Miten sanoa asiallisesti työnantajalle, ettei haluakaan töihin heille,vaikka olen hakenut ja haastattelussa käynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
En kuitenkaan haluaisi kyseiseen paikkaan mennä,jos tulen valituksi.

En haluaisi olla töykeä, mutta en oikiein tiedä miten sanoisin sen. Tiedän että heillä on kova tarve kokki/ keittäjälle, mutta se ei vaan olis mun paikka, vaikka pieni paikka onkin ja itsenäisesti saisin tehdä.
hakijoita ei sinne ole paljoa ollut koska se on aika kaukana

Ilmoita vaikka, että ylitöitä et tee ja että palkkakin on aika surkea ja keksi muitakin vikoja. Muuten tulet ihan varmasti valituksi. :kieh:

Nimimerkillä; kolme päivää salaattiviljelmällä haluamattaan tuhlannut ja siitäkin riemusta karenssin napannut.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ilmoita vaikka, että ylitöitä et tee ja että palkkakin on aika surkea ja keksi muitakin vikoja. Muuten tulet ihan varmasti valituksi. :kieh:

Nimimerkillä; kolme päivää salaattiviljelmällä haluamattaan tuhlannut ja siitäkin riemusta karenssin napannut.

palkka on minusta huonoi siihen nähden että työmatkani on pitkä. tämä paikka on ihana, siitä ei ole kiinni.

jos paika olisi lähempänä suostuiisn tuolla palkalla töihin,mitä lupsivat.muta kun on pakko kulkea autolla ( sinne ei pääse edes julkisilla,on keskellä korpea) niin palkka onoltava isompi, että kattaa bensakulut.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
ei sun tartte töykeä ollakaan, sanot vaan kiitos, mutta ei kiitos! voithan aina asiaa kaunistella sanomalla, että sait jo muualta töitä...
Tai sanoa vaan, että on henkilökohtaisista syistä muuttanut mielensä.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Mä sanoisin että löysin paremman paikan jo.

olin haastattelussa eilen ja lupasivat huomenna soittaa, kävi miten tahansa

Voithan sanoa että hait moniin paikkoihin samaan aikaan ja toisesta tykkäsit enemmän tai sait paljon enemmän palkkaa tms..

Minäkin ihmettelen, etteikö työmatkakuluja voi muka vähentää verotuksessa? Sehän on aika tuntuva se korvaus, jos kodista ja työpaikalle yli 5km matkaa... Mutta en tosiaan tiedä onko se kaikilla aloilla (?). Minun mies ainakin saa aina veronpalautuksesta sievoisan summan matkakulujen vuoksi, etelänmatka aina tehdään hiihtolomalla niillä rahoilla!

Mutta jos tosiaan et paikkaa halua, niin ei sinun mielestäni mitään tarvitse selitellä... Minä ainakin ystävällisesti vain sanoisin, etten valitettavasti otakaan paikkaa vastaan ja/tai sitten voisin valehdella, että otin jo toisen paikan vastaan.

Haastattelu on yhtälailla hakijan tilaisuus tutustua työpaikkaan ja niin kauan kuin sopparia ei ole tehty, on ihan normaalia ilmoittaa ettei olekaan kiinnostunut työstä. Pitää vain tehdä se asiallisesti, parhaiten se onnistuu kertomalla totuus. Jos työpaikka on liian etäällä, se on liian etäällä, piste.

Yhteistyössä