Miten saatte vauvan nukkumaan ja miten syötätte öisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wesuwius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wesuwius

Jäsen
27.06.2010
128
0
16
Kouvola
Elil miten saatte vauvelit nukkumaan? Eli syötättekö ja sitte kylmästi vaan sänkyyn nukahtamaan? Jos huutaa niin tutti suuhun? Vai nostatteko aina uudelleen tissille kunnes nukahtaa siihen?

Ja miten öisin, otatteko vauvan vain perhepetiin nukkumaan ja syömään? Vai nousetteko yöllä sängyn laidalle ja syötätte ja laitatte omaan petiin takaisin?

sillon ku meillä lapset oli vauvoja, niin omassa sängyssä nukkuivat, sieltä sitten mies nosti mun tissille ja kun vauva oli syönyt, niin tönäsin miehen hereille ja nosti takas omaan sänkyyn :D

Syötän ja laitan pinnikseen, jos alkaa huutamaan niin rauhoittelen ja tarjoan tuttia, yleensä kyllä alkaa nukkumaan ilman sen kummempia. Yöllä otan pojan pinniksestä ja lähen olohuoneeseen tai toiseen makkariin syöttämään, joskus jään nukkumaan toiseen makkariin poika vieressä, joskus vien pinnikseen.

Meillä 3 vkoa vanha vauva. Syötän illalla vauvaa meidän vanhempien sängyssä makuuasennossa, nukahtaa siihen. Hiippailen itse pois, sitten kun tulen itse nukkumaan siirrän vauvan omaan sänkyynsä, sitten yöllä kun herää, niin otan vauvan taas viereen ja nukkuukin sitten loppuyön mun vieressä. En röyhtäytä sitä yöllä, kun herää heti jos menen sitä nostelemaan.

Perhepetihän meillä. Kukaan ei nouse mihinkään, vauva inahtaa ruokaa, saa tissin suuhunsa, syö hetken ja jatkaa uniaan. Tämä kuopus on vielä oikea ihmetyttö, nukkuu niin valtavan pitkät ja yhtenäiset yöt ilman ihmeempiä heräämisiä, tosin päivällä ei sitten liiemmin nukutakaan.

Olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, etten oikeasti osaa kuvitella muuta. Näin meillä on kaikki viisi lasta viettäneet vauva-ajan yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Meillä 3 vkoa vanha vauva. Syötän illalla vauvaa meidän vanhempien sängyssä makuuasennossa, nukahtaa siihen. Hiippailen itse pois, sitten kun tulen itse nukkumaan siirrän vauvan omaan sänkyynsä, sitten yöllä kun herää, niin otan vauvan taas viereen ja nukkuukin sitten loppuyön mun vieressä. En röyhtäytä sitä yöllä, kun herää heti jos menen sitä nostelemaan.

Juu ja vielä lisään, että tutti ei maistu. Sen avulla voisin ehkä saada vauvan nukkumaankin omaan sänkyynsä. Nukahtaa vain tissi suussa!

Ja vielä lisäkysymys: teillä jotka jaksavat nousta sängystä, niin monta kertaa yössä keskimäärin joudutte nousemaan syöttämään?

Oon ite laittanu aina illalla nukkumaan omaan sänkyyn ja sitten aina yöllä ottanu viereen nukkumaan ja syömään, mutta kun siin ite on niin unessa niin ei tiedä yhtään kuinka monesti vauva syö ja minkä verran nukkuu yössä..
Haluaisin vaihtaa nimittäin siihen että nousisin aina syöttämään ja sitten veisin takaisin omaan sänkyyn koska nyt on niin helvetin kuuma että vaikea nukkua vauvaa vasten ja sänkykin meillä on niin upottava että vauva kierii melkein alleni ja hermostuu.

Pikkuvauvana nukutin viereen ja nukkukin vieressä,yöllä ei vauvan tarvinnu edes itkeä herättyään kun havahuin törkkäämään tissin suuhun. Ei sujunu yhtään nukahtaminen omaan sänkyyn, saati ilman nukutusta.Mut ehtipä se oppia nuokin jutut.
Yritin syöttämään nousua mutta olin niin väsyny että nukuin istualleni enkä edes muistanu laittaneeni vauvaa pois sylistä.Parhaiten siis niin että kukaan ei noussu minnekään eikä nukkunu missäsattuu.

Meillä 7kk, syödään,viedään sänkyyn ja nukkumaan. Tuttia ei syö. Joskus nukahtaa samantien,eikä tarvii nukuttaa, joskus "raivoa" saa tyynnytellä muutaman kerran. Yösyönnit jätettiin pois 6kk, tyytyi parissa yössä tassutellen nukkumaan yöt putkeen. Sitä ennen "söi" isojakin määriä,mutta olikin vaan tapa.. Viereen ei nukahda kirveelläkään eikä vieressä nuku vaan havahduttua alkaa tuijotella ja konttailee ja kiipeilee päälle..

eli tuo kirja ratkaisee kaikki ongelmat! sen avulla meidän ukkeli oppi viikossa nukahtamaan itsekseen ja nyt sen voi vain viedä sänkyyn ja sinne nukahtaa. ei tarvi syöttää öisin. tosi lapsiystävällisiä neuvoja.

