Miten sanoa kaverille imettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En tiedä miten sanoa kaverille tästä. Hänellä jo neljäs lapsi ja tyyli ollu aina sama. Eli kun alkaa imettämään niin aukaisee paidan niin että koko rinta paljastuu. Jos esim huppari niin vetää vain vetoketjun auki ja alkaa imettämään. Alupaidasta vaan kiskoo sit rinnan ulos kaula-aukon kautta. Ikinä ei ole harsoa tms suojana.

Meillä on teini ikäisiä poikia ja tätä ei hävetä yhtään imettää niidenkään nähden. Pojat todella vaivautuneita ja katoavatkin paikalta. Myös miehen läsnäolo ei hidasta.

Olen itsekin imettänyt 6 lasta joten tiedän et tuo on vain hänen oma tyyli ja tapa. Mut miten sanon siitä?

"a p"
Lisään vielä että kaveri ei varmaan ikinä ole edes ajatellut että jotain vois häiritä hänen imettäminen. Ei muilla ole kovin kivaa kahvipöydässä istua jos vastapäätä toinen imettää käytännössä puolipukeissa.

"a p"
[QUOTE="vieras";27578865]miten sua voi häiritä,imetys on täysin luonnollista.ettet vaan ois vähän mustis ja et halua että sun miehes tai pojat näkee ystäväs rintoja[/QUOTE]

Joo imetys on luonnollista mut voi sen tehdä vähän hienovaraisemminkin kuin läväyttää ne rinnat kaikkien nähtäväksi.

eli mustis
[QUOTE="a p";27578878]Joo imetys on luonnollista mut voi sen tehdä vähän hienovaraisemminkin kuin läväyttää ne rinnat kaikkien nähtäväksi.[/QUOTE]

eli mustasukkiasuus nostaa päätään :/

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27578868:
eikö voi vaan suoraan sanoa, että teinipojillesi tulee vaivautunut olo, kun on tissi esillä- voisiko kenties käyttää esim harsoa tai huivia hiukan näköesteenä?
Kait tuo pitää yrittää sanoa. Luulen vaan et kaveri vain nauraa ja sanoo et ei oo pakko kattoa.

"a p"
eli mustasukkiasuus nostaa päätään :/
Mikä ihmeen mustasukkaisuus? Joo ei tarvi teinipoikien tuollaista nähdä/kattoa. Heillä tuskin mitään haluja tuollaisesta herää jos sitä meinaat. Ennemminkin inhottaa.
Mies kans sanonu et on todella vaikea olla tuollaisissa tilanteissa kun ei tiedä mihin silmänsä laittaa. Ei todellakaan nauti tilanteesta. Aika sairas pitää olla jos saa jotain nautintoa siitä kun perhetuttu imettää.

"vieras"
Siis imettää kaula-aukon kautta?! Se nyt on outoa. Itse aina imetin paidan alakautta ja paitsa suojana sitten siinä rinnan päällä. Olis kyllä outoa nähdä jonkun imettävän kaula-aukon kautta.

Osta lahjaksi imetyspaita.

En minäkään harsoja tai huiveja käyttänyt, se vasta kiinnittikin huomiota kun lapsi alkoi räpeltää ylimääräistä härpäkettä eikä sietänyt mokomaa näköpiirissään.

Mutta ap, miksi imetyksen näkeminen todennäköisesti inhottaisi poikiasi? Tiedän että teininä ei olla fiksuja ja asiat saavat ihan mahdottomia mittasuhteita, mutta eikö heille voisi opettaa jo nyt että seuraan voi jäädä, mutta ei tuijottamaan ja että se imetys on luonnollista.

"Minää"
Opeta teinille, että imetys on ihan luonnollinen juttu. Miten sä edes kuvittelet, että voit poistaa maailmasta kaikki asiat mitkä on teinin mielestä noloja tai vaivaannuttavia? Hyvää opetusta, elämä on... :D

"vieras"
Imettäminen on luonnollista, niin on myös alasti kulkeminen, piereskely, korvan kaivelu kun kutittaa, jne. Silti ei ole hyvien käytöstapojen mukaista tehdä niitä kahvipöydässä, mikäli pöydässä on asiasta vaivaantuvia ihmisiä läsnä. Itse olen imettänyt kaikki lapseni toiset ihmiset huomioiden.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
"vieras"
[QUOTE="Minää";27579017]Opeta teinille, että imetys on ihan luonnollinen juttu. Miten sä edes kuvittelet, että voit poistaa maailmasta kaikki asiat mitkä on teinin mielestä noloja tai vaivaannuttavia? Hyvää opetusta, elämä on... :D[/QUOTE]

Imetys on luonnollinen juttu, mutta käytöstavat eivät tunnu olevan kaikille ihan luonnollisia...

