Miten selvitä pahoinvoinnista kotona pienen lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ... epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

... epätoivo

Vieras
Onnellisessa tilanteessa olen, pieni lapsi kotona ja toinen tulossa :)
Mutta tää pahoinvointi on karseeta! Kun pitää jaksaa leikkiä pienen viipeltäjän kanssa ja vaihtaa haisevia vaippoja ja syöttää toiselle ruokia jotka "haisee" ja kuvottaa koko ajan...
Sitten toinen ongelma on kun, meidän esikoinen nukkuu huonosti, heräilee vähän väliä, yöt on välillä mullakin hyvin katkonaisia ja sitten noustaan kuudelta. Ei vain jaksaisi! Ekaa odottaessa nukuin kaikki illat töiden jälkeen, nyt se ei ole mahdollista.

Tiedän ettei pitäis valittaa mutta onko kohtalotovereita? Onko kelläkään vinkkejä miten jaksaa?

Joo täälläkin kuvottaa syöttäminen ja vaipanvaihto. Ja hermo menee tosi kireeks, jos unet jää liian lyhyeks. Koita nukkua päiväunien aikaan ja mene samaan aikaan nukkumaan illallakin. Jätä suosiolla alussa siivoilut ja muu väsyttävä väliin :) Ulkoilua suosittelen myös. Ei tarvii viihdyttää lasta vaan voi vaan seurailla ja istuskella vaikka. Varmasti helpottaa kuvotukset ja väsymys kunhan pääset pidemmälle! Tsemppiä!

Täällä kohtalontoveri, lapsista vanhempi 4v ja nuorempi 9kk. Päikkäritkään ei onnistu, kun esikoinen ei enää suostu nukkuu... mies auttaa ihanan paljon, etenkin kun on nyt isyyslomalla :). Mulla helpottaa tuoremehu etovaan oloon, etenkin ananas, mikä ei normaalisti menis alas, kun on niin kamalan makeaa.
Mun neuvona onkin, et mahdollisimman paljon apua muilta, joko mieheltä, ystäviltä, vanhemmilta tai vaikka naapureilta. Ei se pahoinvointi&väsymys yleensä koko raskautta kestä, alku vaan on se pahin.

Meillä 1,5 v kakoi ja "oksensi" vieressä, kun äitiki oksensi... Pottailusta selvittiin, kun istuin eteisessä tai laitoin talouspaperin palat nenään. Ruoka oli molemmilla lähes täysin tietyistä kasviksista tehtyä kasvisruokaa, paitsi milloin isä oli laittamassa. Puistossa käytiin säällä kuin säällä 2-3 kertaa päivässä, koska siellä sai istua rauhassa. Ulkona ei myöskään oksettanut yhtä pahasti, mutta silti saatoin oksentaa heti kun päästiin omalle portille. Onneksi pahoinvointi lähes lakkasi normaaliaikaan, mutta koko raskausajat olen saattanut yökkiä biojätteen ym. hajuja... Tsemppiä!

Yhteistyössä