Miten se nyt menee sitten sen kuumeen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun terkkarista sanottiin pari vkoa sitten kun 7,5kk tyttö oli kipeenä ja oli 38 astetta pepusta, että se ei ole kuumetta vaan lievää lämpöä. No netistä sitten luin sairaslapsi.com:ista, että kuumeraja pepusta on aamulla 37,5 ja illalla 37,5.

No tyttö tuli taas tänään kipeäksi, aamupäivällä kuumetta 38,6 ja nyt kahden supon jälkeen ollut 37,9.. eli onko nyt kuumeinen vielä vai ei?

Ja muksu on nukkunut lähes koko päivän, nyt on hereillä ja konttaa menemään..

Minä olen aina pitänyt 37,5 yli menevää lämpönä ja 38 ylöspäin kuumeena, noin pienellä, isommilla sitten päälle 37 on pientä lämpöä, silti kuumeen rajana tuo 38 :whistle:

Taitaa tässäkin olla yhtä monta oikeaa kun on mittaajaakin :/

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Minä olen aina pitänyt 37,5 yli menevää lämpönä ja 38 ylöspäin kuumeena, noin pienellä, isommilla sitten päälle 37 on pientä lämpöä, silti kuumeen rajana tuo 38 :whistle:

Taitaa tässäkin olla yhtä monta oikeaa kun on mittaajaakin :/

Niin ja vielä mittaajien lisäksi lasta. Meillä lapsilla on alhainen peruslämpö ja jos heillä on 37,5 astetta lämpöä niin on meillä kuumetta, ei jaksa touhuta. pötköttää vaan sohvalla tai nukkuu.

Mihin ap nyt tarttet sitä tietoa onko lämpöä vai kuumetta? Eikös lapsen vointi ole pääasia ja sen ratkaiseva tekijä mm. hoitoon viemisessä?

Yhteistyössä