Miten säilyttää naapurisopu alusta alkaen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nimittäin heti ollaan selkään koputtamassa ja sopimassa pelisäännöistä. Uusia kun täällä olemme.
Meillä on 5-vuotias lapsi joka on jo kyllä "älykäs" toimimaan oikein.
Eikö se mene niin että omalla pihalla jos ollaan ja naapurin lapsia on myös siinä leikkimässä on sen talon emännällä vastuu leikeistä? Tarviiko minun todella kytätä lapseni selän takana heidän pihalla mitä lapsi sielä leikkii saman ikäisen lapsen kanssa? Älytöntä sanon minä.

Siis vanhat asukkaat ovat sinun selkääsi koputtelemassa? Sehän sitä naapurisovun synnyttämistä juuri on, että sovitaan asioista ennen kuin ongelmia syntyy. Ei se tietenkään tarkoita sitä että joku voi sinulle säännöt sanella, mutta hienoa että asioista puhutaan.

Jos naapuri ei halua että lapsesi tulee leikkimään heidän pihalleen ilman valvontaa, niin sitten joko menet valvomaan tai et päästä lastasi sinne. Naapurin piha, naapurin säännöt. Yhteisillä pihoilla eri asia.

Ei tule muuten meidänkään pihaan kutsumatta leikkimään ilman vanhempia. Muutoin minä olen vastuussa muiden lapsista. Eikä tosiaan huvita! Ne "oikeat" kaverit on sit erikseen.

Meidän naapurin piltti on saanut tehdä ihan pienestä pitäen omalla pihallaan mitä haluaa, vanhemmat eivät ole vahtineet.

Lopputuloksena se, että siellä myös tehdään kaikenlaista "kivaa" mitä tämän piltin päähän pälkähtää. Lopulta en päästänyt omaa lasta ko. pihalle ollenkaan.

Vanhempien kanssa olemme "väleissä" edelleen, en ole puuttunut heidän tapaansa kasvattaa tai jättää kasvattamatta oma lastaan.