miten saan vauvan (10kk)nukkumaan yöt??


poika on pienestä asti nukahtanut vaan tissi suussa ja nukkunut suureman osan ajasta meidän välissä( ja heränyt silti yöllä sata kertaa)
nyt olen viikon verran yritänyt saada poikaa nukkumaan oman sänkyn, nukahtaa kyllä sylin ja siirän sitten oman petin. en tiedä miten saan sen nukahtaman itseksen kun heti sänkyn laitetuna poika nouse ensin istuma ja sitten seisoman, koko ajan huutaen. voin vapaasti puoli tuntia laitta häntä takasin makulle( kauemmin en ole jaksanut)mutta sama toistu taas...
"tassutelusta" ei ole mitään apua, käsi vaan työnnetän pois....
viikko sitten lopetin yöimetyksen. poika herää öisin tunnin välin ja huuta kurkku suorana... voi mennä 1,5,tunti ennen kun rauhoittu
miten saan pojan nukkumaan (myös nukahtaman itseksen) ?
 
No ei tuossa auta mikään muu kun äärimmäinen kärsivällisyys :hug: Siksihän se lapsi huutaa kun tietää että lopulta luovutat. Sun vaan pitäis jaksaa ja jaksaa käydä kymmeniä kertoja lapsen luona niin että loppujen lopuksi yksin sinne nukahtaa, koska kyllä se sinne nukahtaa. Yöllä sama homma.

Minä olen tehnyt saman hieman vanhemman kans. Nukahti siis ennen yksin mutta sitten ku 1v4kk ikäisenä otettiin tutti pois niin tarvi sitten äitin tai isän vierelle tai samaan huoneeseen. Pari kuukautta jaksettiin mutta sit ku se meni siihen että jouduin parikin tuntia yöllä sängyn vieressä istumaan niin päätettiin että saa loppua.
Muutama yö siinä sitten huudettiin ja valvottiin. Vähän väliä käytiin luona ja vähän väliä huudeltiin toisesta huoneesta että ei mitään hätää. Missään vaiheessa siis ei jätetty lasta paria minuuttia pitemmäksi aikaa yksin ja lähes koko ajan oltiin äänessä ettei vaan tuntisi oloaan turvattomaksi. Vajaa viikko siinä sitten loppujen lopuksi meni. Mutta kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa se vaatii.

Nyt kuopus 6kk ja pikkuhiljaa aletaan opettamaan nukahtamaan yksin. Me nostetaan illalla se syliin varmaan parikymmentä kertaa ennen kuin nukahtaa (siis vuorotellaan mieheni kans) . Vielä ei joka ilta nukahda sänkyyn vaan syliin.
Esikoisen kanssa tuo siis toimi jo 4kk iästä lähtien, tämä toinen näyttää olevan vähän haastavampi.
 

Yhteistyössä