Miten saan ton tytön juomaan enemmän maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Tyttö siis kohta 7kk ja juo maitoa 3-4dl päivässä :| kalkkia annan lisäksi.. Olen yrittäny vähentää kiinteän ruoan antamista ja lisätä maidon antamista. Mutta ei tuolle maito kelpaa vaikka kuinka vähentäis ruokaa..
Juu välillä saattaa hyvällä tuurilla mennä 5dl, mut sekään ei ole tarpeeksi.

Neuvoja kehiin?

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Jos annat kalkkia lisäksi nin miksi pitäisi mennä enemmän. Vettä maidon lisäksi, nestettä ainakin saa.

no että voisin jättää kalkin pois.. ku se on niin hankala antaa :ashamed:

Miten sie annat sen kalkin? Minä murskaan sen morttelilla ja sekoitan puuroon tai muuhun ruokaan, eli se menee alas siinä samalla kun lapsi syö ruokaansa. Ei siis tartte taistella sen kanssa.

kalsiumia saa myös muusta kun maidosta =) tee terveellistä ja monipuolista ruokaa että saa myös muut vitamiinit ja sen kalsiumin. täällä oli vasta pitkä ketju aiheesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Jos annat kalkkia lisäksi nin miksi pitäisi mennä enemmän. Vettä maidon lisäksi, nestettä ainakin saa.

no että voisin jättää kalkin pois.. ku se on niin hankala antaa :ashamed:

Miten sie annat sen kalkin? Minä murskaan sen morttelilla ja sekoitan puuroon tai muuhun ruokaan, eli se menee alas siinä samalla kun lapsi syö ruokaansa. Ei siis tartte taistella sen kanssa.

murskaamalla ja sit välillä paloitellaan se pieniksi paloiksi, jolloin se imeskelee niitä suussa. Puuron seassa tosiaan anna välillä, mut mä tyhmänä menin sekoittaa sen koko puuro annokseen ja sit hän päättikin jättää puolet syömättä :( *tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :D*

Meillä kalkki on valmiiks jauheena,eli minisun calsium stick.On hyvänmakuistakin!!

Mut lisää maitojauhetta ruokiin ja puuroihin jollei juomalla mene.
Ja noin pienellä on sitä korvikejauhetta.
Sitä ruokiin vaan.Ei tarvii tapella juomisen kanssa.

Ei allergiaa voi epäillä?

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Meillä kalkki on valmiiks jauheena,eli minisun calsium stick.On hyvänmakuistakin!!

Mut lisää maitojauhetta ruokiin ja puuroihin jollei juomalla mene.
Ja noin pienellä on sitä korvikejauhetta.
Sitä ruokiin vaan.Ei tarvii tapella juomisen kanssa.

Ei allergiaa voi epäillä?

ei tuolla ole kuin kukkakaali allergiaa. puuroon en voi maitoa sekoittaa ku tyttö huolii puuron vain veteen tehtynä :( apteekissa ei ollut kalkkia jauheena :/

Uusimmat

Yhteistyössä