Miten saan vauvan (7,5 kk) juomaan nokkamukista tai tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Tähän asti olen imettänyt, mutta nyt alkaa oma maito loppua.Viikonloppunakin ois yksi yön yli-reissu tiedossa, johon en halua vauvaa ottaa mukaan pitkän ajomatkan takia.Pitäiskö imetys vaan lopettaa kertaheitolla, ja ''pakottaa'' vauva juomaan janoonsa/nälkäänsä korviketta?Nyt vinkkejä kehiin!!!

Ensinnäkin jos sun ei oo pakko jättää noin pientä lasta yön yli niin älä tee sitä. Tuskin se vauva ainakaan nauttii siitä jos sä kertaheitolla lopetat imetyksen ja sit vielä häviä kuvioista vuorokaudeksi.
Toisekseen sitä pitää opetella pikkuhiljaa, kun ei kerta ole pullolapsi alusta asti. Kaikki ei opi koskaan pullolle. Omani ei oppinut rinnalle koska oli teholla nenämahaletkussa kolme viikkoa syntymänsä jälkeen. Jos et saa pullosta tai nokkamukista menemään niin koeta hörpyttää mukin reunasta.

Ikävä sanoa, mutta jos olet nyt viikonloppuna jättämässä lasta yöhoitoon, olisi tuttipullo/korvike-harjoittelu pitänyt aloittaa jo aikaa sitten!!! Et millään vajaassa viikossa saa lasta juomaan korviketta, jos ei sitä koskaan ennen ole juonut.

Tottakai imetys on hyvä asia, mutta valitettavasti moni äiti ei tule ajatelleeksi sitä kolikon toista puolta: jos ei totuta vauvaa juomaan myös pullosta ja korviketta, on turha haaveilla mistään reissuista ilman vauvaa!

koskaan ei itse ole tarvinnut lopettaa imettämistä mutta mitä kavereita olen kuunnellut niin ne ketkä ovat täys imettäneet monta kuukautta niin eipä se pullo niin vaan kelpaa. eikä ole siltikään huolinut vaikka nälkä olisi.
kannattaa vaan ruveta pikkuhiljaa totuttelemaan pulloon tai nokkamukiin.
meillä on kaks erinlaista nokkamukia ja toisesta juo paljon paremmin. toista vaan pureskelee. tosin meillä ollaan pullosta juotu monta kuukautta (nyt 8kk)

Ei teidän kannata missään nimessä ottaa enää tuttipulloa käyttöön. Tuttipullo häiritsee purentaa ja noin vanha vauva pystyy jo juomaan nokkiksesta. Nokkiksia on hirveästi eri tyyppisiä: taikamukit, pehmeä/kova nokka, pienet/isot reiät, kahvat/ei kahvoja jne.

Ekan kerran tarjosin maitoa nokkamukista jo n. 1,5 kk sitten, siitä lähtien oon tarjonnut sitä säännöllisen epäsäännöllisesti.Samalla tavalla tein esikoisen kanssa, ja hölmösti kai ajattelin, että tämäkin oppii samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
no on sulla suunnitelmat :headwall: voi v*u!

Että jätät vauvan ilman äitiä ja juomaa, kyllä se jotenki siitä selviää...

No voi helevatti, sori jos käsitit väärin.Eli jos mä en enää nyt imettäisi, saisi loppuviikon opetella nokkikseen.Enhän mä nyt lastani jätä, jos tiedän, ettei se suostu korviketta juomaan!

Opeta nokkamukiin suoraan. Kolmen lapsen kokemuksella siihen oppii helpommin kun pulloon. Sellanen nokkis jossa ei venttiiliä on parempi, venttiilillisestä on tosi vaikea oppia.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ei teidän kannata missään nimessä ottaa enää tuttipulloa käyttöön. Tuttipullo häiritsee purentaa ja noin vanha vauva pystyy jo juomaan nokkiksesta. Nokkiksia on hirveästi eri tyyppisiä: taikamukit, pehmeä/kova nokka, pienet/isot reiät, kahvat/ei kahvoja jne.

Anoppi on jo ehdotellut jo monta kuukautta, että antaa jo tuttipullosta korviketta, tänään sitten ajattelin kokeilla sitä.Kyllä mäkin oon enemmän sen nokkamukin kannalla...

Ainakin tokmannilta saa semmosia emman nokkamukeja joissa silikoninen se nokkaosa ja viilto siinä, semmoisesta meillä opittiin tuttipullon jälkee juomaan, oli tarpeeksi tuttipullon kaltainen ilmeisesti, koita jotain semmosta ennenku sorrut tuttipulloon.

Ja meillä 11kk saa tuttipullosta satunnaiset korvikkeensa vaikka veden juo nokkamukista. On helpompaa niin. Että ei se tuttipullokaan mikään paholaisen keksintö ole.

Uusimmat

Yhteistyössä