Miten säilytän järkeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies ei suostu eroon jonka perusteena on mun tunteiden loppuminen ja pettäminen. Ei aio missään nimessä suostua.

Musta tuntuu että jos näin jatkamme "maailman tappiin" en tule pysymään järjissäni. Ahdistaa aivan hirveästi. Mitä mä voin tehdä?????????? Tunne-elämäni olen jo laittanut niin jäihin kuin mahdollista, mut pidemmän päälle tilanne räjähtää käsiin. Ei kai ihminen voi loputtomiin elää näin?

Ei olla edes aviossa. Uhkailee mua sillä et hän sekoaa jos vien lapset. Sille ei riitä muu kuin "ehjä perhe-elämä". Maalaa kauhukuvia rikkirevitystä perheestä jossa lapset joutuu huonoille teille. Eikä kummallakaan ole enää eron jälkeen varaa ostaa lapsille mitä haluavat ja tarvitsevat. Näin. Käsitän et osa miehen jutuista ihan huuhaata, mut vaikeaa on silti.

Ei olla edes aviossa. Uhkailee mua sillä et hän sekoaa jos vien lapset. Sille ei riitä muu kuin "ehjä perhe-elämä". Maalaa kauhukuvia rikkirevitystä perheestä jossa lapset joutuu huonoille teille. Eikä kummallakaan ole enää eron jälkeen varaa ostaa lapsille mitä haluavat ja tarvitsevat. Näin. Käsitän et osa miehen jutuista ihan huuhaata, mut vaikeaa on silti.

Niinhän ne aina uhkailee, tiedän. Mikä estää kertakaikkiaan häipymästä ja jättämästä palaamatta?

Jätä miehen höpinät omaan arvoonsa. Ajattele itseäsi ja lapsia. Et millään pysty kärsimään loppuelämääsi, eikä tarvitsekaan. Et ole vastuussa miehen elämästä, vaan jokainen tekee omat ratkaisunsa.

[QUOTE="juha";24218395]Jätä miehen höpinät omaan arvoonsa. Ajattele itseäsi ja lapsia. Et millään pysty kärsimään loppuelämääsi, eikä tarvitsekaan. Et ole vastuussa miehen elämästä, vaan jokainen tekee omat ratkaisunsa.[/QUOTE]

Mies sanoo sekoavansa jos erotaan. Ja mä sekoan jos ei erota. Kumman pitää taipua ja uhrata oma päänsä???

Mies sanoo sekoavansa jos erotaan. Ja mä sekoan jos ei erota. Kumman pitää taipua ja uhrata oma päänsä???

Mies ei kyllä välttämättä oikeasti ole sekoamassa, vaan sanoo vain mitä tahansa, jotta jäisitte, omista itsekkäistä syistään. Sinun hyvinvoinnistasihan hän ei välitä, koska ei ole valmis päästämään sinua vaikka sinun on selkeästi paha olla ja haluaisit erota.

Mies ei kyllä välttämättä oikeasti ole sekoamassa, vaan sanoo vain mitä tahansa, jotta jäisitte, omista itsekkäistä syistään. Sinun hyvinvoinnistasihan hän ei välitä, koska ei ole valmis päästämään sinua vaikka sinun on selkeästi paha olla ja haluaisit erota.

Käsitän tämänkin. Väittää rakastavansa, mut minusta tällainen rakkaus ei ole ok että toisen kärsimyksistä huolimatta vaatii jäämään. Mies on itsetunnoltaan heikompi kuin minä, ei itsekunnioitusta tms. Uhkaavassa tilanteessa siis reagoi näin, ei kuitenkaan väkivaltaisesti. Minä taas olen tunteellinen ja seurallisempi mutta myös inhoan tappelua ja konflikteja. Jos tiedät tai joku muu osaa antaa neuvoja niin kiltit, neuvokaa!

Käsitän tämänkin. Väittää rakastavansa, mut minusta tällainen rakkaus ei ole ok että toisen kärsimyksistä huolimatta vaatii jäämään. Mies on itsetunnoltaan heikompi kuin minä, ei itsekunnioitusta tms. Uhkaavassa tilanteessa siis reagoi näin, ei kuitenkaan väkivaltaisesti. Minä taas olen tunteellinen ja seurallisempi mutta myös inhoan tappelua ja konflikteja. Jos tiedät tai joku muu osaa antaa neuvoja niin kiltit, neuvokaa!

Voi olla, ettei tuossa lopulta voi muuta kuin toimia vastoin luontoaan ja vaan kertakaikkiaan lähteä, tai jos uskoo pystyvänsä jäämään, niin sitten jää. Sattuneesta syystä (ei nyt joka kohdasta ihan sama tilanne sentään) olen miettinyt näitä pääni puhki, mutta mitään hirveän viisasta en ole keksinyt.

Yhteistyössä