Miten se oli painonnousun laita ALKUrakaudessa? Miten pitää paino kurissa, kun KOKO AJAN on nälkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Edellisessä raskaudessa nousi ensimmäisen kolmanneksen aikana paino 6,5kg! (neuvolakorttia tutkin.) Syömällä siis, se oli ainoa mikä auttoi pahaan oloon. Ja koko ajan oli nälkä.

Nyt olen taas raskaana ja taas on koko ajan nälkä! Öklötyskin helpttaa, kun vähän syö.

En kuitenkaan haluaisi tällä kertaa ylimääräsiä kiloja. Miten se onnistuu? Neuvoja?

Himojen kohteena on kaiken kukkuraksi roskaruoka, jota en KOSKAAN muuten syö! :o Nyt viikkoja vasta vajaa 6 ja jo on kilo läskiä tullu. :|

Nyt muuten en kaipaa vastauksia, että "paino laski 10kg, kun yrjösin koko ajan". ;) Se ei auta, kun en minä oksenna. Minulla siis ei koko oksennus refleksiä ole, joten on pakko hallita pahaa oloa jotenkin muuten. :(

Mulla nyt molemmissa raskauksissa tippu paino ekoilla viikoilla jonku 5 kiloa.
ekassa raskaudessa lähtöpainoon pääsin viikolla 21 ja tässä raskaudessa mennään 22 viikkoa ja vieläkään ei ole paino lähtöpainossa.
Tosin tässä raskaudessa lähtöpaino olikin paljon korkeempi kuin edellisessä raskaudessa joten ei niin väliksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos et ottaisi tuosta painonnoususta mitään stressiä. Kyllä ne ylimääräiset kilot sitten raskauden jälkeen pois saa, jos haluaa.

Juu, ihan oikeassa olet. Tämä on lähinnä ennaltaehkäisyä; esikoisen synnyttyä minulla oli kamala kiire saada kilot pois ja nyt keskittyisin sitten mieluummin vauvaan (siperia opettaa). Ja eihän se nyt ole hyväkään niin paljoa lihoa, diabetes-riski ja kaikki... :|

mä voin luvata että se nälän tunne hiipuu toisella kolmanneksella ja loppu kolmanneksella sulla ei ole ruokahalua lainkaan...mä söin kuin hevonen eka kolmanneksen(oikeesti 3krt viikossa pizzalla),sit se nälkä hiipu ihan normiasteelle ja nyt kun olen loppusuoralla niin ei tule enää lainkaan nälän tunnetta,sen verran maha painaa mahalaukkua lyttyyn jo...

minua kuvotti ja nälätti viikoille 20 asti ja siihen auttoi vain pieni naposetlu. Pala ruisleipää, porkkanaa, rusina tai pari, salmiakin imeskely. En mättänyt kaksin käsin, vain sillai et suussa mutustelin pientä lähes tautotta. Normaali ateriakin tuli syötyä parissa erässä, kun en jaksanut kerralla kaikkea, ei ennen raskautta vaan ollut mitään ongelmia.. Painoa oli tullut viikkoon 22 mennessä vajaa 3kg, mutta etuna oli kaiken makean inho ja monien ex-herkkujen kammot hajut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Edellisessä raskaudessa nousi ensimmäisen kolmanneksen aikana paino 6,5kg! (neuvolakorttia tutkin.) Syömällä siis, se oli ainoa mikä auttoi pahaan oloon. Ja koko ajan oli nälkä.

Nyt olen taas raskaana ja taas on koko ajan nälkä! Öklötyskin helpttaa, kun vähän syö.

En kuitenkaan haluaisi tällä kertaa ylimääräsiä kiloja. Miten se onnistuu? Neuvoja?

Himojen kohteena on kaiken kukkuraksi roskaruoka, jota en KOSKAAN muuten syö! :o Nyt viikkoja vasta vajaa 6 ja jo on kilo läskiä tullu. :|

Nyt muuten en kaipaa vastauksia, että "paino laski 10kg, kun yrjösin koko ajan". ;) Se ei auta, kun en minä oksenna. Minulla siis ei koko oksennus refleksiä ole, joten on pakko hallita pahaa oloa jotenkin muuten. :(

Mikset voisi syödä kuitenkin terveellisesti...ruisleipää, hedelmiä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja niin?:

Yritänhän minä. Mutta jostain syystä nyt sorrun herkemmin herkkuihinkin. Ja nousee se paino ruisleivälläkin. Ja se roskaruoka...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:

Yritänhän minä. Mutta jostain syystä nyt sorrun herkemmin herkkuihinkin. Ja nousee se paino ruisleivälläkin. Ja se roskaruoka...

No älä sorru herkkuihin, eihän tuossa muu auta. Ei se paino samalla tavalla ruisleivällä nouse kuin vaikka pizzalla tai suklaalla. Tuskin se roskaruoka hyvää tekee vatsassa kasvavalle vauvallekaan...ns. turhia kaloreita.

viinirypäleitä vaan käden ulottuville ja kohta alkaa saamaan mansikoita ja vesimeloni on myös kesä ruokaa.. Ja mä lisäsin liikuntaa niin pystyi syömään ennemmän. nyt rv 25 ja paino on lähtöpainossa ja mä olen kanssa syönyt kun hevonen ja namia menee ihan hirveästi. Joku lohdutteli et keskiraskaudessa halut vähenee, mulla vaan lisääntyy ja nyt tuntuu et kiloja alkaa ropisee, ainakin noiden hemujen takia..
tsemppiä!

Yhteistyössä