Miten saatte itsenne tsempattua siivoukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne siis se että aikalailla koko kämppä pitäisi siivota ja ei nappaa ei sitten yhtään.
Toki sen teen vaikka mikä olisi, mutta kertokaa te onko teillä jotain tiettyjä rutiineja missä järjestyksessä siivoatte mitäkin, kuunteletteko te musiikkia siivotessa, miten saatte kohdistettua kaiken energian siivoukseen? :D
Vielä vähän aikaa palstailla ja juoda kahvia kun pitää alkaa taas hommiin..

Kun sitä siivousta kuljettaa jokapäiväisenä rutiinina eikä anna sen kasaantua, niin ei ongelmia.
Mutta tämä ratkaisu ei tietty ole kovin trendikäs näinä aina-kaikkea-kivaa-meijän-perheelle -aikoina.

Eli nyt sinun pitää vaan panna oma siivousmusasi soimaan ja alkaa hommiin ja luvata itsellesi urakasta jotain kivaa.

Reipas ja rempseä musiikki ainakin auttaa. Minä yleensä imuroin asunnon ensin päästä päähän, sen jälkeen pyyhin pölyt ja pesen lattiat, sen jälkeen vessa ja kylppäri, ja lopuksi keittiön kuuraus.

Tällä hetkellä huonosti sain tsempattua...

Minun piti siivota pari kaappia ennen töihin lähtöä, mutta ei sitten napannut yhtään. Sen sijaan luin lehtiä ja söin samalla :)

Yleensä saan tsempattua itseni siivoamaan sillä, että tiedän olevan tulossa vieraita, jotka käyvät harvemmin.

[QUOTE="noh";24381024]Kun sitä siivousta kuljettaa jokapäiväisenä rutiinina eikä anna sen kasaantua, niin ei ongelmia.
Mutta tämä ratkaisu ei tietty ole kovin trendikäs näinä aina-kaikkea-kivaa-meijän-perheelle -aikoina.

Eli nyt sinun pitää vaan panna oma siivousmusasi soimaan ja alkaa hommiin ja luvata itsellesi urakasta jotain kivaa.[/QUOTE]

Eikö teillä sitten koskaan ole päiviä että siivous on jäänyt vähemmälle syystä tai toisesta ja on isompi kertaurakka edessä, jolloin ei oikein nappaa? :)
Meilläkin toki huolehditaan yleisesti siisteydestä jokapäivä ja n. kerran viikossa tehdään isompi siivous.
Jokapäivä viedään roskat,laitetaan tiskit,pyyhitään pöydät,kerätään lelut jne. mutta silti tulee näitä superkiirepäiviä(opiskelu+työ+lapsi=ei hyvä yhtälö),sairastelemisia jne. niin että yhtäkkiä huomaakin että juu,voisi siivotakin jossain välissä. :D

Siivoan aina samassa järjestyksessä. 1) Tavarat paikoilleen 2)Imurointi 3)Kylppärin pesu 4)Pölyt 5)Lattioiden pesu 6)Ikkunat sisäpuolelta ym. ylimääräistä siivousta.. Tulee helpommin aloitettua kun tietää mistä aloittaa. Kuuntelen musiikkia tehdessäni viikkosiivousta (mies lähtee lapsen kanssa ulos siksaikaa), mutta jokapäiväisen siivouksen teen näin päikkäriaikaan, niin en laita musiikkia.

Miten olette noin reippaita? Minulla työ syö niin voimat, että ei pahemmin kotityöt enää nappaa. Pakolliset jutut (tiskikoneen täyttö ja tyhjennyt, pyykkihuolto, ruoanlaitto) on tietenkin tehtävä, mutta siihen se sitten jääkin. En jaksa pyyhkiä pölyjä. Petivaatteet vaihdan harvakseltaan. Imuroin kun jaksan - tyyliin. Vessan pesen noin kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa.

Meillä on yleensä kamala kaaos kun alan siivoamaan, into iskee sillon tällön... :P
Aloitan sillä että laitan tiskikoneen päälle ja pyykit koneeseen, musiikki täysille...
Kerään joka huoneesta lastalla tavarat kasaan huoneen keskelle, sitten lajittelen roskat, tavarat ja vaatteet omiin kasoihin ja kuljetan omille paikoille. Pahimmat roskat lakaisen, sitten nostan pienet huonekalut ja muut päällekkäin, vien sohvan patjat ulos. Imuroin sohvat, ja lattiat ja lopuksi pesen lattiat joka huoneesta, lopuksi keittiön ja vessan katosta lattiaan :D :D :D

se pitää siivota sitä mukaa mitä sotkua tulee.
Pahalla mallilla on jos oot onnistunut koko kämpän sotkemaan.

[QUOTE="vieras";24380987]Tilanne siis se että aikalailla koko kämppä pitäisi siivota ja ei nappaa ei sitten yhtään.
Toki sen teen vaikka mikä olisi, mutta kertokaa te onko teillä jotain tiettyjä rutiineja missä järjestyksessä siivoatte mitäkin, kuunteletteko te musiikkia siivotessa, miten saatte kohdistettua kaiken energian siivoukseen? :D
Vielä vähän aikaa palstailla ja juoda kahvia kun pitää alkaa taas hommiin..[/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

[QUOTE="ihmetys";24381152]Miten olette noin reippaita? Minulla työ syö niin voimat, että ei pahemmin kotityöt enää nappaa. Pakolliset jutut (tiskikoneen täyttö ja tyhjennyt, pyykkihuolto, ruoanlaitto) on tietenkin tehtävä, mutta siihen se sitten jääkin. En jaksa pyyhkiä pölyjä. Petivaatteet vaihdan harvakseltaan. Imuroin kun jaksan - tyyliin. Vessan pesen noin kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa.[/QUOTE]

Samat sanat. Olemme erilaisia. Mu sisko aina paheksuu kun tulee kylään mikron ja uunin likaisuutta.

