta ilman naarmun naarmua. Ensisijaisesti ahdistun parkkihallissa ahtaista tiloista, koska tutkat huutaa jokasuunnasta ja sekös se vasta ottaa aivoon!!!

Suosin siis tilavia parkkihalleja. Yksinkertaisesti siksi, että ne ovat mukavan helppoja. Omassa tuttavapiirissäni naiset kyllä osaa parkkeerata ja ajaa autoa, jos mutsia ei lasketa mukaan:ROFLMAO:
Uskon täysin, mitä kerrot hahmottamiskyvystäsi (vaikka et välttämättä kaikkia m1ehiä pese ;)) Sen sijaan en usko, että olet keskimääräinen naisautoilija tai palstamamma, joten sinä et kelpaa todisteeksi yleisestä tilanteesta tuossa hahmottamisessa.

Tuo mittojen arvioiminen käytännössä on minulle helppoa (olen tässä joskus voittanut palkintojakin). Outoa ettei sinulle, koska olettaisin sen liittyvän tuohon hahmottamiseen.
 
Uskon täysin, mitä kerrot hahmottamiskyvystäsi (vaikka et välttämättä kaikkia m1ehiä pese ;)) Sen sijaan en usko, että olet keskimääräinen naisautoilija tai palstamamma, joten sinä et kelpaa todisteeksi yleisestä tilanteesta tuossa hahmottamisessa.

Tuo mittojen arvioiminen käytännössä on minulle helppoa (olen tässä joskus voittanut palkintojakin). Outoa ettei sinulle, koska olettaisin sen liittyvän tuohon hahmottamiseen.
Auton hahmottaminen on todella erilaista kuin avaruudellinen hahmottaminen... ainakin teoreettinen avaruudellinen hahmottaminen:)
 
vierailija
Avaruudellisessa hahmottelussa minä, harmaa voitan teidät kaikki, miehet ja naiset. Erikoisesti M1es ja Late jäävät kauas lantakuorman taakse. Myös etäisyyksien ,välimatkojen, korkeuksien, kulmien arvioinnissa olen paras.
 
r0s
Parkkihallithan ovat nerokkaita.

Siis kunhan ei tarvitse ostaa jotain lipuetta mikä pitää sit tunkea jphonkin jotta portti ulospääsyyn aukeaa ku jostain syystä ne eivät koskaan toimi kun mä olen ratissa.
 
vierailija
Rekisteröidy, niin päästään oikeasti joskus kisaamaan. Panokseksi vaikka tuhat euroa (500 minulta ja 500 sinulta)? :cool:
Ei mun tarvitse kilpailla enää. Kerran oli pitäjänmestaruuskilpailu ja minä voitin kilpailun, ei ole syytä kilpailla enää, on todistettu, että olen paras. Sain valkometalilusikan palkinnoksi, jos et usko niin voin sen näyttää sulle ens’ kerralla, kun tavataan.
 
Tosi moni nainen tuntuu kammoavan parkkihalleja - minä puolestani pidän niistä. Luulen, että suurin ero liittyy tilan ja auton mittojen hahmottamiseen eli avaruudelliseen ajatteluun. Siinä on sukupuoleen liittyviä geneettisiä eroja.
Nainen, jonka on mahdotonta peruuttaa autoaan suoraan ruutuun kahden pylvään välistä, ei siis luultavasti ole tyhmä, vaan hänen ajattelunsa vain toimii toisin - naisellisesti? :rolleyes:
Naiset eivät osaa hahmottaa nopeuksia eikä etäisyyksiä kuten miehet. Tämä juontaa juurensa menneisyyteen, jolloin miehet ovat metsästäneet ja naiset ovat viljelleet kotona. Miehet ovat joutuneet metsästäessä arvioimaan elukoiden nopeuksia ja etäisyyksiä. Naisilla se viljeltävä kohde on pysynyt paikoillaan
 

Yhteistyössä