Miten saisin tokaluokkalaisen jättämään osan kirjoista kouluun?

• Viestiketjun aloittaja jekapsa
  • Ensimmäinen viesti
jekapsa
Pojalla on ihan koulun alusta, ekaluokasta asti, ollut "ongelmana" mm. se, että hän raahaa kaikkia kirjojaan ja monisteita repussaan edestakaisin. Vaikka ei olisi tullut läksyä eikä olisi ollut esim. matematiikkaa ja ymppää päivän aikana. Reppu on tuhottoman painava pienelle (125cm). Mutta silti hän vaan kantaa sitä...

Olen muistuttanut lukemattomia kertoja, että jättäisi osan kirjoista pupettiin, mutta ei, ei hän muista. Olisiko vinkkejä tähän`?

"Riik"
Meillä on ekaluokkalaisen koulussa sellainen tapa, että kotiin saa ottaa vain ne kirjat, joista on läksyä. Mukana ei saa raahata muita kirjoja.

Laita opelle viestiä, että juttelee asiasta lapsen kanssa.

"nappi"
Meillä ekaluokalla piti kantaa kaikki koulukirjat aina kotiin, vaikka niistä ei olisikaan ollut läksyjä. Eiköhän poika jossain vaiheessa itse muista jättää kantamuksiaan vähemmäksi. Tai juuri opettajan kanssa puhu aiheesta olisiko hänellä vinkata jotain.

"ihmettelen"
Minusta on outoa, että osa kirjoista on koulussa. Minä pitäisin kaikki kirjat kotona ja vain niitten aineiden kirjat mukaan kouluun, mistä on tunteja.
Varsinkin, kun on kokeet tulossa, niin ipanat ei muista ottaa niitä kirjoja sieltä koulusta mukaan ja sitten ei voi lukea kokeisiin.

Tuonkin luokalla tuodaan vaan ne läksykirjat kotiin ja hyvin toimii. Opettaja saattaa vaihtaakin tunteja jollon on hyvä että kirjat ovat siellä valmiina. Välillä on antanu ottaa uskonnon tai yllin vihot kotiin katottavaksi vaikkei niistä yleensä läksyä ole. Näin nyt ekalla, saa nähä miten toimivat tokalla. Onko ap lapsesi opettaja puhunu asiasta oppilaille?

vierass
[QUOTE="ihmettelen";30383287]Minusta on outoa, että osa kirjoista on koulussa. Minä pitäisin kaikki kirjat kotona ja vain niitten aineiden kirjat mukaan kouluun, mistä on tunteja.
Varsinkin, kun on kokeet tulossa, niin ipanat ei muista ottaa niitä kirjoja sieltä koulusta mukaan ja sitten ei voi lukea kokeisiin.[/QUOTE]

Täällä on myös tapana pitää ne kirjat koulussa mistä ei tule läksyä.
Opettajat ovat tuon sanoneet.

"Riik"
[QUOTE="ihmettelen";30383287]Minusta on outoa, että osa kirjoista on koulussa. Minä pitäisin kaikki kirjat kotona ja vain niitten aineiden kirjat mukaan kouluun, mistä on tunteja.
Varsinkin, kun on kokeet tulossa, niin ipanat ei muista ottaa niitä kirjoja sieltä koulusta mukaan ja sitten ei voi lukea kokeisiin.[/QUOTE]

No täällä ope saattaa muutella niitä aineita, mitä päivän aikana opiskellaan. Ja sittenhän ne tarvittavat kirjat saattaisivatkin olla kotona.

Ja meilläkin on käynyt uskonnon ja ympänkirjat näytillä, vaikka niistä ei läksyä ole ollutkaan.

vierass

Meillä parin ekavuoden kirjat säilytetään koulussa, koska on ollut avoin lukujärjestys, vain liikunta merkitty tietylle tunnille, muuten x merkintöjä, jollolin voi olla mitä ainetta vaan. Ensimmäisillä luokilla ei kokeisiin tarvite erikseen lukea, riittää kun tekee läksyt.

kutoseen äiti
mun pojalla oli vielä neloslluokallakin sama ongelma. Syyksi sanoi sen, että entäs jos ope vaihtaakin matikan ymppään tms (ilmeisesti joskus KERRAN tehnyt näin, mutta silloin ei tietenkään olettanut että oppilailla olisi kirjoja mukana)

Otti siis aina kaikki kirjat kotoa kouluun mukaan. Nyt on kutosella ja ottaa vain ne kirjat mukaan mitä tarvitsee. Ohjaa lasta katsomaan aamulla lukujärjestystä ja pakatkaa vaikka yhdessä se reppu

Yhteistyössä