[QUOTE="Ninni";29422092]Minut sai tänään tytön kysellessä asiasta epäröimään se, etten oikein tiedä mitä yleisesti on sopivaa 4 vanhalle kertoa. Eli jos sitten tarhassa huutelee että pippeli menee pimppiin, niin järkyttyvätkö muiden vanhemmat tms?[/QUOTE]
Okei, ymmärrän tän kyllä hyvin. Mulle itelle on aiemmin ollut, ja on toki vieläkin, vaikea puhua tämmösistä asioista ja jos kasvattaisin lasta yksin niin varmaan keksisin jotain soopaa. Mutta onneks lapsen isä on hyvin suora ja pitää tämmösiäkin asioita luonnollisina eikä ihan ymmärrä sitä miksi lapselle pitäis valehdella. Ja oon itekin alkanut miettimään, että niin.. ei ne lapset mitään tyhmiä ole ja en tahdo, että mun kainostelevaisuus ja kiusallinen olo näin luonnollisissa asioissa siirtyy omaan lapseen.
Joten kannatan nykyään sitä, että suoraan vaan kertoa miten asiat on ja tuskin se lapsi mitään huutelee.. jos huutelee niin se on niiden vanhempien häpeä jos eivät kestä sitä, että oma lapsi saa tietää totuuden. Jos tilanteen pitää mahdollisimman vähän kiusallisena niin lasta luultavasti ei enää kiinnosta koko asia pitkään aikaan eikä siitä tule sellainen erityinen asia mitä pitäs huudella. Kielletyt asiat on aina kiinnostavampia.