• Tykkää
Reactions: Zarppa
"jees"
[QUOTE="vieras";27579025]Imettäminen on luonnollista, niin on myös alasti kulkeminen, piereskely, korvan kaivelu kun kutittaa, jne. Silti ei ole hyvien käytöstapojen mukaista tehdä niitä kahvipöydässä, mikäli pöydässä on asiasta vaivaantuvia ihmisiä läsnä. Itse olen imettänyt kaikki lapseni toiset ihmiset huomioiden.[/QUOTE]

Juuri näin.
Itsellä on myös ystävä, jota ei hävetä olla vaikka alasti ihan kenen vain nähden. Hän myös harrasti tätä, että kahvipöydässä jossa useita tuttavaperheiden äitejä ja isiä veti tissit paljaaksi ja tarjoili lapselle (ei enää vauva) että kummasta haluat. Kyllä se oli mielestäni vaivaannuttavaa (ja selvästi muidenkin mielestä). Ja minulla ei ole mitään julki-imettämistä vastaan,mutta sen voisi tehdä vähän eri tavalla kuitenkin ihmisten ilmoilla.

vierass
No haloo, on se nyt tosi epäkohteliasta imettää esim. kahvipöydässä tosi näkyvästi! :D Paras olisi siirtyä vähän syrjemmälle, esim. toiseen huoneeseen tai edes vähän sivummalle rauhassa imettämään, tai sitten edes tehdä se imettäminen huomaamattomasti ja nopeasti, jos se nyt pakko on kahvipöydässä tehdä. Joo, imettäminen on tosi luonnollista, samoin kuin piereskely, röyhtäily, ym., mutta ne on silti hyvä tehdä niin, että kanssaihmiset eivät niistä häiriinny. Kyllä mua ällöttää katsella vieraiden vauvojen imemistä, sori vaan, enkä halua katsella sitä ruokapöydässäni.

vierass
[QUOTE="Minää";27579017]Opeta teinille, että imetys on ihan luonnollinen juttu. Miten sä edes kuvittelet, että voit poistaa maailmasta kaikki asiat mitkä on teinin mielestä noloja tai vaivaannuttavia? Hyvää opetusta, elämä on... :D[/QUOTE]

Samalla voi opettaa, että myös masturbointi on ihan luonnollinen juttu. Sitten voi mennä vaikka kaverin kahvikutsuille sitä harrastamaan. Ei kai siitä saa häiriintyä, sehän on ihan luonnollista?

No haloo, on se nyt tosi epäkohteliasta imettää esim. kahvipöydässä tosi näkyvästi! :D Paras olisi siirtyä vähän syrjemmälle, esim. toiseen huoneeseen tai edes vähän sivummalle rauhassa imettämään, tai sitten edes tehdä se imettäminen huomaamattomasti ja nopeasti, jos se nyt pakko on kahvipöydässä tehdä. Joo, imettäminen on tosi luonnollista, samoin kuin piereskely, röyhtäily, ym., mutta ne on silti hyvä tehdä niin, että kanssaihmiset eivät niistä häiriinny. Kyllä mua ällöttää katsella vieraiden vauvojen imemistä, sori vaan, enkä halua katsella sitä ruokapöydässäni.
Ai että jos äiti imettää lastaan sua vastapäätä, sun on pakko tuijottaa sitä rintaosastoa tai syövää lasta? Et voisi vaikka katsoa äitiä silmiin ja keskustella hänen kanssaan? Yököttäisikö sua jos äiti syöttäisi vauvaansa pullolla?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27578932]Siis imettää kaula-aukon kautta?! Se nyt on outoa. Itse aina imetin paidan alakautta ja paitsa suojana sitten siinä rinnan päällä. Olis kyllä outoa nähdä jonkun imettävän kaula-aukon kautta.[/QUOTE]

Tätä mä myös mietin. Jos meinaan alkaisin d-kuppiani kaula-aukosta kiskomaan, en kyllä tiedä miten vauva pitäisi asetella, että pystyisi vielä jotain imemään. Fyysinen mahdottomuus :D.

HT
[QUOTE="vieras";27579025]Imettäminen on luonnollista, niin on myös alasti kulkeminen, piereskely, korvan kaivelu kun kutittaa, jne. Silti ei ole hyvien käytöstapojen mukaista tehdä niitä kahvipöydässä, mikäli pöydässä on asiasta vaivaantuvia ihmisiä läsnä. Itse olen imettänyt kaikki lapseni toiset ihmiset huomioiden.[/QUOTE]

No ja tismalleen samaa mieltä! Kyllä mä katson vinoon, jos joku kahvipöydässä vetäsee tissin tiskiin. Eikä tulis kyllä itsellekkään mieleeni.
Tottakai imetys on luonnollinen asia, mutta enhän minä vauvan vaippaakaan pöydässä vaihda.
Saatikka että alkaisin jossain ostoskeskuksessa kaikkien edessä repimään rintaa esille.
Asian voi hoitaa niin paljon tyylikkäämminkin....

"vieras"
Samalla voi opettaa, että myös masturbointi on ihan luonnollinen juttu. Sitten voi mennä vaikka kaverin kahvikutsuille sitä harrastamaan. Ei kai siitä saa häiriintyä, sehän on ihan luonnollista?
Mua ihan aidosti kiinnostaisi miten masturbointi ja imetys mitenkään ovat verrannollisia? Siis kun oikeesti vedetään aina joku paskominen, suihinotto, seksi tai nyt sitten masturbointi imetyksen rinnalle. MIKSI??? Miten voi verrata syömistä ja paskomista? Tai syömistä ja seksiä? Oikeesti nyt...

[QUOTE="vieras";27579139]Tätä mä myös mietin. Jos meinaan alkaisin d-kuppiani kaula-aukosta kiskomaan, en kyllä tiedä miten vauva pitäisi asetella, että pystyisi vielä jotain imemään. Fyysinen mahdottomuus :D.[/QUOTE]

Mulla on E - kuppi ja helpompi ainakin mun mielestä paitaa vetää vähän alespäin, kuin nostaa ylös kokonaan ja rintaliivi alas.

• Tykkää
Reactions: seil

Yhteistyössä