Miten siitä synnytyksestä VOI selvitä hengissä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv38

Vieras
Minulle ei voida laittaa mitään puudutteita allergian vuoksi ja ainoat kivunlievityskeinot ovat ilokaasu ja lämpimät kääreet...
Olen synnyttänyt näillä avuilla jo useamman ja hetkenä minä hyvänsä olen jälleen siinä hommassa...mutta kun tuntuu, etten JAKSA enää sietää sitä tuskaa!! :ashamed: Vaikkeipä tässä paljon vaihtoehtoja ole. :saint:

Kaikki vinkit tänne, kuinka sietää sen pahimman rutistuksen parhaiten!?!
Ponnistusvaihe ei ole minulle ollut koskaan tuskaa, mutta ne minuutit/vartit ennen sitä..........................

Sillä kivulla on tarkoitus, se ei ole ns. "pahaa" kipua vaan auttaa sua saattamaan vauvan maailmaan :)

sun kannattaa tutustua http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/ :)

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
sisulla... en mä osaa muuta sanoa. ite roikuin kuopusta synnyttäessä ilokaasuletkussa kuin henkeni kaupalla ja hengissä selvittiin :heart:

No juuri silleen olen selvinnyt aiemmista synnytyksistä, mutta se on jotenkin niin karmeaa........ :ashamed:

Ilokaasulla olen 2 synnyttäny ja juur siinä vaiheessa kun tuntuu että sattuu jo ihan stanasti ilokaasusta huolimatta niin kätilö antanu luvan ruveta ponnistelemaan hissukseen samalla niin se tavallaan helpottaa siihen kipuun =)

Pahinta tosiaan on juuri ne viimeiset hetket ennen ponnistusta. Itse pidin vaan silmiä kiinni ja kärsin, ajattelin, että jokainen sekuntti vie lähemmäksi loppua.
Tsemppiä, et ainakaan siihen kipuun kuole! =D

Alkuperäinen kirjoittaja Pieru:
Pahinta tosiaan on juuri ne viimeiset hetket ennen ponnistusta. Itse pidin vaan silmiä kiinni ja kärsin, ajattelin, että jokainen sekuntti vie lähemmäksi loppua.
Tsemppiä, et ainakaan siihen kipuun kuole! =D

vaikka sillä hetkellä kyllä tuntuu siltä

4 synnytystä 2 luomuna. Tieto siitä, että kipu tuo vauvaa lähemmäs sinua...ja tieto siitä, että se kipu lakkaa ihan oikeesti kun vauvan pää on pihalla.

Pelkään, että se kipu vie tajun (mikä ei varmaan mitenkään harvinaista edes)...mutta onko se vaarallista? Ei ole koskaan taju mennyt, mutta tajunnan rajamailla olin nuorimmaisen kanssa ja se oli vähän pelottava kokemus jotenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja rv38:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
sisulla... en mä osaa muuta sanoa. ite roikuin kuopusta synnyttäessä ilokaasuletkussa kuin henkeni kaupalla ja hengissä selvittiin :heart:

No juuri silleen olen selvinnyt aiemmista synnytyksistä, mutta se on jotenkin niin karmeaa........ :ashamed:

Luota luontoon, se kyllä tietää mitä se tekee :)

:hug:
Luin ennen kuopuksen synnyttämistä kämmenen akupisteistä, jotka saisi "laukaistua" luovuttamaan endorfiinia elimistöön kampaa kämmenessä puristamalla aina supistuksen tullen. Sain kyllä kivunlievitystä, mutta olin sitä saadessani jo 12 tuntia kiemurrellut supistusten kourissa kamman kanssa. Koin sen auttavan. Tässä linkkiä akupisteistä: http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

No en ole allerginen lääkkeille, mutta mulle ei ehditty mitään amtamaan ja ilokaasu ei toimiut. Juu mutta elossa ollaan vaikka rankkaa oli olis kyllä ollut helppo synnytys jos muksu olis ollut , messissä mutta pah :D Piti hangotella vastaan.

Yhteistyössä