Miten selittää lääkäri laskut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Olen 19 -vuotias ja sain hetki sitten tietää olevani raskaana. Abortti on jo varattu, sekä lääkäri käynnit tehty.
Mietin sellaista asiaa, että kun kuitenkaan en tästä vanhemmille haluaisi kertoa ja aiheuttaa lisää stressiä niin miten voisin selittää laskut? Itse sairaala laskun abortista saan suoraan käteen sairaalasta, joten tällä ei väliä. Nämä terveyskeskus käynti laskut taas kun tulevat kotiin, niin niille pitäisi jokin selitys keksiä...
Tiedän typerää valehdella ja pitää omana tietonani, mutta näin nään tilanteen parhaaksi omalle kohdalleni.
Laskut kyllä pystyn itse myös maksamaan, mutta kun he ehtivät nähdä ne haettaessa postia. Toki he eivät niitä avaa, mutta varmasti kyselevät. Tilanne stressaa minua paljon ja siksi ajattelin täältä kysyä jos joku pystyisi auttamaan.
Ps. en kaipaa mitään negatiivista palautetta tai teidän mielipiteitänne tilanteestani, vain vastauksen kysymykseen.
Kiitos jo kovasti!

Selkä jumittaa niin Fysioterapian käyntimaksu. Hammaslääkäri/suuhygienisti tarkistusmaksu, tai kävit gynellä tarkistuksessa tai jotain tutkimuksia kuukautiskipuihin tai ehkäisyyn liittyen.

Tarkista saatko sähköisenä laskut. Voit myös kysyä, voitko hakea laskun (kerro syy).
Jos ei, niin aina voi valehdella asian koskevan ehkäisyä tmv. naisten perus hoidettavia juttuja.

Olet aikuinen etkä tilivelvollinen vanhemmillesi ja kannat vastuun omalla tavallasi. Ymmärrän hyvin, ettet halua aiheuttaa vanhemmilesi pettymystä tai huolta, toivottavasti sinulla on kuitenkin joku tukena tarvittaessa.

Pitää vähän herätellä näitä joilla ehkäisy on ”pettänyt”.
Herätellä? Eiköhän ap tiedä tilanteensa itse. On vain häijyä alkaa syyttelemään toista ilman mitään todellisuuspohjaa. Miksi se on sun vastuulla moralisoida toisten tekemisiä, varsinkin, jos nimenomaan pyydetään, ettei tarttis?
Asia voi sun mielestäs olla miten paha ja tuomittava tahansa, siihen saattaa liittyä synninkin käsite, mutta sä et todellakaan ole mikään moraalinvartija, kannattais pitää mielipiteet ihan omana tietona.

Jokaisessa ehkäisymuodossa luvataankin 100% ehkäisyteho :confused:
Pidättäytyminen on ainut 100% varma ehkäisymuoto, joka voi myös pettää alkoholin tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisena. Joten herätellään vain lääkefirmoja todellisuuteen (y)
Nii, eiks ne ole jtn. 98% tai semmosta. Monta paria vuosittain harrastaa seksiä ja jos vahinko tapahtuu, niin mistä ne lähtee kyseleen. Mun mielestä ei ole ihme, jos vaikka kaikki kävis täällä.

Yhteistyössä