Miten sinä olet löytänyt/ keksinyt uudelle tulokkaalle (vauva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
nimen, jos ei ole yhtään sopivaa nimeä mieleen juolahtanut jo odotusaikana?

Itsellä on edelleen tämä tilanne, että vauva kulkee massussa työnimellä "Möhkiäinen" tai "Möhkö". Koko ajan olen pojan nimiä pyöritellyt mielessäni, mutta ei ole vieläkään mitään sopivaa tullut vastaan. Tytölle olisi kyllä ollut nimi valmiina, vaikka tokihan kyllä varauduin tähän vaihtoehtoon, että kerta eka on poika, niin sitä on toinenkin. Mutta harmi vain, kun en ole vielä hyvää / kivaa nimeä tulokkaalle keksinyt. Toiset ja kolmannet nimet kyllä ovat valmiina, mutta etunimi (kutsumanimi) puuttuu.

Ekan lapsen nimi on Eemil.

Anna erimallinen nimi kuin esikoisella. Myöhemmin voi harmittaa jos on vaikka Eemil ja Eeli kun nimiä ei meinaa erottaa kutsuessa.
On kiva kun lapsilla on tosi erilaiset nimet keskenänsä. Mutta tästäkin olen ollut eri mieltä aiemmin:)

Anna vaikka nimi Frances .-D

Pojan nimen keksin piirretystä jota tyttäreni katsoi. Pojan nimi on Teo ja piirretty oli Ava, Riko ja Teo :D Tytön kutsumanimi oli jo pitkään pyörinyt mielessä ja toiset nimet löytyi nimikirjasta.

Esikoiselle mulla oli nimi valmiina, mutta kuopukselle ei. Sitten vaan yhtenä iltana telkkaa kastellessa jonkun haastataltavan hepun nimi osui silmiini ja siinä se oli. Mies sai sitten valita lapselle toisen nimen, kun muuten ei olisi yhteisymmärrykseen päästy kuitenkaan.

Suvusta on molemmat nimet. Tutkiskele vähän taaksepäin, erityisesti sinne vanhempiesi vanhempiin ja siitä pidemmälle. Sieltä löytyy monet nyt niin tosi hienolle kuulostavat nimet..

Meillä on ollut nimi valmiina kaikille paitsi neloselle (tyttö). Sitä mietittiin vielä muutama viikko ennen nimenantojuhlaa, ja lopulta nimi löytyi ihan sattumalta nimikirjaa n:nen kerran selatessa. Aiemmin olin sivuuttanut sen nimen mutta yhtäkkiä tuntuikin juuri tälle tytölle sopivalta. Siihen sitten olikin jo helpompi valita molemmille mieleinen toinen nimi.

Listattiin miehen kanssa molemmat erikseen suosikkejamme nimikirjasta. Sitten laitettiin listat vierekkäin ja alettiin katsoa löytyykö samoja tai samankaltaisia. Keskustellen ja kokeillen löytyi mieluisat ja oman näköiset nimet.

Me ei mietitty odotusaikana nimeä ollenkaan. Kahdesta syystä; lapsen sukupuoli haluttiin pitää yllärinä emmekä lämmenneet ajatukselle keksiä nimi sekä tytölle että pojalle, minkä lisäksi molemmat olimme sitä mieltä että "Reijo" ei sitten välttämättä vaikutakaan yhtään reijomaiselta, jolloin koko nimen pohtiminen on mennyt hukkaan.

Pojalla oli nimijuhlat parin kuukauden iässä, ja noin viikkoa ennen päätimme nimen. Viikkotolkulla hän oli vain "Poika", ja jossain vaiheessa olinkin varma että sen nimiseksi se pian jää. Mutta luonne tuli esiin hyvin jo ensimmäisten viikkojen aikana eikä se nimen löytäminen ollut sitten ollenkaan vaikeaa. Listattiin miehen kanssa omat ehdotuksemme ja tämä nimi löytyi molemmilta.

Yhteistyössä