Miten se tytöttely on niiin kamalaa

Deleted member 149094
Kai se riippuu myös tilanteesta. Missä yhteydessä ja kuka tytöttelyä käyttää ja mikä on tytöttelyn tarkoitus.
Tai sopiiko se esimerkiksi murteeseen.
Siinä on äkkiä väheksyvä ja alentuva sävy. Tai kummallinen, jos puhutaan vaikka alansa kovan luokan ammattilaisista ja joku ensimmäisen vuoden opiskelijatyttö tytöttelee kakskytä vuotta työkokemusta omaavaa naista.
Mä en tiedä, kuka sua tytöttelee, mut en mä usko, et ostaisin vaikka lehteä, jos puhelinmyyjä soittais ja sanois, et tilaahan tyttö Avotakka, saat kaupanpäälle rannerenkaan.
 
Kai se riippuu myös tilanteesta. Missä yhteydessä ja kuka tytöttelyä käyttää ja mikä on tytöttelyn tarkoitus.
Tai sopiiko se esimerkiksi murteeseen.
Siinä on äkkiä väheksyvä ja alentuva sävy. Tai kummallinen, jos puhutaan vaikka alansa kovan luokan ammattilaisista ja joku ensimmäisen vuoden opiskelijatyttö tytöttelee kakskytä vuotta työkokemusta omaavaa naista.
Mä en tiedä, kuka sua tytöttelee, mut en mä usko, et ostaisin vaikka lehteä, jos puhelinmyyjä soittais ja sanois, et tilaahan tyttö Avotakka, saat kaupanpäälle rannerenkaan.
puhelinmyyjät tuskin tytöttelee
 
Deleted member 149094
voi kuule, puhelinmyyjälle ihmiset saanoo kaikenlaista
Niin varmasti. Tosin, sanoo ne puhelinmyyjätkin kaikenlaista.. Suu käy joskus nopeampaa kuin ajatus.
Mut mietittyäni asiaa, ei puhelinmyyjää voi tytötellä tai pojitella suoraan. Jos nuori myyjä soittaa, voi ehkä kaverilleen tai puolisolleen sanoa, et puhelinmyyjätyttö/-poika soitti ja tarjosi tällaista.. Mut niin.. Miksi.
Jotain tekemistä iän kanssa täytyy olla.
 
vierailija
Ai teini ei ole enää tyttö? Entä poika? Aikuinen on kun täyttää 18v.
Yhdeksäntoista suomenkielessä, enkussa nineTEEN, ja toi lopuhan tarkoittaa teiniä. Tykkäsitkö itse teiminä enemmän siitä, että kutsuttiin teiniksi vai kutsuttiinko sinua vielä silloinkin vauvaikäiseksi pikkutytöksi? Ja jos nyt pilkkuja halutaan viiöata, niin, kyllä olet 18 vuotiaana täysi-ikäinen mutta henkisesti vuoden pari senn jälkeen ajattelutapasi on edelleen kuin teinillä.
 
Deleted member 149094
Yhdeksäntoista suomenkielessä, enkussa nineTEEN, ja toi lopuhan tarkoittaa teiniä. Tykkäsitkö itse teiminä enemmän siitä, että kutsuttiin teiniksi vai kutsuttiinko sinua vielä silloinkin vauvaikäiseksi pikkutytöksi? Ja jos nyt pilkkuja halutaan viiöata, niin, kyllä olet 18 vuotiaana täysi-ikäinen mutta henkisesti vuoden pari senn jälkeen ajattelutapasi on edelleen kuin teinillä.
Sanoks sä teinejä teineiksi?
Ihan perstuntumalla arvioisin, et se on vielä pahempi, kuin aikuisten tytöttely.

Poikia saa vissiin henkisen iän perusteella alkaa kutsuun miehiksi joskus viis-kuuskymppisinä..?
 
Yhdeksäntoista suomenkielessä, enkussa nineTEEN, ja toi lopuhan tarkoittaa teiniä. Tykkäsitkö itse teiminä enemmän siitä, että kutsuttiin teiniksi vai kutsuttiinko sinua vielä silloinkin vauvaikäiseksi pikkutytöksi? Ja jos nyt pilkkuja halutaan viiöata, niin, kyllä olet 18 vuotiaana täysi-ikäinen mutta henkisesti vuoden pari senn jälkeen ajattelutapasi on edelleen kuin teinillä.
Joo joo, tiedän tuon -teen jutun. Mua on tytötelty aikuisena.
 

Yhteistyössä