Miten saat painon pidettyä hallinnassa raskauden aikana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pläski"

Vieras
Olen jokaisen raskauden aikana lihonut sen 15-20 kiloa (pysyviä kiloja), ja aina kamala laihdutusoperaatio synnytysten jälkeen, itsetunto nollassa jne...
Nyt olen taas odottamassa vauvaa ja kysyn teiltä, että miten olette saaneet
painon pysymään normaaleissa lukemissa?
Joku erityinen ruokavalio? Voinko laihduttaa, edes keventää vähän ruokavaliota...
Viikkoja ei ole edes paljoa vielä, nyt jo tullut pari kiloa! Uskomatonta :(
Apuja otan vastaan!

Haluaisitko kertoa, miten laihdutit raskauden jälkeen ja kauanko kesti palata entisiin mittoihin? Mä olen lopettanut imetyksen juuri ja pitäisi alkaa laihduttaa raskauskiloja, joita tuli ihan törkeän paljon. Täysimetys ei vienyt kiloja, vaikka jonkin aikaa laskin kaikki syömäni kalorit ja söin hieman alle peruskulutukseni, ja imetyksen olisi siis pitänyt kuluttaa vielä joitakin satoja kaloreita siitä... :(

En tiedä, söin kuten normaalistikin, en siis ylimääräisiä. Paino noussut viidellä kerralla 5-7kiloa. Heti ollut melkein mitoissa, kun vatsa palautunut. Liikuin normaalisti ja söin normaalisti.

Mulla nousi toisessa raskaudessa paino vain puoli kiloa. Terveellistin vain reilusti ruokavaliota ja se teki paljon. Alkuun paino putosi lähtöpainosta jopa nelisen kiloa ja sitten nousi puolella kilolla päälle lähtöpainon synnytyksen koittaessa. Synnytyksen jälkeen olin noin 9 kiloa kevyempi kuin raskaaksi tullessa.

Periaatteessahan laihduttamista ei suositella, mutta etenkin jos on reilusti ylipainoinen, ei painonpudotuksesta neuvolatädin mielestä ole mitään pahaa jos se tapahtuu terveellisesti.

[QUOTE="vieras";23774130]Haluaisitko kertoa, miten laihdutit raskauden jälkeen ja kauanko kesti palata entisiin mittoihin? Mä olen lopettanut imetyksen juuri ja pitäisi alkaa laihduttaa raskauskiloja, joita tuli ihan törkeän paljon. Täysimetys ei vienyt kiloja, vaikka jonkin aikaa laskin kaikki syömäni kalorit ja söin hieman alle peruskulutukseni, ja imetyksen olisi siis pitänyt kuluttaa vielä joitakin satoja kaloreita siitä... :([/QUOTE]

Painonvartijoilla. Suosittelen! Imetys ei minun kiloja karistanut koskaan.

Mä en ole mitenkään kamalasti ylipainoinen. Painan nyt 66 ja 160 pitkä...
En todellakaan halua että paino taas nousee kamaliin lukemiin...
Onko hyväksi jos raskausaikana harrastaa kunnon liikuntaa jossa hiki lentää? Juoksua esimerkiksi?
Pakko yrittää nyt tsempata etten leviä taas ihan muodottomaksi :(

Minulla ei ollut sen ihmeellisempää konstia kuin säännöllinen ateriarytmi, jolloin ei tehnyt edes niin kovasti mieli herkutella. Lisäksi normaalia arkiliikuntaa, eli käytännössä vaunulenkkejä.

Yhteistyössä