Miten saisi tehtyä makeita popcorneja itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SodaPop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä itse kanssa kaipailin noita makeita popcorneja. Yritin niitä itse tehdäkin niin, että laitoin eka öljyä kattilaan sitten joukkoon hieman sokeria, annoin sokerin ruskistua hieman ja sitten ne jyvät joukkoon poksahtelemaan. Idea tuntui toimivan. Pitäisi vain saada tarkat mitat, että saisi oikean määrän sokeria suhteessa siemeniin.

Alkuperäinen kirjoittaja Elle:
mä oon kastanut sulatetussa suklaassa...tulee suklaa poppareita:)

kun ei ole :ashamed: suklaata eikä voi mennä ostamaan..
kaakaojauhetta ois tai sokeria ja voita..jotain täsmällisempää ohjettaa yrittäen etsiä.

Teet popparit valmiiksi ja sulatat esim fazerin sinistä ja kaadat poppareiden päälle. Kinuskiakin tietty vois kokeilla mutta voi tulla tosi tahmeaa syötävää. Kysyit vain makeita, mutta saako antaa suolaisten ohjeen kanssa? Elikäs: Juustopopparit, tee popparit valmiiksi, sulata voita ja sekoita joukkoon parmesaanijauhetta+ suolaa, sitten kaadat poppareiden päälle ja sekoitat hyvin :p

Kun googlettaa sanoilla Sweet Popcorn niin tulee reseptejä. Tässä yksi:
SWEET POPCORN

3 tablespoons butter
2 tablespoons oil
1/3 cup sugar
1/4 teaspoon salt
1/3 cup popcorn kernels (approximately)
1 drop of red food coloring (optional)

In a medium saucepan, melt the butter in the oil. Stir in the popcorn kernels.
Adjust popcorn quantity so that a single layer of popcorn kernels cover the bottom of the pan.

When the popcorn is heated, pour the sugar over all and cover with a tight lid.

Turn up the heat and stay by the pan, shaking it back and forth over the burner. The kernels should begin to pop - when they do, turn the heat down after a minute. Continue shaking the pan another minute or two and remove from heat.

Stir in a pat of butter and a pinch of salt and serve.

Yhteistyössä