Miten sinä toimisit /käyttäytyisit tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitää ihan kysyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitää ihan kysyä

Vieras
Elikka olemme uusperhe, miehellä 3 lasta ,minulla 2 lasta ja yhteisiä 2
Miehen lapset kulkevat normaalisiti linja-autolla joka toinen viikonloppu meille koska matkaa oli n 200km.

Minun tyttäreni oli leirillä lähellä miehen lasten asuin paikkaa. Minun vanhempani halusi hakea tyttäreni leiriltä pois mikä loppui perjantaina. Samaisena perjantaina miehen lapset oli tulossa meille ja ilmoitimme,että vanhempani voisi ottaa heidät kyytiin samalla,että ei tarvitsisi linja-autolla tulla.
Asia sopi lasten äidille,mutta kotoa ei saanut hakea ( vaikka matka kulki heidän talonsa ohi) vaan heidät tuotiin 30 km päähän huoltoasemalle ( he siis vartavasten ilman mitään menoa minnekkään toivat lapset sinne. Näin lapset ainkin puhui)
Minun äitini soitti vanhemmalle lapselle,että he ovat siellä huoltoaseman pihassa ja ajoivat ohjeiden mukaan lasten öidin auton luokse.
Lapset nousi autosta ja isäni meni auttamaan lapsia reppujen kantamisessa.
Kumpikaan,ei äiti eikä hänen uusi miehensä astunut autosta ulos,saatika sanonut yhtään mitään, eivät olleet edes vilkaisseet niin,että olisi mitenkään sitä havainnut. Ajoivat pois lapsille vilkuttamatta kovalla vauhdilla renkaita vinkuttamalla.

Onko teistä heidän toimintansa mitenkään outoa? Vai nomraalia käytöstä? Itse pidän outona. En koskaan laittaisi lapsia yksin kenenkään kyytiin,että en olisi sanaa vaihtanut heidän kanssa. Tokihan lapset vanhempani tunnisti ja sillee ei asian suhteen ollut mitään,mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää ihan kysyä;27307896:
4v,7v ja 9v

Josko siellä on vielä vähän hard feelings, vaikuttaa olleen aika nopsa tahti teillä uusperhekuvioissa, miehen ekan liiton kuopus on 4 vuotta ja teillä on jo kaksi yhteistä lastakin...

[QUOTE="vieras";27307926]Josko siellä on vielä vähän hard feelings, vaikuttaa olleen aika nopsa tahti teillä uusperhekuvioissa, miehen ekan liiton kuopus on 4 vuotta ja teillä on jo kaksi yhteistä lastakin...[/QUOTE]

Tämä tuli mullakin mieleen. Jos kerran isovanhemmat ovat ennestään tuttuja, en näe tuossa mitään omituista. Ei ehkä kaikista aikuismaisinta käytöstä, mutta uusperheessä ihan ymmärrettävää.

[QUOTE="vieras";27307926]Josko siellä on vielä vähän hard feelings, vaikuttaa olleen aika nopsa tahti teillä uusperhekuvioissa, miehen ekan liiton kuopus on 4 vuotta ja teillä on jo kaksi yhteistä lastakin...[/QUOTE]

Heillä myös kaski yhteistä lasta. Ja vanhempia kuin meidän lapset :)

Itse olen tullut siihen lopputulokseen ettei kannata ajatella muiden käytöstä juurikaan, vähän sama kuin miettisi että mitä tuo miettii. Eihän sitä voi tietää joten turhaa touhua.
Pääasia että pitää huolen omasta käytöksestään ja tekemisistään ja sanomisistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää ihan kysyä;27307989:
Heillä myös kaski yhteistä lasta. Ja vanhempia kuin meidän lapset :)

No sitten ei pitäisi tuollaista syytä olla. On se ihan totta, että aina pitäisi kyllä katsoa, että lapset menevät varmasti siihen kyytiin, mihin on sovittukin. Minua kiinnostaisi sekin, että onhan varmasti turvaistuimet asialliset tai toimittaisin omat, jos niin olisi sovittu. Mutta ehkä tuosta ei nyt kuitenkaan kannata kauheaa ongelmaa tehdä, jospa heillä oli keskenään jotain kränää, eikä siinä ollut halua sosialiseerata.

