miten se vaikuttaa sinun elämääsi jos minun uros koirani astuu useamman nartun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En pysty käsittämään joitakin ihmisiä sain juuri sähköpostia että montako narttua saa minun urokselle tälle keväälle pennut (kun kahdessa myynti-ilmoituksessa on sama uros kuulemma kuvassa)

voisiko joku selventää tätä? vaikka minun uros koira olisi astunut 10 narttua niin miten se vaikuttaa kenenkään elämään tai edes kuuluu kenellekkään?
käsittääkseni on ihan laillista tarjota oma uros astutukseen. en voi käsittää ihmisiä jotka puuttuu toisten ihmisten elämään mitä kummallisemmissa asioissa.

siksi toisekseen kukaan ei kyllä voi pelkän kuvan perusteella tietää että on kyse samasta uroksesta( nimittäin samanrotuiset ja väriset urokset nyt on samannäköisiä.

tavallaan ärsyynnyn turhasta , mutta alkaa risomaan kaiken maailman turhasta kitisijät ja toisten elämään puuttuvat kiusantekijät.

- esim.yksi naapuri kun muutettiin eikä vielä ollut autopaikkaa kävi 3 kertaa oven takana sanomassa että ei autoa saa pitää siinä missä on(ei pysäköintikieltoa) eikä vaarantanut liikennettä. sama naapuri valitti asiasta lapsille ja lasten kavereille. lopulta ärähdin että jos ei ala loppua niin lähtee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä.

mikä v.ihmisiä riivaa

Vaikka se mikä omassa tosissani on ongelma. Populaatio ei ole järin suuri ja joku aivoton on hoonannut urostaan joka paikkaan niin että suomesta et löydä yhtäkään koiraa jonka suvussa samainen matador uros ei ole kerran tai kahdesti.

Se nostaa sukusiitosta ja elinvoimaisuus pienenee. Kyllä se kaksi pentuetta riittää jossei siinä kourassa ole jotain helvetin ihmeellistä. Suomi on kodittomia ja sairaita koiria pullollaan joten lisää ei mitenkään kipeästi tarvita. Rahahan tuossa ihmisellä on takana jos hakkuuttaa urosta liikaa monella nartulla
.

Vaikka se mikä omassa tosissani on ongelma. Populaatio ei ole järin suuri ja joku aivoton on hoonannut urostaan joka paikkaan niin että suomesta et löydä yhtäkään koiraa jonka suvussa samainen matador uros ei ole kerran tai kahdesti.

Se nostaa sukusiitosta ja elinvoimaisuus pienenee. Kyllä se kaksi pentuetta riittää jossei siinä kourassa ole jotain helvetin ihmeellistä. Suomi on kodittomia ja sairaita koiria pullollaan joten lisää ei mitenkään kipeästi tarvita. Rahahan tuossa ihmisellä on takana jos hakkuuttaa urosta liikaa monella nartulla
.

Ja kakkonen lisää vielä että minun elämään sinun koirasi astumiset ei vaikuta ja se on täysin sinun asia paljonko jälkeläisiä koirallesi annat tulla. Se minä on viisasta on sitten aina omistajan omalla tunnolla. :) musta yksi vanha kasvattaja kerran sanoi hyvin että parasta kasvattamista on jättää jalostamatta. Mutta toki jos sulla on hyvä koira ni mikä jottei. Koira maailma on täynnä kateutta ja paskan jauhantaa, kannattaa heti alkuun ottaa paskasuodatin käyttöön ja sen sijaan imuroida kokeneitten asiallisten kasvattajien vinkit itselleen. Jotenski kuiten ajattelen että me koirien kasvattajat ollaan asiakaspalvelutyössä ja halutaan tuottaa niitä laadukkaita karvakorvia joista olisi sitten sitä iloa elämään, eikä pelkkää huolta ja klininkkamaksuja :)

Ei voi mitään, mutta sinusta tulee mieleen yksi yksinkertainen naapuri.

Hän esimerkiksi pysäköi oven edessä, kun ei ollut autopaikkaa. Ei siinä pysäköintikieltoa ole, ainut vaan, että siihen oven eteen ei ole sallittu kuin huoltoajo :ROFLMAO: Kaipa hän katsoi, että se on huoltoajoa. Tosin jos vaivautuisi lukemaan järjestyssäännöt, niissä on mainittu, että pihalla pysäköinti on kielletty. Vastaavia idiotteja kyllä löytyy, sinne oven eteen päästäkseen pitää ensin ajaa talojen välistä pelastustietä pitkin, mihin pysäköinti on ehdottomasti kielletty. Eikö siellä sitten ole aina joku pysäköinyt, kaikista ahtaimpaan paikkaan :confused: Pitäisi varmaan ottaa kuvia niistä kiinteistönvälittäjien autoista ja laittaa kuvia iltalehtiin, eivät taida olla mitään penaalin terävimpiä kyniä, kun eivät tajua pysäköidä kadun varteen muutamaa metriä kauemmas, missä pysäköinti on sallittu tai sitten sinne huoltoajoalueella, missä ei tuki tuota väylää.

Ja on ihan pakko ihmetellä, etkö itse tajua mitä haittaa on siitä, että samalla koiralla tehdään jatkuvasti pentuja.

Yhteistyössä