Mullakin on hyvä yritys pitää tuo joka päivä jotain tyyli, mutta se ei toimi pidemmän päälle. Tulee päiviä jolloin ei ole kotona kuin sen hetken aamulla ja illalla tulee takaisin. Sitten jää lasten tavarat levälleen lattialle, postin kannan sisään, avaan laskun mutta en "ehdi" laittaa sitä omalle paikalle. Tiskikoneen tyhjennys jää siltä päivältä, likaiset astiat jäävät altaaseen ja sitä rataa.
nopeasti laitan pesukoneen ajastimelle, seuraavana iltana ripustan pyykit mutta kasa silittämättömiä kasvaa... ja taas se posti ja ilmaisjakelulehdet jää siihen pöydälle.
Ja sitä rataa kunnes pidän vapaapäivän siivouksen takia. Ja sitten järjestys on selvä.
1) Tavaroiden kerääminen paikoilleen
2) imurointi
3) pölyjen pyyhkiminen
4) lattian pesu
5) kylppärin pesu

keittiön tasojen ja vessan pesu on kuitenkin vähintään kerran viikossa. vessan pönttö tulee pidettyä puhtaana ihan siitä syystä kun molemmat pojat kiipee itse pöntölle niin mua äklöttäis jos ne koskis pönttöön jota ei vähintään viikottain siivota...

Siivousmusiikki tosiaan toimii, itsellä yleensä joku kunnon ysäri eurodance. Joskus toimii myös se, että laittaa jotain ärsyttävää musiikkia, jolla saa kunnon raivon päälle!

Järjestys: tavarat paikoilleen, rytöläjät pois, imurointi, pölyt, keittiö, kylppäri ja lopuksi lattiat jos jaksan :)

Meidän koti on sellainen melkeinpä aina siisti. Olen oikeasti laiska siivoamaan siltä osin, että ikinä siivoaisin putkeen eri paikkoja. Keittiössä häärin päivittäin, joten siivoilen jäljet sieltä aina samantien. Tavaroitten järjestelykin on sellaista ohimennen juttua. Vessan siivoan usein suihkureissulla. Imurointi ja moppaus taitaa olla pitkäjänteisin hetki kerralla tekemiseen. Koen pääseväni helpommalla, että pidän paikat yleisesti ottaen koko ajan siistinä, niin ei tarvitse isoja urakoita tehdä.

Minäkin siivoan joka päivä jotain mutta tänään jotenkin kehtuutti aloittaa isompaa hommaa taas kun viikonloppu tulossa ja huomenna pitääkin mennä isän luokse siivoamaan eikä kotona ehdi joten siksi tänään :P

Oon kuunnellu cascadaa tms. mitä normaalisti en kuuntele ja siivoillut. Nyt pidän taukoa kun mun siivousrätit on vielä 95 asteen pesussa hetken, sitten moppaan lattiat ja pyyhin pölyt ja voila! :)

Mä join ison kupin vahvaa kahvia. Nyt jaksaa kyllä siivota! Pari tuntia olen jo siivonnut eikä puhti ole läheskään loppu :D Vielä aion imuroida, pestä lattiat ja vessat + järjestää pyykit.

Mut mulle onkin tulossa vieraita tänään, joten sekin motivoi...

[QUOTE="noh";24381024]Kun sitä siivousta kuljettaa jokapäiväisenä rutiinina eikä anna sen kasaantua, niin ei ongelmia.

Eli nyt sinun pitää vaan panna oma siivousmusasi soimaan ja alkaa hommiin ja luvata itsellesi urakasta jotain kivaa.[/QUOTE]

Mä kyllä siivosin koko kämpän tiistaina (imuroin ja järjestelin) mut silti täältä löytyy siivottavaa moneksi tunniksi. Ei auta jokapäiväinen pikkusiivous vaan vähintään kerran viikossa on lisäksi tehtävä suursiivous.

[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";24381316]se pitää siivota sitä mukaa mitä sotkua tulee.
Pahalla mallilla on jos oot onnistunut koko kämpän sotkemaan.

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Pitäisikö se sitten imuroida ja luututakkin päivittäin? :D
Ei meillä kämppä nyt niin kamalassa kunnossa ole, mutta toki noita leluja siirtyy päivittäin lattialle, pölyä ja paskaa kertyy lattioille, likapyykkiä syntyy enemmän kuin ehtii pestä vaikka päivittäin kone laulaa, pölyä kertyy hyllyihin, siellä täällä lojuu yksittäisiä pikkutavaroita jne.
Koko kämpän sotkemisella meinaan sitä että jokaisessa huoneessa on jotain järjesteltävää/siivottavaa, vaikka sitten vain pölyjen pyyhkiminen.

[QUOTE="vieras";24381378]Tsemppaan itseni, otan puhelimen käteen ja tilaan siivoojan. Helppoa![/QUOTE]

Mä taidan kans tehdä noin, kun palaan töihin. Nyt en yksinkertaisesti kehtaa, kun olen kotona lapsen kanssa. Mulle siivoaminen on ollut aina tosi vastemielistä.

Yhteistyössä