Ei en mä tästä mitään ongelmaa ota, ihmetyttää vaan ihmisten käytös jopa omia lapsia kohtaa. Ja vaikka keskenään kränää niin lapset pitäisi pystyä hoitamaan asiallisesti ja käytöstavat muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää ihan kysyä;27308047:
Ei en mä tästä mitään ongelmaa ota, ihmetyttää vaan ihmisten käytös jopa omia lapsia kohtaa. Ja vaikka keskenään kränää niin lapset pitäisi pystyä hoitamaan asiallisesti ja käytöstavat muistaa.

Näinhän se on, mutta joskus on paha päivä. Tai kauhia kiire tai jotain, mitä ei sinun tietoosi ole tullut. Pääasia lienee, että lapset saivat tarvimansa kyydin, eikö vaan? :)

[QUOTE="vieras";27308008] jospa heillä oli keskenään jotain kränää, eikä siinä ollut halua sosialiseerata.[/QUOTE]

No tää vois olla ihan hyvä perustelu käytökselle.

[QUOTE="vieras";27308054]Näinhän se on, mutta joskus on paha päivä. Tai kauhia kiire tai jotain, mitä ei sinun tietoosi ole tullut. Pääasia lienee, että lapset saivat tarvimansa kyydin, eikö vaan? :)[/QUOTE]

Toki on,mutta syy miksi tämän laitoin oli se,että ajattelenko minä jotenkin erilailla tällaisesta asiata. Eli siis onko tämä ihan normaalia käytöstä ja tekeekö muutkin yleisemmin näin.

Mitenkään ilkeyttäni tai pahuuttani n tätä aloitusta tehnyt.

Miten minusta tuntuu,että et tätä käsittänyt. Kirjoitystyylisi on meinaa sen mukainen.

No ei kuulosta kovin aikuismaiselta käytökseltä, mutta mielummin kai noin jos kokevat, etteivät kykene asiallisesti edes tervehtimään, vaan sieltä tulisi joku haukkuryöppy :D Antaisin olla, ja välttelisin ylimääräistä kontaktia kanssaan, koska eivät selvästi halua olla tekemisissä.

[QUOTE="vieras";27308109]No ei kuulosta kovin aikuismaiselta käytökseltä, mutta mielummin kai noin jos kokevat, etteivät kykene asiallisesti edes tervehtimään, vaan sieltä tulisi joku haukkuryöppy :D Antaisin olla, ja välttelisin ylimääräistä kontaktia kanssaan, koska eivät selvästi halua olla tekemisissä.[/QUOTE]

Juu. Itse en ole heidän kanssa tekemisissä mitenkään. Olen nähnyt ohimennen lasten äidin yhden kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää ihan kysyä;27308103:
Toki on,mutta syy miksi tämän laitoin oli se,että ajattelenko minä jotenkin erilailla tällaisesta asiata. Eli siis onko tämä ihan normaalia käytöstä ja tekeekö muutkin yleisemmin näin.

Mitenkään ilkeyttäni tai pahuuttani n tätä aloitusta tehnyt.

Miten minusta tuntuu,että et tätä käsittänyt. Kirjoitystyylisi on meinaa sen mukainen.

En ollenkaan ajatellut, että olisit ilkeyttäsi tehnyt aloitusta, ei se ollut sen sävyinen ollenkaan. Ja pahoittelen, jos omasta kirjoituksestani sai sen käsityksen, että olisin niin ajatellut. Ihan siltä kantilta ajattelin, että kun aika pitkästi asiasta kirjoitit, olisit sitä myös aika paljon tuuminut ja monesti sellaisista asioista tahtoo tulla isompia, kuin ne ovatkaan. Saattaa jäädä turhaan mieleen pitkäksi aikaa ja tulee joskus aikojen päästäkin vielä tuumittua, että "kun ne silloinkin niin ja niin". Ihan omasta kokemuksesta, osin samanlaisista kuin sinulla, olen oppinut sen, että antaa mennä ohitse. Ei kannata liikaa tosiaan tuumia, mitä ne muut just nyt tarkoitti tai oliko se jotenkin outoa, kummallista. Kun ei tosiaan tiedä mitä kaikkea on voinut just tapahtua. JA sekin, ettet sittenkään ollut itse paikalla, se on aina se toisen käden tieto sitä toisen käden tietoa, vaikken ketään valehtelijaksi sanokaan. Asiat voivat näyttää monelta.

Yhteistyössä