Miten stressi ja voimakas laihtuminen vaikuttaa vauvaan raskauden toisella kolmanneksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maansa myynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maansa myynyt

Vieras
Onko kukaan mistään lukenut asiasta tai omaa muuta tietoa siitä, miten äidin kova stressi, masennus ja näiden johdosta voimakas laihtuminen vaikuttaa sikiöön? Olen nyt toisella kolmanneksella ja muiden huolien lisäksi huolestuttaa nyt, että kärsiiköhän vauva tästä miten.

Tästä on montaa erilaista tutkimusta jne jne. Mutta kaikkein tärkeintä olisi, että em asiat jotenkin selkiytyisivät mahdollisimman pian - eli jos äidillä/perheella on jatkuvaa huolta, masennusta silloinkin kun lapsi on pieni ja hoitoa ja huolenpitoa vaativa, sitä enemmän se lapseen vaikuttaa. Eli toisinsanoen olethan hakenut ammattiapua ongelmiisi ja kertonut niistä neuvolassakin, jotta saat parhaimman mahdollisen tuen lapsen synnyttyäkin?

Vikalla kolmaneksella ainaki jos lapsi tottuu stressihormoniin voi olla odotettavissa itkevä lapsi.
Kun vauva ei enää saa äidiltä tuota tottumaansa hormonia,täytyy hänen kehittää se itse huutamalla.

Mä myös edelleistä kompaten,kehoittaisin huolehtimaan itsestäsi,näin sulla paremmat voimavarat myös lapselle.

Yhteistyössä