Miten sanotaan ruotsiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tala svenska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tala svenska

Vieras
Minä harrastan......

Minun perheeseeni kuuluu.....

On kohta puoliin koulussa alkamassa ruotsin opinnot ja olen miettinyt koko ajan ruotsin puhumista + noita ihan yksinkertaisia itsensä esittelemisen lauseita. Kun jos vaikka opettaja haluaakin, että heti aletaan puhumaan ruotsia tuosta vain, niin olisi noloa, jos ei osaisikaan kaikkea sanoa oikein. Pitää suunnitella näin etukäteen jo itsensä esittelemispuhe, niin se tuo varmuutta omaan puheeseen.

Mina hobbyn är.... Jag är intresserad av... På min fritid brukar jag läsa, titta på tv, gå på bio osv. Jag tycker om att läsa, skriva, laga mat, gymnastisera....

Min familj består av ..... / Till min familj hör....

Suomi on oikeasti kaksikielinen maa! Joten minusta se pakollinen 3 vuoden ruotsin opiskelu ei ainakaan hukkaan mene! Lopettakaa höpötys jostain "pakkoruotsista". On totta että ruotsi on monille vaikeaa (itsellenikin), mutta jos olisin itse saanut 7 luokalla valita, että alanko lukea ruotsia niin en varmasti olisi aloittanut. Nykyään olen kyllä ihan iloinen, että osaan sanoa "jag heter X och jag är 18 år gammal". Minun mielestäni ruotsin opetus pitäisi alkaa 3 luokalla ja englannin vaikka 6 luokalla kun osaan itsekin täysin englantia, mutta ei tuo peruskoulun ruotsi oikein riitä... Käteen jäi vain "alla yrken behövs" :D

[QUOTE="Juju";29193132]Suomi on oikeasti kaksikielinen maa! Joten minusta se pakollinen 3 vuoden ruotsin opiskelu ei ainakaan hukkaan mene! Lopettakaa höpötys jostain "pakkoruotsista". On totta että ruotsi on monille vaikeaa (itsellenikin), mutta jos olisin itse saanut 7 luokalla valita, että alanko lukea ruotsia niin en varmasti olisi aloittanut. Nykyään olen kyllä ihan iloinen, että osaan sanoa "jag heter X och jag är 18 år gammal". Minun mielestäni ruotsin opetus pitäisi alkaa 3 luokalla ja englannin vaikka 6 luokalla kun osaan itsekin täysin englantia, mutta ei tuo peruskoulun ruotsi oikein riitä... Käteen jäi vain "alla yrken behövs" :D[/QUOTE]

Sex år :rolleyes:

Yhteistyössä