Tämä viides on nukkunut omassa sängyssään peräti 2 tuntia tän ekan 3kk:n aikana. :D Vieressä nukkuu ja vaikka laittaisin hänet illalla miehen lähelle, niin yöllä herään vauva kainalossa. Kömpii/kiemurtelee niin et pääsee äiitin kainaloon varmaan maidontuoksun perässä. Istualtaan syötän sängynpäätyyn nojaten. Koen helpommaksi niin, et pysyn ite hereillä vauvan syömisen ajan ja sit jatketaan unia. Ei tuu vauvallekaan niin helposti tapaa nukkua tissi suussa. Max 2 kertaa syö yön aikana, yleensä kerran, viiden, kuuden aikoihin.

meillä syö ja joskus nukahtaa tissille, mutta silloinkin herää kun yrittää siirtää. tosin usein sängyssään vaan avaan kerran silmät ja laittaa takaisin kiinni. tuttia, unirättiä, mobilea ja nukahtaa aika helposti silloinkin omaan sänkyyn jonkun ajan päästä jos ei uni heti ole tullut..
nukkuu tosi pitkät unet ja sitten ekalla syötöllä otan viereen ja siinä nukkuu loppuyön tai no aamun. meidä lapsi ei tosin ihan muutamaa kertaa lukuunottamatta ole koskaan valvonut yöllä syömistä enempää, vaikka alussa siirsinkin joka kerta sänkyyn. sitten kun alkoi vauvaan "tottumaan" niin ei enää millään pysynyt hereillä syötön aikana joten ei tullut enää siirreltyä omaan sänkyyn

Ihan hyvä vastaus se on :D Ymmärretty :laugh: Ja mulla poika vasta reilu 1 kk.

Mitä mieltä ootte, kannattaako/voiko/onko teillä hyviä vinkkejä siihen miten saisi ronkittua vauvan unirytmin niin että se nukkuis yön. Vai voiko sitä ronkkia, esimerkiksi niin että vaikka nukkuis kun ite menee nukkumaan, niin herättäis sen ja syöttäis hyvin ja pistäis jatkamaan unia että masu ois taas täys ja nukkuis yön paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja wesuwius:
Ihan hyvä vastaus se on :D Ymmärretty :laugh: Ja mulla poika vasta reilu 1 kk.

Mitä mieltä ootte, kannattaako/voiko/onko teillä hyviä vinkkejä siihen miten saisi ronkittua vauvan unirytmin niin että se nukkuis yön. Vai voiko sitä ronkkia, esimerkiksi niin että vaikka nukkuis kun ite menee nukkumaan, niin herättäis sen ja syöttäis hyvin ja pistäis jatkamaan unia että masu ois taas täys ja nukkuis yön paremmin?

Ei toimi, mä vähän niinku kokeilin omaani kun aattelin et syötän sen ettei sit tunnin päästä oo ruokaa huutamassa, ei mitää vaikutusta normaaliin rytmiin tullu sillä... :p Ei sillä, eiköhän tuo rukkaa omaa rytmiään sit kun sen aika on, niin nopsaan kuitenkin tää vauva aika on ohitte.. :) Ja mulla siis kans reilu kk ikäinen.

ei kai siihen muuta keinoa kun että päivällä ja illallakin vielä vähän enemmän elämää ja meteliä ja valoa ja sitten kun sun mielestä on hyvä hetki mennä nukkumaan (vaikka nukkuiskin jo) niin hiljennät ja himmennät kaiken etkä enää seurustele lapsen kanssa ja jos on hereillä niin vaan ruokit ja sänkyyn, tai viereen tai syliin, mutta pelkästään rauhotellen.

No maha täyteen ruokaa ja sänkyyn. Pusut, silittelyt ja peittelyt, nukkuu ennenkuin kerkeän huoneesta pois. Kaikki nukutaan parhaiten omissa sängyissämme.

Näin se on mennyt jo 2 lapsella.

2kk iästä "pyytänyt" sänkyyn nukkumaan. Koitin sylissä nukuttaa ja sitten kun laskin sänkyyn äheltämästä ja kävin vaikka vessassa oli vauva nukahtanut sänkyyn sillä välin ja siitäpä tajusin että hän haluaa rauhassa nukahtaa. Eli iltapuuron jälkeen vain yövaippa ja sänkyyn, päiväunille kanssa ruoan jälkeen ja nukahtaa sinne sitten. Oisin niin halunnut vieressä nukuttaa, mutta vauvapa ei sitä halua =( .

Yhteistyössä