Miten selvitä ilman rattaita/vaunuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
Miten onnistuisi kaupungissa asuminen ilman rattaita taaperolle ja ilman vaunuja tulevalle vauvalle? Ei sitä kai voisi sitten kovin kauas kotoa koskaan lähteä, kun miettii että pitäisi mukana olla laukku/reppu ja kantoliina... ? Miten kaupassa käyminen sitten? Pitäisi kantaa kauppakassit ja vauva ja ehkä vielä huutava taaperokin kotiin?

Miten siinä onnistuisi? Tuntuu olevan status-juttu äitien keskuudessa se, että ei tarvitse menopelejä :D

No me käytetään vaunuja ihan minimaalisen vähän, kun kuljetaan yleensä pyörällä. Esikoisella oli kyllä vaunut mutta ei niillä mitään tehnyt, kun hän ei suvainnut niissä viihtyä :D

Statuksesta en tosin tiiä mittään, meillä mennään siitä mistä helpoimmin päästään.

No mä en selviäis. Kärryillä on just hyvä kuskata niitä kauppakasseja ja puistoillessa hiekkaleluja ym. Ehkä joku perässä vedettävä kärrykassi ja kantoliina kävis jos ois vaan yksi vauva.

Kahden pienen kanssa ei onnistuis, mutta ei vaunuitta/rattaita oleminen ole yhden lapsen kanssa ollu mikään ongelma. Vaunukopassa tyttö on ollut ehkä 4 kertaa, yksi niistä synnärillä. Rattaita alettiin käyttää enemmän ku tyttö oli jotain 1v3kk. Nyt taas jo harvemmin rattaat käytössä, ja ilman pärjätään vallan hyvin. Tyttö täytti just 2v.

Jos ei liiku paljon niin mihinkäs niitä sit tarvii.

Meillä rattaista tarvittiin päivittäin jo vauvavuonna, päikyt nukkui rattaissa ja kävin kävelyllä, ei olis tullut mieleen käydä sykettä nostavalla kävelyllä että vauva olisi rintarepussa.

Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Mä en edes yrittäisi selvitä. Miksi ihmeessä, kun rattaat on niin kätevät?

Musta ne on suurimman osan ajasta hankalia ja edessä =/ Talvella olivat ihan jees, mutta oli kyllä helpompaa pienen vauvan kaa olla ihan ilman. Pääs helpommin liikkumaan.

No vaikka siten selviytyy, että ensin rengasliina, sitten trikoinen ja seuraavaksi kantoreppu. Ihan päivittäisessä käytössä ja useita kertoja vielä. Vaunut kun eivät olisi mahtuneet hissiin eikä muuta säilytyspaikkaa ollut. Kauppakasseja ei tarvinnut kantaa kun perässävedettävällä sai kätevämmin ostokset kotiin.

Vaatekaupoilla tietysti vähän haasteellista sovitella, mutta säästyipä nekin rahat. Myöhemmin meillä oli matkikset kyllä, mutta niiden kanssahan ne ostokset vasta hankalat onkin (siis ihan sateenvarjotyyppiset).

Näin se käy ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tosi helposti. Liina eteen ja reppu taakse.

Ruokaostoksille voi ostaa sellaisen perässä vedettävän mummokärryn.

En nyt tiedä onko tuo tosi helppoa, varsinkaan jos lapsia kiukuttaa ja kannettaa on paljon jne. :D

Yhden lapsen kanssa ymmärrän jos vanhemmalla on motivaatio kantamiseen eikä tykkää työnnellä vaunuja niin silloin se voi olla ihan kätevääkin. Kuitenkin yhden kantaminen on kevyempää kuin kahden ja silloin saa keskittyä siihen yhteen lapseen rauhassa.

Toki kaikenlaisesta selviää, mutta silti uskon että vauvan ja taaperon (=alle 2v) kanssa helpottaa arkea jos on ede sjonkinlaiset vaunut/rattaat käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Musta ne on suurimman osan ajasta hankalia ja edessä =/ Talvella olivat ihan jees, mutta oli kyllä helpompaa pienen vauvan kaa olla ihan ilman. Pääs helpommin liikkumaan.

Peesi tähän. Kantorepun kanssa pääsee esim. kaupungissa (tai metsässä) kulkemaan sata kertaa helpommin kuin kärrien kanssa. Ja ostokset meillä tosiaan kulkee kotiin pyörän peräkärryssä, että rattaita ei tarvita siihenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Reppu? Mummokärry?? Ei ikinä!!

No, ap ei ole tainnut tehdä ostoksia muualla euroopassa....

:D

Niin niin, olen suomalainen ja se onkin ainoa häpeäni, en ole shoppaillut Euroopassa. Tai siis olen kyllä monesti mutten lapsen kanssa.

No, miten siellä suuressa ja hienossa Euroopassa sitten shoppaillaan?

Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:

Reppu? Mummokärry?? Ei ikinä!!

No, ap ei ole tainnut tehdä ostoksia muualla euroopassa....

:D

Niin niin, olen suomalainen ja se onkin ainoa häpeäni, en ole shoppaillut Euroopassa. Tai siis olen kyllä monesti mutten lapsen kanssa.

No, miten siellä suuressa ja hienossa Euroopassa sitten shoppaillaan?

Sitäpä vaan sitä, että ei ne nyt niin mummokärryjä siellä ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Peesi tähän. Kantorepun kanssa pääsee esim. kaupungissa (tai metsässä) kulkemaan sata kertaa helpommin kuin kärrien kanssa. Ja ostokset meillä tosiaan kulkee kotiin pyörän peräkärryssä, että rattaita ei tarvita siihenkään.

Minun mieletsä tuo on riippunut tilanteista. Esimerkiksi monesti oli helpompi lähteä koiran aknssa lenkille ilman niitä rattaita, sai paljon kevyemmin ja vapaammin kävellä metsäpoluilla jne. Samoin esim lähikauppaan tai ostoskeskukseen jonne mennään bussilla (bussin vaunupaikat usein täynnä ) oli helpompi mennä ilman tiellä olevia kärryjä.

Sitten taas jos lähti pidemmälle päivän reissulle ja mukana oli vauva joka nukkui hyvin rattaissa ja sitä muutakin tavaraa mitä sai siihen samaan kyytiin mahtumaan niin rattaat kyllä helpottivat.

Yhteistyössä